گوگل: یکی از عوامل موفقیت ما آیفون بوده است!

یکی از مدیران ارشد شرکت گوگل با رد دشمنی میان این شرکت و شرکت اپل، یکی از عوامل موفقیت گوگل در بازار تلفن‌های همراه را موفقیت تلفن همراه آیفون توصیف کرد.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی اینتو موبایل، تعداد بسیاری از کاربران اینترنتی از جمله خود من گمان می‌برند که با ارائه سیستم عامل اندروید از سوی گوگل، این شرکت و اپل با هم دشمن شدند چیزی که البته دانیل آلگری یکی از مدیران ارشد گوگل هرگز به آن اعتقادی ندارد.

وی که مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه شرکت گوگل است معتقد است :”هر زمان که آیفون موفق بوده ،گوگل هم موفق بوده و ما اصلا به رقابت بین اندروید و آیفون فکر نمی‌کنیم و آیفون همیشه دارای یک اتمسفر خیلی خوب برای گوگل بوده است”.

او ادامه داده است:”ما برنامه‌های بسیاری برای آیفون تولید می‌کنیم و از رشد این پلتفرم و بالتبع فروش برنامه‌هایمان بسیار خرسندیم. برای مثال برنامه نقشه گوگل در آیفون، یک برنامه اصلی ناوبری است و ما به تازگی برنامه جامع جستجوی گوگل را برای آیفون به‌روز کرده‌ایم در حالی که هنوز چنین برنامه مشابهی برای اندروید تولید نکرده‌ایم”.

google-vs-apple

دانیل آلگری در پایان می گوید:”در گوشه و کنار می‌شنوم که می‌گویند دشمنی اپل و گوگل در حال رشد و افزایش است به خصوص از سمت اپل، این در حالیست که یکی از عوامل موفقیت ما در بازار جستجوگرهای موبایل، همین پلتفرم آیفون بوده است”.

البته سخنان آلگری به یک نوع تعارف تیکه پاره کردن به شرکت اپل شبیه است زیرا زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که اپل و شرکت مایکروسافت در حال توافق بر سر موتور جستجوگر بینگ هستند تا موتور جستجوگر پیش فرض سیتم عامل تلفن همراه آیفون موتور جستجوگر بینگ باشد و یا در مورد نقشه‌های گوگل، شرکت اپل با خرید شرکت ناوبری Poly9  در سال گذشته به شایعاتی که این شرکت قصد دارد با ارائه یک برنامه ناوبری مستقل از زیر سایه برنامه نقشه‌های گوگل بیرون بیاید دامن زد و خب مطمئنا تلاش اپل برای خاص بودن همواره ادامه دارد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. omid می‌گوید

    فارنت جان آخه جابز همیشه از مایکرو سافت فرار میکنه و به گوگل نزدیک تره اونوقت تو چطور میگی که میخواد موتور جستجوشو رو بذاره بینگ .
    نشدنیه و خود بیل گیتس هم تو مصاحبش گفته که از اپل متنفذه چطور ممکنه با هم کار کنن