چرا اپل بعد از استیو جابز تغییر نمی‌کند

نامه استعفا بسیار سر راست و ساده بود همانطور که مثل تمامی بیانیه‌های قبلی از جابز انتظار داشتیم و بلافاصله یک اطلاعیه مطبوعاتی توسط اپل منتشر شد که تیم کوک به عنوان مدیر عامل توسط هیئت مدیره منصوب شده است.

0

فارنت:برای مردی که در تمامی 14 سال گذشته تمامی محصولات شرکت خود را با وسواس خاص معرفی میکرد به طور یقین نوشتن نامه استعفا بسیار تلخ و ناگوار بود.

ولی روند منتشر شدن نامه و سرعت عمل هیئت مدیره نی قابل تقدیر است: نامه استعفای جابز  چند ساعت پس از بسته شدن بازار بورس نیویورک منتشر شد تا سهامداران بتوانند خبر را هضم کنند و  برای همین بعد از التهاب اولیه دوباره آرامش به میان سهام داران بازگشت .

نامه استعفا بسیار سر راست و ساده بود همانطور که مثل  تمامی بیانیه‌های قبلی از  جابز انتظار داشتیم و بلافاصله یک اطلاعیه مطبوعاتی توسط اپل منتشر شد که تیم کوک به عنوان مدیر عامل توسط هیئت مدیره منصوب شده است.

نقش جدید استیو جابز در خود نامه اشاره شده است:رئیس هیئت مدیره  و در واقع او شرکت را ترک نکرده است و در متن نامه نیز آمده است که او هم به موفقیت اپل کمک خواهد کرد.

بیایید کمی در باره تیم کوک بدانیم،او پسر یک کارگر کشتی سازی بوده که بصورت موقت در سال های 2004 و 2009 به عنوان مدیرعامل اپل انجام وظیفه کرده و همیشه به عنوان قوی‌ترین گزینه جانشینی استیو جابز در محافل خبری مطرح بود.

او پیش از این در شرکت Compaq دارای سمت اجرایی بود و البته در آن جا ره به جایی نبرد و در سال 1998 مدیران ارشد اپل با کشف این نکته که او دارای غرایز خوبی در زمینه فن آوری و تکنولوژی است او را به استخدام خود درآوردند.

ولی خوب کوک باید خود را برای روی استیج آمدن و معرفی محصولاتی که همیشه از زمان خود جلوتر هستند آماده کند و به عنوان مهمترین کار پیش رو باید در پاییز خود را آماده معرفی آیفون 5 بکند.

به هر حال آنچه مشخص است استیو و اپل دارای پیوند ناگسستنی با هم بوده و جابز احساس کرد که  به خاطر بیماری باید کمی بیشتر به خود استراحت دهد و بازهم او به عنوان رئیس هیئت مدیره نظارت مستقیم بر روند روبه رشد این شرکت خواهد داشت و تنها تغییری که باید به ان عادت کنیم نبودن استیو در هنگام معرفی محصولات این شرکت است.

پس زیاد نگران نباشید استیو همیشه در کنار اپل بوده و بازهم باید شاهد محصولات جدید و شگفت آور اپل باشیم.

مبنع:Mashable

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.