پدر زبان برنامه‌نویسی جاوا به گوگل پیوست!

این قرارداد مطمئنا به نفع گوگل خواهد بود چرا که این شرکت اکنون درگیر پرونده قضائی با مالک حقوقی زبان برنامه‌نویسی جاوا یعنی شرکت اوراکل در خصوص استفاده از این زبان در سیستم عامل اندروید است.

2

به گزارش فارنت و به نقل از Mashable جیمز گازلینگ خالق زبان برنامه‌نویسی جاوا به شرکت گوگل پیوست. این قرارداد مطمئنا به نفع گوگل خواهد بود چرا که این شرکت اکنون درگیر پرونده قضائی با مالک حقوقی زبان برنامه‌نویسی جاوا یعنی شرکت اوراکل در خصوص استفاده از این زبان در سیستم عامل اندروید است.

گازلینک در مطلبی در وبلاگ خود اعلام داشته است که «من نمی‌دانم بر روی چه چیزی کار خواهم کرد اما تجربه‌ام می‌گوید که آن بخشی از همه چیز خواهد بود.». ما هم امیدواریم کار اصلی پدر زبان برنامه‌نویسی جاوا کار بر روی سیستم عامل اندروید باشد.

gosling

گازلینگ هنگامی که در شرکت سان میکروسیستم کار می‌کرد بر روی توسعه زبان برنامه‌نویسی جاوا مشغول بود. این پروژه در سال 1991 آغاز و به عرضه این زبان برنامه‌نویسی در سال 1995 منجر شد.

در سال 2010 و زمانی که شرکت سان از سوی شرکت اوراکل خریداری شد، گازلینگ چند ماه بعد این شرکت را ترک کرد. او در آن زمان نسبت به تدابیر شرکت اوراکل نسبت به جاوا بدبین بود تا جایی که لری الیسون مدیرعامل اوراکل را «لری؛ شاهزاده تاریکی‌ها» نامیده بود.

گازلینگ در وضیح قرارداد خود با گوگل تاکید کرده است که او برای پیوستن به گوگل و انجام یک کار صرفا روزمره، بی‌خیال چندین فرصت شغلی عالی شده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. adarbar می‌گوید

    میتونیم بیشتر امید به بهتر شدن اندروید داشته باشیم ممنون از سایت

  2. ar30 می‌گوید

    سنش زیاده