سرمایه گذاری 168 میلیون دلاری گوگل در بخش انرژی خورشیدی

شرکت گوگل تاکنون در حدود 250 میلیون دلار در بخش انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری کرده است.

1

به گزارش فارنت و به نقل از وبلاگ رسمی گوگل،شرکت گوگل به صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت با سرمایه گذاری 168 میلیون دلاری ،می‌خواهد به ظرفیت دو برابر خروجی نیروگاه های خورشیدی در امریکا دست پیدا کند.

این مبلغ بخشی از فاینانس پروژه BrightSource است که قرار است در صحرای موجاوی در کالیفرنیا احداث شود و در سال 2013 تولید انرژی پاکی در حدود 392 مگاوات داشته باشد .

google-solar-investment

این بزگترین سرمایه گذاری گوگل در بخش انرژی های تجدید پذیر است .البته پیش از این گوگل در حدود 5 میلیون دلار در مزرعه فوتوولاتیک در آلمان ،38.8 میلیون دلار در توسعه پروژه های انرژی بادی در داکوتای شمالی و چندین سرمایه گذاری کوچک  انجام داده که مجموع این سرمایه گذاری ها را با پروزه جدید به 250 میلیون دلار می رساند.

انرژی های تجدید پذیر بسیار بسیار کمتر باعث الودگی محیط زیست می‌شوند و یکی از چندین پروژه موسسان گوگل  یعنی لری پیج و سرگئی برین است و البته این شرکت می‌داند که پول های خود را در کجا سرمایه گذاری کند.

IvanpahApril2011_610x409

گوگل چندی پیش یک شرکت به نام گوگل انرژی تاسیس کرد که به خرید و فروش انرژی تحت نظارت کمییسون تنظیم مقررات فدرال می پردازد و از این کمیسیون گواهینامه مربوط را نیز دریافت داشته است.

گوگل از این سرمایه گذاری هدف دیگری هم داشته و آن تامین انرژی مورد نیاز بانک اطلاعاتی و دیتا سنتر بزرگ خود در کشور آمریکا است .

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. atom می‌گوید

    آخرش خیلی جالبل بود ((خرید و فروش انرژی))
    گوگل دست به چه کارهایی نمی زنه.