عرضه چاپگرهای eprint شرکت hp دربازار ایران

ویژگی اصلی محصولات معرفی شده اخیر را می‌توان به فناوری انحصاری ePrint اشاره کرد که در محصولات جدید hp بکار برده شده است

0

فارنت: در طی مراسمی  با حضور اصحاب رسانه  و فارنت از دو مدل جدید پرینترهای چند کاره شرکت hp در تهران رونمایی شد.

ویژگی اصلی محصولات معرفی شده اخیر را می‌توان به  فناوری انحصاری ePrint اشاره کرد که در محصولات جدید این شرکت بکار برده شده است که یک راه حل بسیار کارآمد برای چاپ به صورت ریموت و از راه دور بوسیله هر دستگاهی است که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد که این قابلیت شامل دستگاه‌های مانند آیفون و موبایل‌ها و تبلت‌های اندرویدی نیز می‌شود.

گفتنی است که این فناوری در محصولات eAll in One شرکت اچ پی به کار رفته است وبرای تمامی اقشار کاربران از کارهای کوچک و خانگی تا کارمندان سازمانها دارای کاربردی خواهند بود.

هم پرینتر هم تبلت!HP Photosmart eStation C510

C510 یک eAll in One جوهر افشان مبتنی بر فناوری ePrint است که قابلیت چاپ، کپی، اسکن، فکس و اتصال به اینترنت را بدون نیاز به رایانه دارد.

این دستگاه که توسط جهان‌گستر و گارانتی MYHP به بازار عرضه شده است برای طیف وسیعی از مشاغل کوچک وبزرگ، سازمان‌های دولتی، آموزشی و هنری در نظر گرفته شده است.

سرعت چاپ و کپی سیاه و سفید دراین دستگاه 33 صفحه در دقیقه و سرعت چاپ و کپی رنگی آن 32 صفحه در دقیقه است. همچنین سرعت چاپ یک عکس 6×4 اینچ (A6) در این دستگاه کمتر 16 ثانیه است. ظرفیت چاپ و کپی ماهیانه این دستگاه نیز 1250 برگ در نظر گرفته شده است. این دستگاه شامل 5 رنگ سرخ، آبی،‌ زرد و دو رنگ مشکی نیمه مات و براق است و از دو نوع کارتریج سایز معمولی و سایز بزرگ پشتیبانی می‌کند.
بر اساس این گزارش، کیفیت چاپ سیاه و سفید در این دستگاه 600×600 نقطه در اینچ و کیفیت چاپ رنگی آن 2400×9600 نقطه در اینچ است. اسکنر این دستگاه از نوع Flatbed است و می‌تواند با رزولوشن 1200 نقطه در اینچ و حداکثر سایز 8/5×11/7 اینچ (A4)  اسکن ‌کند. همچنین   سرعت کپی سیاه و سفید  در این دستگاه 33 صفحه در دقیقه و سرعت کپی رنگی آن 32 صفحه در دقیقه با رزولوشن 1200 نقطه در اینچ است. این دستگاه همچنین به فناوری وای‌فای و پورت USB 2.0 مجهز شده است.

Photosmart C510


یکی از نکات قابل توجه در این مدل  وجود یک تبلت 7 اینچی لمسی رنگی مبتنی بر سیستم عامل آندروئید 2.1 است که از طریق یک داک به دستگاه متصل می‌شود و قابلیت جدا شدن از پرینتر را نیز دارد. تبلت C510 مجهز به پردازنده 800 مگاهرتزی و رم 512 مگابایتی است و در ضمن حافظه داخلی 4 گیگابایتی دارد. از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توان به اسلات حافظه SD، پورت مینی USB، جک 3/5 میلی‌متری هدفون و اسپیکر داخلی اشاره کرد.

کاربر می‌تواند با استفاده از این تبلت که HP‌ آن را Zeen نامیده است بدون نیاز به کامپیوتر به اینترنت متصل شده و به راحتی از هر محتوای مبتنی بر وب و یا حافظه داخلی تبلت دستور پرینت صادر کند. نسخه عامل آندروئید 2.1این تبلت با نسخه‌های عامل آندروئید 2.1تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها کمی تفاوت دارد و گوگل این نسخه را به صورت انحصاری برای C510 شرکت HP‌ طراحی کرده است.

