موسس ویکی‌لیکس: فیس‌بوک مخوف‌ترین ماشین جاسوسی جهان است!

جولیان آسانژ اعلام کرد: هر کسی باید بداند که وقتی دوستان خود را به فیس‌بوک دعوت می‌کند در واقع در حال انجام کار آن هم به صورت رایگان برای آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده و تکمیل هر چه بیشتر پایگاه‌های اطلاعاتی آنهاست.

10

به گزارش فارنت و به نقل از Mashable، جولیان آسانژ گرداننده و موسس وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس اعلام کرد که شبکه اجتماعی فیس‌بوک مخوف‌ترین ماشین جاسوسی به حساب می‌آید که تاکنون اختراع شده است.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشیاتودی با اعلام این مطلب تاکید کرد که فیس‌بوک پایگاه داده غول‌آسایی از نام‌ها و دیگر اطلاعات در مورد مردم است که به صورت عمدی از سوی خود آنها تکمیل شده اما از سوی آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Julian-Julian_Assange_Facebook_SpyMachine

وی افزوده است: هر کسی باید بداند که وقتی دوستان خود را به فیس‌بوک دعوت می‌کند در واقع در حال انجام کار آن هم به صورت رایگان برای آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده و تکمیل هر چه بیشتر پایگاه‌های اطلاعاتی آنهاست.

آسانژ در همین حال هیچ صحبتی مبنی بر اینکه این شبکه اجتماعی به صورت مستقیم از سوی این آژانس‌های اطلاعاتی اداره می‌شود انجام ندادا اما از دیدگاه او همین موضضوع که این آژانس‌ها به پایگاه اطلاعاتی فیس‌بوک دسترسی دارند به اندازه کافی خطرناک است.

وی تصریح کرد: الان آیا موضوع این است که فیس‌بوک توسط ایالات متحده اداره می‌شود؟ نه این اصلا شبیه آن نیست.  در واقع می‌توان گفت که آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده قادر به وارد کردن فشار کافی به این شبکه اجتماعی هستند.

فیلم کامل این مصاحبه را می‌توانید اینجا ببینید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. PARSAL می‌گوید

    مطمنا فیس بوک برای سازمان جاسوسی آمریکا کار می کنه دلیل عمده اش این است که مرتبا از طریق رسانه های آمریکایی در مورد آن تبلیغ می شه ، و این دلیل خوبی برای این مدعا است .

  2. ali می‌گوید

    mahsa khanoom….aali…aali…

  3. parviz می‌گوید

    خوب مهسا ببین اینا اونقد مردومو تحت فشار قرار دادن که مردم هم تو یه جای دیگه مثل فیس بوک دنبال خالی کردن عقده هاشون هستن من ملت رو مقصر نمی دونم

    http://www.e-nta.com

  4. مهسا می‌گوید

    سلام بنظر من اصلا لازم نیست سرویس های جاسوسی آمریکا بیان و از این طریق توی زندگی مردم جاسوسی کنن .خود مردم کشور ما انقدر بی جنبه هستن که آدم توی فیس بوکش احساس امنیت نداشته باشه و یکسره از طرف فک و فامیل و دوست آشنا مورد تخلیه ی اطلاعاتی قرار بگیره.تازه این روزا انقدر هرکسی که فیس بوک داره به خودش افتخار میکنه که انگار شاخ غول رو شکوند با یه فیس بوک داشتنش.ما قبل از اینکه نگران جاسوسای آمریکای باشیم باید نگران فرهنگ نداشته ی مردممون باشیم

  5. رضا می‌گوید

    بهروز جان
    این وسط مث اینکه شما از همه جا بی خبری.. ایرانی ها یه حس دیگه دارن اونم اینه که اگه یه حرفی درست باشه و نخوان قبول کنن همدیگه رو به همه چی متم می کنن . من این خبر رو قبل از اینجا چند جای دیگه از جمله سایتای خارجی دیده بودم.
    بهتره شما به فکر چاره باشید. قرن 18 کجا بود..
    لینک 1
    http://www.khabaronline.ir/news-148278.aspx
    لینک 2
    http://www.aftabnews.ir/vdcepp8zojh8wxi.b9bj.html
    لینک 3
    http://news.cnet.com/8301-13506_3-20059247-17.html

  6. behroz می‌گوید

    من در تعجبم اولا فیسبوک از طریق تبلیغات درامد داره ثانین من تو هیچ سایتی همچین مطلبی نخوندم و همش برمیگرده به حس حسادت بعضی افراد که کاملا ایرانیه قرن 18 هستن و اینجور مطالبو مینویسن

  7. parviz می‌گوید

    مگه میشه فیس بوک اینقدر هزینه اینهمه برای سایتش هزینه کنه در حالی که سودی از اون نبره به نظر من گوگل هم جاسوس هستش آخه این همه پول رو مگه میشه از تبلیغات کسب کرد و یکی هم اینکه اگه دقت کرده باشید گوگل یک به یک داره اون سایتهای معروف و پر بازدید رو یکی یکی داره می خره که به تازگی دلیشیز رو هم خرید اینا همش برای اینه که ببینه تو دنیا چی میگذره

    برای اطلاعات بیشتر در مورد ویکی لیکس برید به:

    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%88%DB%8C%DA%A9%DB%8C%E2%80%8C%D9%84%DB%8C%DA%A9%D8%B3

  8. ا[د]مین می‌گوید

    قضیه فیس بوک خیلی فرق داره از نظر من.
    الان آمریکا هر کاری می کنه که فیس بوک رو محبوب جلوه بده تا اشخاص بیشتری عضو اون بشن. از ساخت فیلم بگیر تا چهره سال شدن مدیر فیس بوک در مجله تایمز و…
    آساناژ اولین کسی نیست که این اخطار رو به مردم میده، قبل از اون هم بنیاد نرم افزار های آزاد و خیلی از افراد و سازمان های سرشناس فیس بوک رو به نقض حریم شخصی محکوم کرده اند.

  9. مجید می‌گوید

    همه جا همینطوریه مگه میشه دولت ها توی نت سرک نکشن !!!

  10. civilar می‌گوید

    ایشان همچنین گوگل و یاهو را هم در امر جاسوسی دخیل دانستند