برج حلقوی؛ نماد تایوان!

طراحی منحصر به فرد برج حلقوی به شکلی است که بالاترین قسمت آن تقریباً روی هوا بوده و به دلیل شفاف و شیشه ای بودن آن ، حس بی وزنی و پرواز را به فرد می دهد…

3

مهندسان معماری در تایوان ، در حال برنامه ریزی برای ساخت برجی حلقوی شکل در پارک مرکزی شهر تایچانگ هستند. به گفته مسئولان ساخت برج، طراحی آن بر اساس سمبل های تایوان بوده و قرار است هویت شهر تایچانگ را بازتاب دهد. برجی که قرار است نماد تایوان باشد.

طراحی منحصر به فرد این برج به شکلی است که بالاترین قسمت آن  تقریباً روی هوا بوده و به دلیل شفاف و شیشه ای بودن آن ، حس بی وزنی و پرواز را به فرد می دهد. طبق برنامه ریزی ها سعی شده است تا در برج از انرژی های پاک استفاده شود و با استفاده از باطری های خورشیدی تمام نیاز به نور در شب تامین شود.

همانطور که از تصاویر پیداست، ایجاد استحکام و تعادل در برج نیاز به طراحی حساب شده و محاسبات پیچیده ای دارد. مسئولان ساخت برج ادعا می کنند که درطراحی آن تعداد تیرها را به حداقل ممکن رسانده اند.

ارتفاع بلند ترین نقطه برج از زمین حدود 320 متر بوده و قرار است در قسمت فوقانی آن موزه فرهنگی راه اندازی شود.

Source: via gizmag

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. مریم می‌گوید

    سلام
    خیلی جالب بود
    خوشم اومد

  2. kian می‌گوید

    خبر جالبی بود

  3. CCU می‌گوید

    بدبخت شدیم رفت ,فردا عرب ها میان بزرگتر,بلندتر ,اونم از جنس الماسشو میسازند که تو اینجور ساختمونها هم اول و تک باشند ,بقول قدیمی ها پول مفت و دل بیرحم…!!!