سامسونگ به دنبال ممنوعیت فروش آیفون 4S در استرالیا و ژاپن

این اقدام قضائی سامسونگ در ادامه جنگ قضائی بین‌المللی مابین دو شرکت در خصوص حق ثبت اختراع صورت می‌گیرد که برخی کارشناسان آن را تنها با توافق میان دو شرکت پایان‌پذیر می‌دانند.

0

فارنت: ‌شرکت سامسونگ روز دوشنبه از اقدامات اولیه قضائی خود برای جلوگیری از فروش تلفن همراه آیفون 4S در استرالیا و ژاپن خبر داد.

این شرکت در این پرونده قضائی نقض حق ثبت اختراع رابط کاربری و فناوری آن در ژاپن و همچنین استانداردهای ارتباطی بی‌سیم در استرالیا در تلفن همراه آیفون 4S را مورد اشاره قرار داده است. فروش تلفن همراه آیفون 4S از هفته گذشته در این دو کشور آغاز شده است.

شرکت کره‌ای سامسونگ همچنین در درادخواستی به دادگاه محلی در توکیو خواستار آن شده است که فروش آیفون 4S  و آی‌پد 2 تخت تعلیق قرار بگیرد.

این اقدام قضائی سامسونگ در ادامه جنگ قضائی بین‌المللی مابین دو شرکت در خصوص حق ثبت اختراع صورت می‌گیرد که برخی کارشناسان آن را تنها با توافق میان دو شرکت پایان‌پذیر می‌دانند.

سامسونگ پرونده‌های قضائی دیگری در خصوص نقض حق ثبت اختراع توسط گوشی آیفون 4S علیه شرکت اپل در کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه برپا کرده است.

اما در همین حال اپل نیز بیکار ننشسته و حتی از سامسونگ موفق‌تر بوده  چرا که با برپا کردن پرونده‌های قضائی علیه سامسونگ در همین خصوص، توانسته مانع از فروش محصولات این شرکت در برخی بازارهای جهانی شود. اخیرا و در هفته گذشته دادگاه فدرال استرالیا فروش تبلت گالاکسی‌تب 10.1 شرکت سامسونگ را به دلیل شکایت شرکت اپل در استرالیا به حالت تعلیق درآورده است.

این درحالیست که سامسونگ تاکنون در هیچکدام  از پرونده‌های قضائی خود علیه سامسونگ موفق نبوده و نتوانسته مانع از فروش محصولات اپل در کشورهای مختلف شود اما در همین حال گذشتن از رکورد 30 میلیونی فروش تلفن‌های همرا گالاکسی‌اس خود را جشن می‌گیرد!

برخی این گونه پرونده‌های قضائی در خصوص ثبت اختراع را مانع از ادامه رشد فناوری و از جمله اقدامات انحصارگرایانه شرکت‌ها می‌دانند و برخی دیگر ان را حق طبیعی شرکت‌ها در برخورداری از نوآوری و خلاقیت خود می‌دانند. نظر شما چیست؟ آیا اپل به نظر شما جدا از حق قانونی خود باید  مانع از فروش سامسونگ در باقی کشورها شود؟ آیا این معنای انحصارگرایی می‌دهد؟

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.