گوشی های همراه باعث کاهش تولید اسپرم در مردان می شوند

بر اساس این مطالعات ، این تاثیر گذاری هم در مورد کسانی است که از تلفن همراه استفاده می کنند و هم کسانی که در معرض امواج مغناطیسی گوشی‌ها قرار‌دارند

2

به گزارش فارنت و به نقل از “گیزمودو”، مجله علمی آندرولوژی اعلام کرد که طبق آخرین مطالعات ، تلفن‌های همراه بر روی بیضه مردان تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش اسپرم تولیدی در آنها می‌شود.

بر اساس این مطالعات ، این تاثیر گذاری هم در مورد کسانی است که از تلفن همراه استفاده می کنند و هم کسانی که در معرض امواج مغناطیسی گوشی‌ها قرار‌دارند.

این تحقیقات بین دو دسته از مردان انجام گرفته است . دسته اول که از تلفن همراه استفاده کرده و در معرض امواج آن قرار داشته‌اند ،و دسته دوم ، مردانی که از تلفن همراه استفاده نکرده و در معرض تشعشعات آن قرار نداشته‌اند.

نتیجه مطالعات کاهش اسپرم تولیدی دسته اول و افزایش استرس اکسیداتیو در آنها نسبت به دسته دوم را نشان میدهد. در واقع گوشی‌های همراه بیضه را ضعیف کرده ، سرعت تولید اسپرم در آن را پایین آورده و باعث کاهش تعداد اسپرم‌های تولیدی می‌شود. تمام این موارد باعث کاهش توانایی تولید مثل در آقایان می‌شود.

البته یافته‌های این محققان درحد یک تحقیق علمی است و هنوز این مساله به اثبات کامل نرسیده است ، پس فعلاً (( خودمان را به اون راه می زنیم )) و همچنان از تلفن همراه استفاده می کنیم.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. سعید می‌گوید

    این جور گزارشا فقط استرس اضافه به کاربرای تلفن همراه میده
    هر کجا باشیم مطمئنن امواج الکترو مغناطیس اونجا وجود دارن، فکر نمیکنم بشر جایی از دنیا رو باقی گذاشته باشه که امواج الکترومغناطیس اونجا رو آلوده نکرده باشه، پس با خیال ناراحت باید از این مدرنیته لذتبخش مرگ آور استفاده کرد :D

  2. مسیح می‌گوید

    حالا آخر گوشی رو کجامون بگیریم؟؟؟
    تو جیب شلوار یا به کمر باشه که این طور می گن! تو جیب پیراهن که احتمال نامرتب شدن ریتم ضربان قلب رو می دن!