گزارش کامل مراسم رونمایی رسمی از گوشی نوکیا N9 در ایران

6

فارنت: شرکت نوکیا امروز رسما گوشی نوکیا N9 را رونمایی و عرضه آن به بازار ایران را اعلام کرد. در این مراسم که با حضور فارنت و جمع دیگری از وبلاگ‌نویسان و اصحاب رسانه در هتل اوین تهران برگزار گردید مدیران شرکت نوکیا در ایران و هنری ماتیلا مدیر گوشی‌های هوشمند نوکیا در منطقه نیز حاضر بودند.

پیش از آغاز مراسم‌ رونمایی نوکیا N9، حاضران با مشاهده حضوری گوشی نوکیا N9 و کار با آن، با قابلیت‌های این تلفن همراه از جمله قابلیت لمس کششی موسوم به سوایپ و همچنین فناوریNFC ‌ در هنگام کار با دیگر ابزارهای جانبی ماندد بلندگوی 360 درجه نوکیا آشنا شدند.

طرز کار حالت NFC ‌بدین‌گونه بود که تنها کافی بود شما گوشی را کمتر از دو یا سه ثانیه به دستگاه دیگری که به این فناوری مجهز بود بچسبانید تا بلافاصله بلوتوث دستگاه فعال شده و ارتباط برقرار شود.

در این مراسم برای آشنا شدن با این فناوری از بلندگوی 360 درجه نوکیا استفاده شده بود که تجربه جالبی چه از لحاظ فناوری NFC ‌و چه از لحاظ شنیداری بود.

رونمایی رسمی و عرضه گوشی نوکیا N9 به بازار ایران

پس از آغاز مراسم و در ابتدای آن حمیدرضا نیکدل مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران ضمن خوشامدگویی اعلام کرد که این مراسم اولین مراسم نوکیا در ایران در نوع خود است که به صورت همزمان تلفن همراه معرفی شده به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی وبلاگ فارسی نوکیا در ایران با عنوان گفتگوی نوکیا، استقبال کاربران ایرانی از آن را فوق‌العاده توصیف کرد و تاکید کرد که راه‌اندازی این وبلاگ باعث شده تا نوکیا در ایران بیشتر با طرز فکر مشتریان خود آشنا شود.

پس از این صحبت‌ها نوبت به فروهر فروتن مدیرکل نوکیا در ایران رسید که در اقدامی جالب در آغاز سخنان خود به درگذشت استیو جابز اشاره‌ای داشته باشد و کار خارق‌العاده جابز در دنیای فناوری را ستایش کند. وی در ادامه و در خصوص عرضه تلفن همراه  N9شرکت نوکیا خاطرنشان کرد که نوکیا پس از حضور جدی شرکت اپل در بخش تلفن همراه نیاز به حضوری جدی‌تر و تغییر جایگاه خود در بازار داشت که عرضه گوشی N9 دقیقا به همین منظور صورت گرفت اگر چه این عرضه کمی با تاخیر و بیش از حد انتظار طول کشید.

وی با اعلام اینکه تلفن همراه نوکیا N9 فکر جدید نوکیا برای حضوئر در بازار است به طیف گسترده محصولات نوکیا در بازار و نفوذ این شرکت در بازار ایران اشاره کرد.

 فروتن همچنین تاکید کرد که نوکیا برای برنامه درازمدت خود به ویندوزفون تکیه کرده است و اولین قدم نوکیا در این راه پایین آوردن قیمت اسمارت فون در بازار و رساندن آنها به زیر ۱۰۰۰ دلار و همگانی کردن آنها است. او با اشاره به مشکلات این شرکت در اخذ مجوزهای لازم برای عرضه گوشی به صورت رسمی در ایران تاکید کرد که نوکیا همچنان در خاورمیانه حرف اول را می‌زند.

با Nokia N9 متمایز باشید!

پس از مدیرکل نوکیا در ایران نوبت وحید کاظمی مدیر بازاریابی نوکیا در ایران بود که اشاره‌ای به طرح‌ها و برنامه‌های نوکیا در ایران داشته باشد.

وی به طرح و تصویر تبلیغاتی اصلی تلفن همراه نوکیا N9‌ اشاره‌ای داشت و هدف از ان را طرح چند موضوع دانست: من دوست دارم با همه فرق کنم، دوست دارم دیده شوم، گوشی من وجه تمایز من است، دوست دارم با این گوشی کارهای متفاوت را همزمان انجام دهم.

در تصویر تبلیغاتی در نظر گرفته شده برای ایران تصویری دیده می‌شود که در آن یک گوشی تلفن همراه N9‌ بر روی چشم‌های یک جوان ظاهرا ایرانی قرار گرفته و در تصویر اصلی گوشی یک اتومبیل پورشه دیده می‌شود. مدیران نوکیا در ایران با اشاره به اینکه نوع اتومبیل در میان ایرانی‌ها به وجه تمایز انها تبدیل شده، بر این باور بودند که متفاوت بودن یک فرد با برخورداری از این تلفن همراه همانند برخورداری آن فرد از یک اتومبیل پورشه است!

نوآوری در سخت‌افزار و نرم‌افزار با عرضه نوکیا N9

در ادامه مراسم هنری ماتیلا مدیر منطقه‌ای تلفن‌های همراه هوشمند نوکیا که پیش از این در مرام عرضه رسمی نوکیا N8، نوکیا N97 هم در ایران حاضر شده بود تاکید کرد که نوکیا به این نتیجه رسیده بود که زمان نوآوری در سخت‌افزار و نرم‌افزار فرارسیده و با تحقیق از مشتریان گوشی N9‌ را عرضه کرد.

