هند ارزان‌ترین تبلت دنیا را تولید کرد

این تبلت هندی از سیستم عامل اندروید بهره می‌گیرد که گزینه بسیار خوبی برای دانش آموزان و دانشجویان فقیر این کشور است

1

فارنت:هندوستان ارزانترین تبلت دنیا را برای دانش آموزان کشور خود با قیمت 35 دلار و برای فروش  با قیمت 60 دلار تولید و عرضه کرد.

کشور هندوستان دارای جمعیت 1.2 میلیارد نفری است که اکثریت قریب به اتقاق بسیار فقیرتر از آن هستند که بخواهند تبلت شرکت اپل را تهیه کنند.

دولت هند نخستین واحد از این تبلت لمسی را که Aakash یا همان آسمان نام گرفته است با همکاری یک شرکت بریتانیایی در هند و با هرینه 50 دلار تولید کرده است  که البته این شرکت بریتانیایی فقط وظیفه مونتاژ دستگاه را برعهده دارد.

در فاز آزمایشی طرح در حدود 100 هزار عدد به صورت رایگان به دانش اموزان اهدا شده است.

گفتنی است که  کشور هندوستان همیشه به تولید محصولات ارزان قیمت و به صرفه و در عین حال محکم و مقاوم مشهور است که نمونه بسیار بارز آنرا در صنعت خودروسازی آن مشاهده می‌کنیم.

نتیجه توسعه دو ساله این طرح دولت هند را در تلفیق فن آوری در صنعت اموزش این کشور که یکی از اهداف مهم دولت این کشور است یاری میکند.

سایر مشخصات سخت افزاری تبلت آسمان عبارت است از:

-پردازنده 600 مگاهرتزی Conexant

-صفحه نمایش لمسی مقاومتی

-اتصال 3G و 3 ساعت عمر باطری

-پشتیبانی از ویدیو کنفرانس و دو پورت USB

گفتنی است که این تبلت هندی از سیستم عامل اندروید بهره می‌گیرد که گزینه بسیار خوبی برای دانش آموزان و دانشجویان فقیر این کشور است.

Source: reuters

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ar30 می‌گوید

    جالبه