ارائه با کیفیت‌ترین نقشه طراحی شده از ماه توسط ناسا

تیم تحقیقاتی اخترشناسی دانشگاه آریزونا این نقشه کره ماه را که به صورت توپوگرافیک طراحی شده با اطلاعات ارسالی سفینه لونار تهیه کرده است.

0

این کره ماه است و البته تا حالا ما آنرا اینچنین ندیده بودیم ،نقشه توپوگرافیک جدید ناسا به ما مخلوقات خداوند اجازه می دهد تا شناخت بهتری از ماه داشته باشیم و باکیفیت‌ترین نقشه کره ماه را داشته باشیم.

این نقشه کره ماه توسط یک تیم اخترشناسی دانشگاه آریزونا با استفاده از اطلاعات ماهواره لونار طراحی شده و باکیفیت ترین تصویر توپوگرافیک از منظومه شمسی تاکنون است. که می‌توانید این نقشه کره ماه را در اندازه بزرگتر در این لینک ببینید.

نقشه کره ماه

سفینه LRO ناسا ماموریت خود را از سال 2009 آغاز کرد و برای محققان در حدود 192 ترابایت اطلاعات و دیتا ارسال کرد که باعث تدوین این نقشه کره ماه شده و البته ناسا اعلام کرده است که به صورت مرتب این نقشه توپوگرافیک را بروز کرده و اطلاعات جدیدی به آن اضافه خواهد کرد.

مارک رابینسون سرپرست تیم تدوین این نقشه کره ماه که GLD100 map نام دارد در مورد جزئیان نقشه و اطلاعات آن می‌گوید:

این نقش کره ماه دارای مقیاس 100 متر در هر پیکسل بوده و نقاط روشن مناطق مرتفع و نقاط تیره نیز نقاط پست و دره‌ها است.

 برای دیدن تصاویر بیشتر در این خصوص می‌توانید به سایت ناسا سری بزنید و لذت ببرید.

Source:Via Pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.