اندروید مانند آهن‌ربا بدافزارها را جذب می‌کند!

سیستم عامل اندروید به محبوب ترین سیستم عامل برای بدافزارها تبدیل شده و هر چند هنوز بدافزار برای سیستم عامل سیمبیان به نگارش درمی اید ولی به وضوح مشخص است که اندروید هدف امروزی است”.

3

فارنت:شرکت نرم افزارهای امنیتی مک آفی گزارش امنیتی 3 ماهه سوم سال جاری میلادی را منتشر کرده است و در آن به نکات بسیار جالبی اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش پلتفرم اندروید به هدف اصلی بدافزارهای موبایل تبدیل شده و با یک جهش خیره کننده سهم خود در بازار بدافزارهای موبایل را به 82 درصد رسانده است.

در این گزارش آمده است:”سیستم عامل اندروید به محبوب ترین سیستم عامل برای بدافزارها تبدیل شده و هر چند هنوز بدافزار برای سیستم عامل سیمبیان به نگارش درمی اید ولی به وضوح مشخص است که اندروید هدف امروزی است”.

و از طرفی دیگر:

تعداد نرم افزارهای مخرب بر روی دستگاه های IOS  در 3 ماه اخیر صفر بوده است و در 3 ماهه گذشته نیز صفر بود  و در 3 ماهه اول سال جاری میلادی نیز بله درست حدس زده‌اید :صفر بوده است.

یک پلتفرم منبع باز دارای فواید بسیار خوبی است ولی لذت این خوبی در سایه امنیت تامین می‌شود و اگر قیمت بدست آوردن این فواید خوب به بهای نگران بودن همیشگی در مورد نرم افزارهای مخرب بر روی تلفن همراه است من هرگز دوست ندارم این فواید خوب را بدست آورم.

Source:Via macgasm

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. فرهاد کثیری می‌گوید

    فارنت جان خیلی بیطرفانه نیست که از یک وبسایت اپلی خبر اندرویدی بنویسی از ما گفتن!
    همین چند روز پیش گوگل گفته بود اندروید آنتی ویروس نیاز نداره و شرکتای سازنده آنتی ویروس دارن کلاه برداری میکنن که نرم افزاراشونو به کاربرا میفروشن
    حالا این آمار از “مک” آفی اونم به نقل از وبسایت “مک” جی اس ام …

    1. naser می‌گوید

      واقعیت تلخه و باید قبولش کرد. در ضمن هیچ ماست فروشی نمیاد بگه ماست من ترشه بنابراین از گوگل هم بیشتر از این نمی ش انتظار داشت.

      1. آرش می‌گوید

        همیشه سیستم عامل هایی که کاربرای زیادی داره، مورد تهجم قرار میگیره و ربطی به متن باز بودن نداره. وقتی استفاده کننده های اندروید 5 برابر ios هستن،منه هکر چرا بیام واسه ios ویروس بنویسم در حالی که با اندروید به اهداف بیشتری میرسم؟ مگه ویندوز متن باز هست که این همه ویروس وجود داره واسش؟ نخیر متن باز نیست، اما پر استفاده ترین سیستم عامل هست. از طرفی لینوکس متن باز هست و به خاطر استفاده کم ازش، کمتر هکری بهش حمله میکنه،چرا که قربانیاش کم هستن. معدود حمله هایی هم که به لینوکس میشه واسه سرور ها هست.
        به هر حال این آمار مبنی بر امن بودن ios نیست، بیشتر نشون میده علاقه ویروس نویس ها اینه که حدااکثر استفاده کننده ها رو مورد حمله قرار بدن.