وی در ادامه با معرفی تلفن همراه نوکیا N9 و قابلیت‌های آن، لمس کششی (سوآیپ)‌ راحت در تمامی جهات (بالا، پائین، چپ و راست)‌ را قبالیت ویژه این گوشی توصیف کرد و تاکید کرد که در این گوشی دیگر خبری از دکمه هوم نیست و کافیست تا با یک‌بار کشیدن صفحه به یک جهت به صفحه اتصلی (هوم) برگردیم.

وی این گوشی را برخوردار از سه صفحه دانست. صفحه اول، آشناترین صفحه یا همان صفحه اصلی است که در اولین برخورد با گوشی با آن مواجه می‌شویم و در آن برنامه به ترتیب چیده شده‌اند. این صفحه به بالا و پائین برای دیدن تمامی برنامه‌ها حرکت می‌کند. صفحه دوم صفحه نمایش جدیدترین به‌روزرسانی‌ها و رخدادهاست که با توجه به شبکه‌های اجتماعی بسیاری درگیر ان خواهند بود. صفحه سوم در واقع همان صفحه مولتی‌تسکینگ است که برنامه‌های در حال اجرا را برای به نمایش می‌گذارد و خود نوکیا تاکید دارد که این نوع چیدمان بهترین نوع چیدمان در یک صفحه مولتی‌تسکینگ است.

هنری ماتیلا در ادامه به بررسی نمای ظاهری و سخت‌افزار گوشی پرداخت. وی اعلام کرد که قوس موجود بر روی صفحه نمایش AMOLED به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی سوآیپ را انجام دهید. در نمای پشت گوشی نیز نوکیا با توجه به تجربه خود سعی کرده بهترین نما را برای کاربر به همراه داشته باشد. بدنه گوشی یک‌پارچه از جنس پلی‌کربنات است. استفاده از این جنس به این دلیل است که بدنه گوشی ذاتا به همان رنگ تولید شده و در واقع از رنگ‌امیزی بدنه خبری نیست به همین دلیل هنگامی که گوشی شما خش می‌افتد تغییری در رنگ آن مشاهده نمی‌کنید. دلیل اصلی استفاده نوکیا از بدنه پلاستیک پلی‌کربنات در این گوشی بهبود قابل توجه آنتن‌دهی در آن است. بدنه پلی‌کربنات و صفحه محدب گوشی در کنار سایر مشخصات، ‌پروسه ساخت آن را بسیار پیچیده و حساس کرده است. نوکیا در این گوشی تمام تلاش خود را برای آنتن‌دهی بهتر در گوشی بکار بسته است.

در این گوشی شاهد دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز کارل‌زایس و قابلیت فوکوس خودکار هستیم. لنز واید، فلش ال‌ئی‌دی دوبل و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت اچ‌.‌دی و با کیفیت صدای استریو از دیگر مشخصات دوربین N9‌ است.

وی اعلام کرد که این گوشی تنها در سه رنگ مشکی، فیروزه‌ای و سرخابی عرضه خواهد شد که نوکیا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که این رنگ‌ها معنای خلوص را برای کاربران به همراه دارد. در پایان ماتیلا چارچوب برنامه‌نویسی Qt را سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای تولید برنامه برای N9 عنوان کرد.

در ادامه مراسم شاهد برگزاری بخش پرسش و پاسخ بودیم که سوالاتی از سوی حاضران مطرح و به آن پاسخ داده شد.

نوکیا در مراسم رونمایی گوشی نوکیا N9 هیچ‌گونه جزئیاتی از قیمت این گوشی در بازار اعلام نکرد و تاکید کرد که قیمت گوشی در روزهای اول بستگی به بازار عرضه دارد و تنها می‌توان قیمتی در حدود یک میلیون و دویست هزار تومان با گارانتی رسمی نوکیا (در روزهای داغ قیمتی) برای آن پیش‌بینی کرد.

مقایسه اندازه نوکیا N9 با ال‌جی اپتیموس بلک

نوکیا N9 در بازارهای جهانی به قیمت 450 یورو برای مدل 16 گیگابایت در هر سه رنگ و به قیمت 560 یورو در مدل 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. مدل 64 گیگابایتی تنها در سراسر جهان تنها با رنگ مشکی عرضه خواهد شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. amir می‌گوید

    من میخوام این گوشیو بخرم.
    خوبه یا نه؟
    نسخه فارسی داره یا نه؟

    1. مهدی صحافي می‌گوید

      سلام
      دوست عزیز فارسی داره و به صورت رسمی توسط نوکیا ساپرت میشه
      از لحاظ خوب بودن یا نه خودتون باید تصمیم بگیرید چون گوشی واقعا زیباییه ولی ساپرت نرم افزاری ضعیفی داره

  2. مهدی شاکری می‌گوید

    واقعا برای مدیران این شرکت متاسفم فقط تبلیغات و عدم هر گونه کیفیتی و یک سر آدم که فقط پول می دهد چیزهای بی دلیل را بخرند لطفا به این آقایان بگید کیفیت پشتیبانی تون را بیشتر کنید نه اینکه گوشی خراب و بی کیفیت به مردم بدهیهد کار نوکیا شده مثل ماشین سازان ما دیگه حتی نمیشه به روز هم از این وسایل استفاده کرد

  3. […] امریکا ندارد و حتی در ایران نیز همانطور که احتمالا در فارنت خوانده‌اید این گوشی به تازگی رونمایی شده و به بازار عرضه شده […]

  4. محمد می‌گوید

    اگه سیستم عاملش wni7 بود بهتر بود

  5. سجاد می‌گوید

    من که یه زمانی عاشق بودم … !!!!!!!!!!!1