مایکروسافت: ما در آرزوی یک دنیای بهتر بدون «اینترنت اکسپلورر 6» هستیم!

در ماه گذشته میلادی بر طبق آمار موسسه نت‌اپلیکیشن، این مرورگر در حدود 12 درصد بازار مرورگرها را در اختیار داشت و مایکروسافت اکنون قصد دارد با توجه به مشکلات امنیتی این مرورگر، این آمار را به زیر یک درصد برساند.

4

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک‌اسپوت، شرکت مایکروسافت سرانجام با راه‌اندازی یک وب‌سایت روزشمار معکوس پایان عمر مرورگر اینترنت اکسپلورر 6 که شاید بتوان آن را منفورترین مرورگر اینترنتی در بین کاربران به حساب آورد، به صدا درآورد.

در ماه گذشته میلادی بر طبق آمار موسسه نت‌اپلیکیشن، این مرورگر در حدود 12 درصد بازار مرورگرها را در اختیار داشت و مایکروسافت اکنون قصد دارد با توجه به مشکلات امنیتی این مرورگر، این آمار را به زیر یک درصد برساند.

Map-Of-Internet-Explorer6-Usage-Around-The-World

شما در این وب‌سایت می‌توانید درصد بکار گیری این مرورگر را در کشورها  که به صورت ماهانه به‌روز می‌شود را مشاهده کنید.این شرکت اعلام کرده است که در کشورهایی که درصد اشتراک به زیر یک درصد برسد یک جشن نمادین برگزار خواهد کرد.

سخنگوی مایکروسافت در این مورد گفت: “ما از کاربران می‌خواهیم که این وب‌سایت را به دوستان، آشنایان،افراد خانواده و سایر دوستان معرفی کنند تا همگان بدانند که مایکروسافت در آرزوی یک دنیای بهتر بدون «اینترنت اکسپلورر 6» است.”

Map_Of_Internet_Explorer6.0_Usage_Around_the_World

نسخه نهایی اینترنت اکسپلورر 6 در تاریخ  27 اوت سال 2001 و به فاصله کوتاهی پس از انتشار نسخه نهایی ویندوز ایکس‌پی عرضه شد و در 14 آوریل سال 2009 مایکروسافت اعلام کرد که به زودی به پشتیبانی از ویندوز محبوب ایکس‌پی پایان داده و به دنبال آن نسخه 6 مرورگر خود هم شامل این فرایند می‌شود. هر چند که پس از مدتی این شرکت این موضوع را در مورد ویندوز ایکس‌پی تعدیل کرد.

البته در این میان نام ایران در میان کشورهایی مشاهده می‌شود که هیچ اطلاعی از میزان استفاده از این مرورگر در آن دیده نمی‌شود و البته همه ما می‌دانیم که هنوز هم این مرورگر میهمان بسیاری از رایانه‌های شخصی و علی الخصوص اداری در کشور ماست و این در حالیست که بر اساس آمار موسسات امنیتی، مرورگر اینترنت اکسپلورر 6 ضعیف‌ترین مرورگر اینترنتی در مقابل حملات اینترنتی است که این موضوع در برخی نقاط به نسخه‌های بعدی این مرورگر هم سرایت کرده است

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. ا[د]مین می‌گوید

    من هنوز درک نمیکنم مردم برای چی هنوز دارن از این فاجعه استفاده می کنند!
    در زمان خودش خوب بوده ولی الان دیگه دلیلی برای استفاده ازش نیست.
    حتی سیستم های خیلی ضعیف هم می تونن مروگر های سبک نسل جدید مثل کروم یاk-mleon رو بدون مشکل اجرا کنند.

  2. بهروز می‌گوید

    طبق معمول ایران هم که جزو کشور های دنیا نیست !

  3. شاهرخی می‌گوید

    جالب بود.ممنون

  4. ar30 می‌گوید

    فقط اپرا

    بعد کروم و فایرفاکس