کدهای هوشمند کیوآر به دنیای مد و لباس هم راه یافتند!

یکی از ستاره‌های گروه موسیقی پاپ ایسلندی استید لرد در کنسرت آینده خود لباسی را به تن خواهد کرد که طراح آن ترجیح داده بر روی آن کدهای کیوآر را ترسیم کند.

0

فارنت: چندی پیش گزارشی مبنی بر این موضوع منتشر شد که ضرابخانه سلطنتی هلند به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس خود سکه های طلا و نقره با طرح کدهای QR ضرب نموده است.(اینجا بخوانید)

این موضوع عجیب بود اما نه عجیب‌تر از حضور این کدهای نقطه نقطه بر روی لباس، آن‌هم نه لباس‌های عادی بلکه لباس افراد مشهور در دنیای مد و لباس و یا در اصطلاح فشن.

داستان از این قرار است که کالی یکی از ستاره‌های گروه موسیقی پاپ ایسلندی استید لرد در کنسرت آینده خود لباسی را به تن خواهد کرد که تُران ارنادوتیر طراح لندنی ترجیح داده بر روی آن کدهای کیوآر ترسیم کند.

dezeen_QR-U-by-Thorunn-Arnadottir-1_270x270

کدهای کیوآر به نوعی یک بارکد ماتریسی- متشکل از یک کد دو وجهی- قابل خوانش بوسیله بارکد‌خوان مخصوص کیوآر است که این فرایند توسط دستگاه‌های دوربین‌دار از جمله تلفن‌های همراه میسر است.

بنا بر گزارش سی‌نت در این لباس که نام کیوآر یو بر آن نهاده‌اند از یک مدل لباس آفریقایی الهام گرفته شده و از سنگ‌های تزئینی کریستالی برای ترسیم کدهای کیوآر استفاده شده است.

جالب‌تر اینکه این کدهای کیوآر عملکرد نیز داشته و هنگامی که با دستگاه بارکدخوان آن را اسکن می‌کنیم، (حتی از روی این عکس هم قابل اسکن است) به لینک وب‌سایت این گروه هدایت می‌شویم. دیگر بارکدهای ترسیم شده بر روی لباس نیز حاوی لینک تصاویر ویدیوئی این گروه در یوتیوب و … است.

موضوعی که برای ما سوال برانگیز است این است که آیا این خواننده با آن جنب و جوش خاص خود، در طول برگزاری کنسرت خواهد توانست برای یک لحظه آرام و قرار بگیرد تا طرفداران او کدهای کیوآر را از روی لباسش اسکن کنند!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.