بازی با تبلت؛ محبوب‌ترین فعالیت از نگاه کاربران

بر اساس نتایج نظرسنجی شرکت گوگل محبوبترین فعالیت از دید 84 درصد کاربران تبلت، بازی‌کردن است.

3

فارنت: به تازگی شرکت گوگل نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد بازی کردن با تبلت‌ها، محبوبترین کاربرد در این دستگاه‌های لمسی است.

موسسه AdMob که در سال ۲۰۰۹ از سوی گوگل خریداری شد با هدف درک بهتر اینکه کاربران از تبلت‌های خود چگونه استفاده می‌کنند یک نظرسنجی در بین ۱۴۰۰ دارنده این گونه دستگاه‌ها انجام داد و البته مهمترین دلیل آن این نکته می‌تواند باشد  که استفاده کاربران از تبلت در شبکه این شرکت در طی ۶ ماه گذشته در حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

شما می‌توانید نتایج کامل این تحقیقات را از اینجا در فرمت PDF دریافت کنید که البته برای کاربران وطنی طبق معمول به صورت عادی، غیرقابل دریافت است!

خلاصه نتایج این نظرسنجی برای کاربرانی که حوصله خواندن مقاله ۱۰ صفحه‌ای نتایج را نداشته و یا اینکه به دلایل مختلف متن کامل مقاله را بدست نیاورده‌اند به شرح ذیل است:

admob_march_2010_tablet_survey

– ۴۳ درصد از پرسش‌شوندگان، زمان بیشتری را با تبلت در قیاس با رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ خود می‌گذرانند.

– از هر ۳ پرسش‌شونده، یک نفر از آنان، ترجیح می‌دهد تا بیشتر اوقات خود را با تبلت سپری کند تا اینکه بخواهد به تماشای تلویزیون بنشیند.

– محبوبترین  فعالیت از دید کاربران در تبلت، بازی‌کردن (۸۴ درصد)، جستجو برای بدست آوردن اطلاعات (۷۸ درصد) و خواندن نامه‌های الکترونیکی (۷۴ درصد) است.

– پایین‌ترین محبوبیت در میان کاربردهای تبلت از دید کاربران، خرید آنلاین (۴۲ درصد)، خواندن کتاب‌های الکترونیکی (۴۶ درصد) و سرگرمی‌های متفرقه (۵۱ درصد) است.

– 68 درصد از پرسش‌شوندگان حداقل یک ساعت از اوقات خود در طی شبانه‌روز را با تبلت سپری می‌کنند.

– 82 درصد از پاسخ‌دهندگان اولویت کاری خود در منزل را استفاده از تبلت عنوان کرده‌اند.

– 77 درصد از پرسش‌شوندگان گزارش کرده‌اند که رایانه رومیزی و نوت‌بوک خود را بعد از خرید تبلت به فروش رسانده و یا اینکه دیگر گرد و غبار فراموشی بر سر و روی آنها نشسته است.

– 28 درصد از پرسش‌شوندگان نیز پاسخ داده‌اند که استفاده از تبلت را بر استفاده از رایانه رومیزی و یا نوت‌بوک خود ترجیح می‌دهند.

به خوبی مشخص است که دیگر رفته‌رفته رایانه‌های رومیزی و نوت‌بوک‌ها به کلکسیون‌ها پیوسته و تبلت‌ها جای آنها را پرمی‌کند.

ما از نتایج این نظرسنجی که ۸۴ درصد از کاربران عاشق بازی کردن در تبلت خود هستند، شگفت‌زده نشدیم و به خوبی معلوم است که تولید بازی برای تبلت‌ها نیز به یک صنعت سودآور تبدیل خواهد شد و گواه این گفته ما همین بس که شرکت سونی قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی تبلت پلی‌استیشن خود را روانه بازار کند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. rjz می‌گوید

    اصلاً میدونید چیه؟
    لعنت بر هر چی کامپیوتر رومیزی و لپ تاپه. زنده با تبلت و کامپیوترهای آینده…

  2. پيمان می‌گوید

    اتفاقا زیاد عجیب نیست
    بسیاری از کسانی که لپ تاپ میخرند کاری جز همینهایی که تبلت انجام میده باهاش نمیکنند یعنی وبگردی- بازی و احیانا تماشای فیلم.
    تبلت اینکارها را بسیار عالی تر از لب تاپ انجام میده.
    فقط باید پنج دقیقه صبر کنی تا این لب تاپ جونش همراه با سیستم بالا بیاد.
    راستی الان که این مقاله رو خوندم یادم اومد نزدیک شش ماهه که لب تاپم رو روشن نکردم باید به فکر فروشش باشم

  3. مسیح می‌گوید

    کمی عجیبه! یعنی به این زودی تبلت ها این قدر قدرتمند شدن؟ در حالی که هنوز خیلی از قابلیت های لپ تاپ ها رو هم ندارن. احتمالا این اشخاصی که کار با کامپیوترهای شخصی رو کنار گذاشتن، امور روزانه اشون سبک و تفننی هست