مایکروسافت دستی به سر و روی سرویس نقشه بینگ کشید!

2

به گزارش فارنت و به نقل از Mashable، شرکت مایکروسافت از چهره جدید سرویس نقشه بینگ‌مپز خود رونمایی کرد. در طراحی جدید بینگ‌مپز بیشتر فرامین، گزینه‌ها و دستورات رهیابی به نوار ابزار بالای صفحه نقل مکان کرده‌اند.

شما هم اکنون می‌توانید از نوار ابزار بالا برای تغییر نوع نمای صفحه، فعال‌سازی اطلاعات ترافیکی و همچنین دید خیابانی، جهت‌یابی، بارگذاری برنامه‌های جانبی نقشه و چاپ و به اشتراک‌گذاری مکان خاص بر روی نقشه بهره ببرید.

bing-Maps

البته هنوز برخی گزینه‌ها و امکانات بر روی نوار ابزار کناری در سمت چپ در دسترس هستند و همچنان به راحتی قابل استفاده می‌باشند.

به نظر می‌رسد در طراحی جدید به مکان قرارگیری کاربر تمرکز شده است به عنوان مثال اگر شما از بریتانیا به نقشه بینگ دسترسی پیدا کنید شما گزینه‌ پیشنهادی دید خیابانی لندن را بر روی نوار ابزار بالایی مشاهده خواهید کرد.

نهایتا اگر شما از مرورگری استفاده کنید که از W3C Geolocation API پشتیبانی کند (مانند نسخه آخر فایرفاکس) شما به دکمه دیگری با عنوان Locate me (من را قرار بده) نیز دسترسی خواهید داشت که با کلیک کردن بر روی آن مرورگر نقطه قرارگیری فعلی شما را به عنوان مرکز نقشه تعیین خواهد کرد.

باید دید اقدام جدید مایکروسافت در بهبود رابط کاربری بینگ‌مپز می‌تواند تاثیری در افزایش سهم کاربران این سرویس و کاستن کاربران گوگل‌مپز داشته باشد؟

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. payam می‌گوید

    نقشه‌های Bing در مقایسه با Google واقعاً برای ما ایرانی‌ها بهتره. تک تک روستاهای ایران رو با اسامی کامل در خودش داره.

  2. احمدلو می‌گوید

    به هر حال فکر میکنم بینگ تونسته طرفدارای خاص خودش رو پیدا کنه.