موزیلا در حال طراحی سیستم عامل موبایل!

در مورد این پلتفرم اعلام شده که به صورت کامل اوپن سورس بوده و به صورت تخصصی برای استفاده از برنامه‌های کاربردی HTML5 بهینه سازی شده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی techgadgetsweb شرکت موزیلا که بیشتر به خاطر مرورگر فایر فاکس خود به محبوبیت رسیده است قصد دارد تا یک سیستم عامل موبایل را طراحی کند.

پروژه ساخت این پلتفرم موبایل که B2G یا Boot to Gecko نام دارد مدتی است که آغاز شده است و موزیلا قصد دارد تا در یک میدان جدید به رقابت با اندروید گوگل ،ios اپل و ویندوز فون مایکروسافت بپردازد.

21047_large_Mozilla_Boot_To_Gecko

توسعه دهندگان این پروژه قصد دارند تا این سیستم عامل را بر اساس هسته کرنل اندروید و درایورهای آن طراحی کند.

در مورد این پلتفرم اعلام شده که به صورت کامل اوپن سورس بوده و به صورت تخصصی برای استفاده از برنامه‌های کاربردی HTML5  بهینه سازی شده است.

این سیستم عامل بسیار شبیه ویژگی‌های سیستم عامل کروم است با این تفاوت که سیستم عامل کروم برای استفاده در نوت بوک‌ها طراحی شده است در حالی که B2G در تلفن‌های همراه استفاده خواهد شد.

به عنوان قسمتی از هسته اندروید ، B2G دارای API  های جدیدی برای کارکردهایی مانند تماس تلفنی ،پیامک ،دوربین ،USB ،بلوتوث و… خواهد بود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.