تصویر زیبایی از ماه و زمین از فاصله 11 میلیون کیلومتری!

این تصویر توسط فضاپیمای کاوشگر فضایی وویجر 1 به ثبت رسیده که هم اکنون این سفینه از منظومه شمسی خارج شده و دورترین وسیله ساخت دست بشر از زمین شناخته می‌شود.

5

در سال 1977 فضاپیمای کاوشگر فضایی وویجر یک سازمان فضایی آمریکا (ناسا) که هنوز در منظومه شمسی قرار داشت آخرین نگاه خود را به زمین انداخت. این دقیقا همان تصویریست که این کاوشگر فضایی پس از طی 11 میلیون و ششصد هزار کیلومتر فاصله از زمین می‌دید تقارنی زیبا از ماه و زمین در کنار یکدیگر.

این تصویر با استفاده از سه فیلتر قرمز، سبز و آبی گرفته شده است و سپس در لابراتوار پیشرانه جت ناسا بدین صورت درآمده تا تصویری زیبا از ماه و زمین را شاهد باشیم. فضاپیمای کاوشگر فضایی وویجر 1 به وزن ۷۲۲ کیلوگرم با هدف پژوهش‌های علمی در ۵ سپتامبر سال ۱۹۷۷ در قالب برنامه وویجر توسط ناسا به فضا پرتاب شد.

وویجر ۱ فضاپیمایی بود که علاوه بر این تصویر از ماه و زمین توانست عکس‌هایی از فاصله نزدیک از مشتری و زحل و ماه‌های این دو سیاره تهیه نماید. هم اکنون این سفینه از منظومه شمسی خارج شده است و دورترین وسیله ساخت دست بشر از زمین و خورشید شناخته می‌شود. در حال حاضر زمانی در حدود ۱6 ساعت طول می‌کشد تا پیام‌های رادیویی ارسالی از این فضاپیما به زمین برسد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. ایرانی می‌گوید

    این عکس از دید ۲۸۰هزار کیلومتری هست .۱۱میلیون کیلومتر خیلی کوچکتره .بقیه رو مقایسه کنید مثلا از دیدماه هم همین اندازه هست .

  2. علیرضا محمدی می‌گوید

    این فاصله خیلی نزدیکتره

    1. غریبه می‌گوید

      درسته واقعا 11 میلیون کیلومتره چون از خود زمین تا مریخ متوسط 93 میلیون کیلومتره !!!!!!!

  3. kian می‌گوید

    خبر قشنگی بود ممنون

  4. Daneel می‌گوید

    عزیز
    فاصله 11 میلیون کیلومتری حتی یک دهم فاصله بین زمین و مریخ هم نیست همونطوری هم که از عکس پیداست این عکس در فاصله نزدیکی از زمین گرفته شده.
    زمین در نزدیکی مریخ درست همانند یک ستاره دیده میشه ( شبیه زهره توی آسمون خودمون) و ویجر 1 و 2 هم تلسکوپ نبودند که بتونن همچین تصویر زیبایی رو از حتی نزدیکی مریخ ( حالا نمیگم مدار زحل) از زمین بگیرن
    لطفا اگر در موردی نجوم اطلاعات پایه‌ای رو ندارید , هر خبری رو منتشر نکنید.

    فارنت: دوست عزیز همون طور که از ابتدای خبر پیداست ما خبر رو به نقل از منبع معتبری منتشر کردیم.
    می تونید اصل خبر رو اینجا:
    http://gizmodo.com/5832669/the-beautiful-view-of-earth-and-the-moon-from-seven-million-miles-away
    بخونید.
    متشکرم

  5. نیما مالکی می‌گوید

    بسیار جذاب بود