محصول جدید مک‌آفی در امنیت پیش از آغاز بکار سیستم عامل!

اولین محصولی که از این فناوری استفاده می‎کند و به عنوان یک “افزونه” (Add-on) به بسته نرم‎افزاری ضدویروس McAfee Endpoint Protection اضافه می‎شود، ماه آینده در همایش سالانه McAfee Focus به بازار عرضه خواهد شد.

2

فارنت: پس از گذشت هفت ماه از خرید شرکت امنیتی مک‌آفی توسط شرکت اینتل و پرداخت هزینه گزاف 68/7 میلیاردی برای آن، اکنون به تدریج آینده همکاری‎های مشترک این دو شرکت بیشتر آشکار می‎شود.

بنا بر گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه‌گستر، شرکت مک‌آفی، فناوری جدیدی را که امنیت را در خارج از سیستم عامل و در سطح پردازنده‎های سخت‎افزاری ارائه می‎کند، معرفی کرد. این فناوری جدید که DeepSafe نامگذاری شده، اولین فعالیت مشترک دو شرکت مک‌آفی و اینتل است.

بنا بر اعلام مسئولان مک‌آفی، این نوع فناوری تا به حال در صنعت ضدویروس وجود نداشته و برای اولین بار خواهد بود که امنیت در سطحی جدا از سیستم عامل عرضه می‎شود.

هدف اصلی و اولیه فناوری DeepSafe شناسایی و مقابله با برنامه‎های مخرب از نوع RootKitها است که روز به روز پیچیده‎تر و هوشمندتر می‌شوند و قادرند مدت‌های طولانی بدون جلب توجه به فعالیت‎های مخرب خود ادامه دهند.

اغلب ضدویروس‌های فعلی در سطح سیستم عامل اجرا شده و فعالیت می‎کنند و قادر نیستند که برنامه‎های مخرب RootKit را در آن سطح تشخیص دهند.

فناوری DeepSafe بستری خواهد بود که محصولات جدید بر روی آن پایه‎گذاری و طراحی خواهند شد.

اولین محصولی که از این فناوری استفاده می‎کند و به عنوان یک “افزونه” (Add-on) به بسته نرم‎افزاری ضدویروس McAfee Endpoint Protection اضافه می‎شود، ماه آینده در همایش سالانه McAfee Focus به بازار عرضه خواهد شد.

جزئیات بیشتر و دقیق‎تری از نحوه عملکرد فناوری DeepSafe عرضه نشده اما به گفته مسئولان مک‌آفی، ایده اصلی و طرح اولیه DeepSafe مربوط به قبل از خرید مک‌آفی توسط اینتل می‎شود ولی پس از آن، این پروژه با سرعت و امکانات بیشتری پیش رفته و به زودی در قالب یک محصول به بازار عرضه خواهد شد.

فناوری DeepSafe ابتدا برای محیط VMwane خواهد بود و به دنبال آن، به تدریج برای محیط‎های Windows و Citrix نیز عرضه خواهد شد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. اشکان می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خوبتون
    لازم دونستم یک اشتباه املایی را از متن بگیرم تا متن کاملتون، مشکلی نداشته باشد. در پاراگراف آخر، واژه VMware به اشتباه تایپ شده است. از این مطلب خوبتون، دو مطلب دیگر نیز مجاب شدم که یاد بگیرم که بسیار برام مفید بود. باز هم ممنون

  2. امیر می‌گوید

    تا جاییکه بنده می دانم و فرهنگستان زبان نیز تصویب کرده ad-on می شود “برافزا” و ad-in می شود “درافزا”.
    افزونه برای پلاگین به کار می رود.
    با سپاس