افزایش یک میلیون درصدی جستجوی بن‌لادن در گوگل!

اوج ترافیک جستجوی این کلمه در گوگل پس از انتشار خبر مرگ بن‌لادن در توئیتر، یکساعت پیش از اعلام رسمی توسط اوباما رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر کشته شدن بن‌لادن توسط نیروهای آمریکایی در پاکستان آغاز شده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از mashable، کشته‌شدن بن‌لادن به عنوان تحت‌تعقیب‌ترین فرد جهان در پاکستان پس از 10 سال جستجوی بی‌نتیجه در کوه‌های افغانستان آنقدر خبرساز و حاشیه‌ساز بود که بتواند برخی رکوردها را جابجا کند.

در کنار دیگر رکوردهای ثبت شده در توئیتر و فیس‌بوک بررسی موتور جستجوگر گوگل نشان می‌دهد که درخواست جستجوی کلمه بن‌لادن (bin laden) در طی بازه زمانی یکساعته 22:30 تا 23:30 یکشنبه شب (پیش از اعلام رسمی توسط اوباما) افزایشی یک میلیون درصدی را شاهد بوده است.

اوج ترافیک جستجوی این کلمه در گوگل پس از انتشار خبر مرگ بن‌لادن در توئیتر، یکساعت پیش از اعلام رسمی توسط اوباما رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر کشته شدن بن‌لادن توسط نیروهای آمریکایی در پاکستان آغاز شده است.

Bin-Laden-queries-on-20110501-and-20110502

گوگل سه‌شنبه بعدازظهر در صفحه توئیتر خود اعلام داشته است که مابین ساعت‌های 19:30 تا 20:30 بعدازظهر به وقت پی‌اس‌تی روز اول می ما شاهد یک میلیون درصد افزایش جستجو برای کلمه [bin laden] بودیم.

این توئیت همچنین یک تصویر را در ضمیمه خود دارد که در آن نمودار جستجوی این کلمه و افزایش آن در یکشنبه شب دیده می‌شود.

البته گوگل تقریبا در ارائه این گزارش از همه دیرتر عمل کرد چرا که موتور جستجوگر یاهو روز دوشنبه اعلام کرده بود که جستجوی کلمه Osama Bin Laden در یکشنبه شب نسبت به روز شنبه شاهد افزایش 98550 درصدی بوده است.

مرکز تحلیلگر داده‌های آکامای نیز از افزایش 24 درصدی ترافیک جهانی وب پس از انتشار خبر مرگ بن‌لادن و ثبت 4.1 میلیون بازدید از صفخات سایت‌های خبری تنها در ساعت 23:30 خبر داده است.

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان نیز اعلام کرده است که از ساعت 10 بعداز‌ ظهر روز یکشنبه تا 3 صبح روز بعد در مجموع 14 میلیون و 140 هزار بیننده داشته که بیشترین بیینده آن با 9 میلیون و 530 هزار نفر، مربوط به پیام رسمی اوباما در ساعت 23:30 بود.

شبکه فاکس‌نیوز با آمار 2 میلیون و 850 هزار نفر بیننده در جایگاه دوم و شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی با یک میلیون و 580 هزار بیننده در جایگاه سوم شبکه‌های تلویزیونی خبری قرار گرفته‌اند.

در همین حال انتشار خبر مربوط به ثبت محل اختفا و کشته شدن بن‌لادن در نقشه گوگل نیز شاهد استقبال کاربران فارنت بود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.