هارد دیسکی که در مواقع لزوم اطلاعات خود را پاک می‌کند!

این هارد دیسک اگر به یک میزبان و یا دستگاه ناشناس متصل شود به صورت خودکار شروع به پاک کردن اطلاعات خود می‌کند.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت ،شرکت توشیبا یک خط جدید از تولید دیسک سخت خود را معرفی کرد که دارای ویژگی های امنیتی بالایی است.

این مدل هارد دیسک جدید  که MKxx61GSYG نام دارد 2.5 اینچی بوده  و توسط دستگاه های دولتی و مرتبط مانند نهاد های مالی ،پزشکی و امنیتی استفاده میشود  و وقتی که به یک دستگاه ناشناس و تعریف نشده متصل شود به صورت خودکار شروع به پاک کردن  و باطل کردن اطلاعات خود میکند و تنها زمانی این روند خود را متوقف میکند که یا هارد دیسک شکسته شود و یا اینکه از دستگاه ناشنانس جدا شود.

toshiba-sedrive-1

البته تمامی این سطوح امنیتی برای هارد دیسک تعریف میشود و شما به عنوان مثال می توانید مانع از بارگذاری اطلاعات جدید و یا حذف برخی از داده ها در مواقع اظطراری و برای دستگاه های پزتابل نیز می توانید جلوگیری از رمز گشایی اطلاعات محافظت شده را برای آن تعریف کنید.

البته کاربران می توانند از هر چند گزینه که مورد نظرشان است برای امنیتی هارد دیسک خود استاده کنند و طبق اطلاعات منتشر شده از شرکت توشیبا ،این هارد دیسک از سیستم رمز نگاری 256 بیتی AES استفاده میکند که دارای بالاترین درجه محافظت اطلاعات از سوی دولت امریکا تعیین شده است .

قرار است تولید این هارد دیسک در ظرفیت های 160 تا 640 گیگابایت با 16 مگابایت بافر و سرعت 7200 RPM در اواخر بهار از سوی شرکت توشیبا برای مشتریان خاصی که هیچ گاه نام آنان منتشر نخواهد شد آغاز شود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ar30 می‌گوید

    یکیش منم :D