رونمایی آمازون از سه کتابخوان کیندل جدید

با وجود اینکه بسیاری بر این گمان بودند که آمازون با عرضه اولین تبلت خود به عمر کیندل‌های کتابخوان خود پایان خواهد داد اما گویا آمازون را اندیشه‌ای دیگر در سر بود تا آنجا که جف بزوس در مراسم معرفی این سه کتابخوان با طعنه به اپل اعلام کرد: کتابخوان کیندل، آی‌پاد اپل نیست که قرار به کشتن آن باشد!

3

فارنت: شرکت آمازون امروز و پس از رونمایی از تبلت اندرویدی 7 اینچی 199 دلاری خود با نام کیندل‌فایر از عرضه محصولات جدید خود در سری کتابخوان‌های الکترونیکی کیندل خبر داد.

بنا بر اعلام آمازون از سه محصول جدید این شرکت در سری کتابخوان کیندل گرانترین آنها کیندل‌تاچ تری‌جی (Kindle Touch 3G) نام دارد که خب طبیعتا با توجه به نام خود قابلیت ارتباط با شبکه تری‌جی و پشتیبانی از صفحه‌لمسی را دارد و 149 دلار قیمت برای آن تعیین شده است.

کیندل‌تری‌جی با تری‌جی نامحدود رایگان با پشتیبانی از شبکه تلفن همراه بیش از ۱۰۰ کشور دنیا عرضه خواهد شد و این یعنی اینکه (تقریبا..!) هرجای دنیا که باشید اینترنت نامحدود و تری‌جی رایگان (بدون هیچ‌گونه طرح رنگی و ویژه!) در کنار شما خواهد بود.

دو کتابخوان دیگر آمازون کیندل‌تاچ و کیندل نام دارند که کیندل‌تاچ 99 دلاری تنها از شبکه وای‌فای پشتیبانی می‌کند و از صفحه لمسی نیز برخوردار است اما کیندل به عنوان ارزانترین کتابخوان جدید آمازون با 79 دلار قیمت از هیچ شبکه‌ای ژشتیبانی نمی‌کند و صفحه لمسی نیز ندارد و محصول سنتی و عادی آمازون به حساب می‌آید.

محصول آخر و یا کیندل ساده آمازون با وزن 170 گرمی از کیندل 3 کتابخوان قبلی آمازون 30 درصد سبک‌تر است و آمازون آن را به همین سادگی کیندل نامیده است. این کتابخوان با وجود اینکه 18 درصد کوچکتر شده است اما همچنان از صفحه نمایش 6 اینچی برخوردار است و سرعت ورق زدن کتاب در آن 10 درصد افزایش یافته است.

اگر هنوز قیمت‌های ارزان این سه کتابخوان شما را گیج کرده باید بگویم دلیل پائین بودن قیمت این سه محصول بهره‌مندی هر سه محصول از نوعی از تبلیغ جدید است که در آن در اسکرین‌سیورهای کیندل تبلیغات تمام صفحه گنجانده شده تا آمازون بتواند قیمت‌هایی قابل رقابت عرضه کند. اما اگر شما بخواهید از شر این تبلیغات راحت شوید باید 30 دلار بیشتر در کیندل ساده و 40 دلار بیشتر در دو مدل دیگر بپردازید.

در هر سه مدل جدید کتابخوان آمازون امکان جدیدی با نام ایکس‌ری اضافه شده که با یک بار اشاره بر روی یک کلمه در صفحه نمایش به اطلاعات کاملی از آن مانند یک صفحه ویکی‌پدیا دسترسی پیدا خواهید کرد.

آمازون اعلام کرده که علاقمندان برای خرید این کتابخوان‌ها می‌توانند از هفته آینده آن را در آدرس  amazon.com/kindle سفارش دهند اما تاریخ آغاز تحویل آنها 30 آبان (21 نوامبر) خواهد بود.

با وجود اینکه بسیاری بر این گمان بودند که آمازون با عرضه اولین تبلت خود به عمر کیندل‌های کتابخوان خود پایان خواهد داد اما گویا آمازون را اندیشه‌ای دیگر در سر بود تا آنجا که جف بزوس در مراسم معرفی این سه کتابخوان با طعنه به اپل اعلام کرد: کتابخوان کیندل، آی‌پاد اپل نیست که قرار به کشتن آن باشد!

Source: Mashable Live blog

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. فرهاد می‌گوید

    حمید: کنفرانس خبری این هفته اپل فقط برای آیفون و ipod هست.و محصول دیگه ای معرفی نمیشه.

  2. حمید می‌گوید

    Kindle Fire قیمتش تقریباً نصفه Ipad هست ! هر چند کاربرد کیندل فایربیشتر برای کتاب خواندن هست اما ممکنه بخش از مشتریان Ipad را تصاحب کنه. باید ببینیم اپل چه برنامه ای داره ؟ اپل هم همین هفته یک کنفرانس خبری گذاشته برای معرفی محصول جدید ! غجب رقابتیه!

  3. فرهاد می‌گوید

    قیمتهاش که خیلی خوبه. باید دید که تبلت خوبی از آب درمیاد یا نه!!