تبلت Zeen از نظر طراحی و کارایی نیز با تبلت‌های بازار فرق دارد، اما قابلیت پخش موسیقی، ویدیو را دارد و کاربر می‌تواند از طریق مرورگر اینترنتی آن وب‌سایت‌های مختلف سر بزند، ایمیل چک کند، با نرم‌افزار مسنجر یاهو چت کند، از وضعیت آب و هوا و اخبار و اطلاعات روز با خبر و به شبکه‌ اجتماعی متصل شود و از قابلیت کتابخوان الکترونیکی آن استفاده کند و در صورت نیاز هر کدام از این اطلاعات را پرینت کند.
کاربران می‌توانند از طریق نرم‌افزار Printer‌ که به صورت پیش فرض روی تبلت این دستگاه نصب شده است عملیات کپی، اسکن و فکس را انجام دهند. همچنین با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان سند اسکن شده را به کارت حافظه و یا کامپیوتر انتقال داد. همچنین نرم‌افزار QuickOffice در این تبلت قابلیت پشتیبانی از فرمت‌های doc، docm،docx ، html، pdf، pps ،ppt، pptx، txt، xls و xlsx را دارد.
همچنین برای استفاده از فناوری eprint بعد از خرید دستگاه و راه اندازی آن باید از طریق وب سایت اینترنتی Hp ePrint Center ایمیل الکترونیکی برای دستگاه ساخت تا بتوان از راه دور به همان آدرس واحد به این دستگاه دستور پرینت داد که خوشبختانه این شرکت هیچ مشکلی با ip های ایران برای ارائه خدمات ندارد.

HP Officejet 7500A مختص کارهای اداری

A7500 یک All in One جوهر افشان سایز عریض (A3) و مبتنی بر فناوری ePrint است که قابلیت چاپ، کپی، اسکن، فکس و اتصال به اینترنت را بدون نیاز به کامپیوتر دارد و برای طیف وسیعی از کسب و کارهای کوچک، متوسط، بزرگ، سازمان‌های دولتی، آموزشی و هنری در نظر گرفته شده است.
ویژگی بارز این دستگاه که توسط جهان‌گستر و گارانتی MYHP به بازار عرضه شده است قابلیت چاپ، اسکن و کپی، فکس عکس، اسناد و متن از سایز 5×3 اینچ  تا سایز 19×13 اینچ است. این مدل در واقع از نظر طراحی و ساخت کاملا شبیه نسل قبلی خود یعنی مدل 7000 است و تنها قابلیت ePrint به آن اضافه شده است.
سرعت چاپ و کپی سیاه و سفید در این دستگاه 33 صفحه در دقیقه و سرعت چاپ و کپی رنگ آن 32 صفحه در دقیقه است. همچنین سرعت چاپ یک عکس 6×4 اینچ در این دستگاه کمتر 17 ثانیه است. ظرفیت چاپ ماهیانه این دستگاه نیز 7000 برگ در نظر گرفته شده است.

Officejet 7500


این دستگاه شامل 4 رنگ سرخ، فیروزه‌ای،‌زرد و مشکی است و از دو نوع کارتریج سایز معمولی و سایز بزرگ پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این کیفیت چاپ سیاه و سفید در این دستگاه 600×600 نقطه در اینچ و کیفیت چاپ رنگی آن 1200×4800 نقطه در اینچ است.
اسکنر این دستگاه از نوع ADF است و کاربر می‌تواند با رزولوشن 4800 نقطه در اینچ و حداکثر سایز  17×11  A3اینچ اسکن کند. حافظه فکس این دستگاه 100 صغحه برای ارسال ظرفیت دارد و از قابلیت شماره‌گیری مجدد خودکار برخوردار است. این دستگاه همچنین به فناوری وای‌فای، پورت USB 2.0، Eternet، RJ-11 fax، دو اسلات کارتخوان مجهز شده است.
A7500 دارای یک صفحه‌نمایش 2.36 اینچی لمسی رنگی است و کاربر می‌تواند از طریق آن علاوه بر تنظیمات پرینت، کپی، اسکن و فکس به اینترنت متصل شود و از طریق مرورگر اینترنتی آن به سایت‌های مختلف برود.
همچنین برای استفاده از فناوری  ePrintبعد از خرید دستگاه و راه‌اندازی آن باید از طریق وب‌سایت اینترنتی HP ePrint Center‌ ایمیل الکترونیکی برای دستگاه ساخت تا بتوان از راه دور به همان آدرس واحد به این دستگاه دستور پرینت داد.

قیمت احتمالی  C510 در بازار ایران در حدود 650 تا 700 هزار تومان و حدود قیمت 7500A نیز بین 400 تا 450 هزار تومان خواهد بود که البته تا عرضه رسمی این محصول توسط شرکت جهان گستر نمی توان در باره قیمت قطعی آن اظهار نظر کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.