امپراتوری XP در شُرف زوال!

طبق آمار ارائه شده به طور کلی سهم ویندوز از سیستم عامل‌های در حال استفاده در جهان در حال کاهش است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتیZDnet  ،شرکت مایکروسافت اعلام کرد در پایان ماه جولای 2011 سهم ویندوز XP از تمام کاربران اینترنت در جهان به زیر 50 درصد کاهش یافته است و در حقیقت سیستم عامل قدیمی و محبوب ، امروز کمتر از نیمی از کاربران را برای خود حفظ کرده است .

همچنین طبق آمار ارائه شده ، به طور کلی سهم ویندوز از سیستم عامل های در حال استفاده در جهان در حال کاهش است . بین ماههای ژوئیه و جولای 2011 ، کاربران ویندوز 63 صدم درصد کمتر شده‌اند و این در حالی است که در همین فاصله زمانی مکینتاش 22 صدم درصد و لینوکس 3 صدم درصد رشد داشته اند . نکته قابل توجه رشد سهم سیستم عامل های گوشی های همراه بین کاربران اینترنت است .

operating_systems_july_2011

در پایان سال 2010 سهم ویندوز 7 ، 20 درصد از کل بازار اعلام شد و در پایان آپریل 2011 ویندوز 7 مرز 25 درصد را رد کرد و ماه گذشته نیز مایکروسافت اعلام کرد که در مدت 21 ماه گذشته بیش از 400 میلیون “لایسنس ” ویندوز 7 به فروش رفته است . این به این معنی است که مایکروسافت ماهانه تنها کمتر از 20 میلیون ویندوز 7 فروخته است .

اگرچه ویندوز 7 رشد سریعی دارد ، اما XP همچنان مسلط بر بازار است و مایکروسافت با توجه به این موضوع  در پی جلب رضایت مشتریان خود است و نرم افزارهای عظیم خود را با پشتیبانی XP عرضه می‌کند .

در 14 آپریل 2009 مایکروسافت تصمیم به پایان پشتیبانی XP و IE6 گرفت ، اما پیش بینی نمی‌کرد که این بازنشستگی تا 8 آپریل 2014 به طول بیانجامد و با توجه به اینکه XP SP3 ، 3 سال پشتیبانی شد ، با عرضه XP SP4 باید حداقل 2 سال دیگر هم ویندوز XP پشتیبانی شود .

3 ماه قبل ، حتی آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) هم به کاربران رایانه توصیه کرد که ویندوز ویستا یا 7 را جایگزین ویندوز XP کنند . یا حداقل از نسخه  64 بیتی این ویندوز استفاده کنند .

باید دید سقوط امپراطوری این نسخه محبوب ویندوز چه زمانی است .

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.