با لوگوی امروز گوگل گیتار الکتریک بنوازید، ضبط کنید و برای دیگران ارسال کنید!

گوگل امروز باز هم، همچون گذشته به مناسبت بزرگداشت تولد یکی دیگر از مفاخر جهان لوگوی خود را تغییر داده است. اما دیگر این تغییر لوگو یک امر عادی نیست که با تنها گذاشتن یک تصویر ترکیبی سر و ته آن را هم بیاورد

7

فارنت: اگر امروز برای جستجو به گوگل مراجعه کرده باشید که احتمال آن بسیار زیاد قریب به یقین است توجه شما به تغییر لوگوی گوگل و جایگزینی سیم‌های محبوب گیتار به جای آن جلب شده است.

گوگل امروز باز هم، همچون گذشته به مناسبت بزرگداشت تولد یکی دیگر از مفاخر جهان لوگوی خود را تغییر داده است. اما دیگر این تغییر لوگو یک امر عادی نیست که با تنها گذاشتن یک تصویر ترکیبی سر و ته آن را هم بیاورد.

لوگوی امروز چهارشنبه گوگل که به مناسبت تولد 94 سالگی لس‌پال (به انگلیسی: Les Paul) موسیقی‌دان و مخترع آمریکایی به سیم‌های یک گیتار الکتریکی تبدیل شده‌اند که گوگل توانسته ماهرانه قابلیت نواختن را نیز به آن بیفزاید تا شما اهنگ دلخواه خود را با آن همانند یک گیتار الکتریک مدل لس پال بنوازید!

lespaul-googledoodle

اما این پایان کار نیست و گوگل یک چشم‌بندی دیگر هم به کار برده و شما اگر دستی در هنر داشته و می توانید صدای دلخواه خود را از این گیتار مجازی دربیاورید می‌توانید آن را ضبط کرده و لینک آپلودی که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد را برای دیگران هم بفرستید. برای این کار کافیست دکمه ضیط قرار داده شده در زیر لوگوی گوگل را فشار دهید.

شما برای نواختن از صفحه کلید خود نیز می توانید استفاده کنید. گوگل برای این کار از حروف لاتین نام خود بر روی صفحه کلید بهره برده است و شما با فشار هر یک از حروف Google در واقع سیم‌های گیتار الکتریک را به لرزش درآورده‌اید.

ما نیز شانس خود را برای نواختن با این گیتار آزموده‌ایم و شما برای شنیدن صدای ضیط شده توسط ما می‌توانید به اینجا بروید! البته به بزرگی خودتان ببخشید که مطمئنا به پای مهارت شما نمی‌رسیم.

lespaul

در ویکی‌پدیا آمده است که لس پال موسیقی‌دان و مخترع آمریکایی نقش عمده‌ای در گسترش گیتارهای بدنه توپُر دارد و از او به‌عنوان یکی از افرادی یاد می‌شود که باعث شد «راک اند رول نواختن» ممکن شود.

لس پال به خاطر نوآوری‌های‌اش در صنعت ضبط موسیقی مانند ابداع تکنیک آوردابینگ یا صدا روی صدا، ساخت افکت‌های دیلِی و دستگاه‌های مولتی‌تِرَک شناخته شده ‌است. استعداد او در خلق ابزار مکمل‌های صوتی به شیوه نوازندگی‌اش با گیتار هم سرایت یافت و تکنیک‌های متعددی را در گیتار باب کرد که او را از نوازندگان هم‌دوره‌اش متمایز کرد و تا به امروز الهام‌بخش بسیاری از نوازندگان گیتار الکتریک بوده‌است.

علاوه بر این‌ها لس پال به‌همراه همسرش مری فورد تعدادی آثار موسیقی پرفروش در دهه ۵۰ میلادی ضبط و منتشر کرده‌اند. گیبسون لس پال یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین مدل‌های گیتارهای شرکت گیبسون است که به افتخار لس پال این نام بر آن نهاده شده‌است.

لس پال پس از عرضه این گیتارها به بازار در سال 2009 و در 94 سالگی درگذشت تا گوگل اینگونه هنزمندانه یاد و خاطره او را پس از 2 سال گرامی بدارد.

به روزرسانی: گویا قابلیت ضبط آهنگ نواخته شده تنها برای کاربران داخل آمریکا مهیا شده است. به هر حال گوگل است دیگر!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. sanaz می‌گوید

    جالب بود!

  2. ar30 می‌گوید

    بسیار جالب …

  3. رضا گیتاریست می‌گوید

    ببینید این دو تا چطوره؟
    این اولشه اینم بعدش

  4. ایمان می‌گوید

    سلام
    دم گوگل گرم!
    این سیستم چه جوریه؟!با HTML 5 اینطوری درست میکنه یا چیز دیگریست؟!:-؟

  5. مجید می‌گوید

    این لوگو ها کجا هستن چرا ما نمیبینیم … فقط میشنویم که فلان لوگو امروز توی صفحه سرچ قرار داشته . توی لینک هم خبری نبود .

  6. محسن عزت پناه می‌گوید

    یکی از جالبترین لوگوهای گوگل بود

  7. p..i..d می‌گوید

    به نظر من هرکی یه کم بنوازه آدرسش رو بزاره کمی حال کنیم…. :)
    منم امتحان کردم البته خیلی سریع یه چیزی واسه تست:
    http://goo.gl/doodle/J9mB
    توجه: لطفا جلوی خنده تان را بگیرید.