گزارش زنده کنفرانس اپل/ رونمایی از آی‌پد 2

امشب و تا دقایقی دیگر راس ساعت ۹:30 به وقت ایران شرکت اپل در کنفرانس ویژه‌ای تبلت آی‌پد جدید خود را معرفی می کند. با گزارش زنده این کنفرانس در خدمت شما هستیم.

6

فارنت: امشب و تا دقایقی دیگر راس ساعت 21:30 به وقت ایران شرکت اپل در کنفرانس ویژه‌ای تبلت آی‌پد جدید خود را معرفی می کند. با گزارش زنده این کنفرانس در خدمت شما هستیم. نکته جالب کنفرانس امشب شایعات زیاد در خصوص حضور و یا عدم حضور استیو جابز است. با ما باشید.

9:31 مراسم در حال شروع شدن است و به غیر از یک مبل دو نفره که در صحنه دیده می‌شود و درخواست از حاضران که تلفن‌های همراه خود را در حالت بی‌صدا قرار دهند اتفاقی نیفتاده است.

9:33 چراغ‌ها خاموش می‌شوند.

Apple's iPad 2 event

9:34 اووو..! این استیو جابز است که در کمال حیرت وارد صحنه می‌شود. او به نظر خوب می‌آید. مردی که اکنون اشک شوق را به چشم بسیاری از طرفداران اپل آورده است.

9:36 استیو جابز: ما چندی است مشغول کار بر روی یک گجت هستیم و نمی‌خواستیم که کنترل آن را از دست بدهیم.

9:38 کاربران در حدود 100 میلیون کتاب را در حدود یک سال بارگذاری کرده‌اند و ما در حدود 2500 ناشر داریم که در 6 بخش مختلفف کتاب منتشر می‌کنند.

9:40 ما در حدود 2 میلیارد دلار به توسعه دهندگان خود پرداخت کرده ایم و در حدود 100 میلیون دیوایس ایفون را به فروش رسانده ایم. استیو جابز در حال تعریف و تمجید از شرکت خود و به خصوص فروشگاه معروفش است.

Apple's iPad 2 event

9:42 فروشگاه کتاب ما تنها یکی از 3 فروشگاه ما است که 200 میلیون کاربر ما همزمان با ایتونز و Appstore با کارت اعتباری از آن خرید می‌کنند.

9:44 وقتی ما برای اولین بار تبلت خود را معرفی کردیم بسیاری به ان خندیدیند ولی الان میفهمند دارای چه قدرت جادویی بوده است. ما تاکنون در حدود 15 میلیون ای-پد را در سال 2010 به فروش رساندیم و این امار تنها مربوط به 9 ماه بوده است.

9:45 برخی از این برنامه ها اختصاصی تبلت اپل هستند و فروشگاه ما 65 هزار برنامه اختصاصی تبلت برای خود دارد. برخی از برنامه‌های ما برای آی‌پد بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند و این بسیار خوب است.

Apple's iPad 2 event

9:47 این در حالی است که فقط 100 برنامه هانی‌کمب به ما چشمک می‌زند. ویدیویی از مقایسه نرم افزارهای اپل و اندروید به نمایش درمی‌اید و استیو جابز عامل موفقیت تبلت را فروشگاه غنی خود می‌داند.

9:48 فیل شیلر در ویدیو اظهار می‌کند که بسیاری تبلت را ابزاری بعد از رایانه می‌دانند و بعد جیسون اسنل از مک ورلد هم در خصوص تبلت اپل و همچنین جابز مقداری سخن می گوید.و سپس تصاویری از کاربردهای آی‌پد نمایش داده می‌شود.

9:49 استیو جابز بر روی صحنه برمی گرددو در ابتدا سال 2011 را سال تبلت ها میداند و بعد می گوید: و حالا من به معرفی نسل دوم تبلت خود می پردازم. و اینک آی-پد 2 که نشان میدهد ما سال گذشته را بیکار نبوده ایم.

9:50 : با بکار بردن پردازنده جدید A5 سرعت بسیار بالاتر رفته و در کنار بهبود سرعت ،قدرت پردازنده گرافیکی 9 برابر شده است. فکر کنم اولین شرکتی باشیم که تبلت دو هسته ای روانه بازار می‌کند.

Apple's iPad 2 event

9:51 دارای مصرفی به اندازه کم مصرف قبلی. دوربین دوگانه و همچنین ژیرسکوپ نیز در تابلت به کار برده شده است در حدود 33 درصد نازک تر از مدل قبلی. استیو جابز با علاقه خاصی این جمله را بیان میکند که تبلت جدید در حدود 4 میلیمتر از ایفون 4 هم نازک تر است و تنها 8.8 میلیمتر ضخامت دارد. مشخصات در پرده به نمایش درمی اید..

9:53 ما برای هر دو اپراتور ورایزون و AT&T تبلت را ارائه خواهیم کرد.برای ما مسئله مهمتر از نازک بودن تبلت ؛مر باطری ان بود که در همان حد نسل قبیل یعنی 10 ساعت نگاه داشتیم.

9:55 این تبلت در 3 مدل 16،32 و 64 گیگابایتی تولید خواهد شد و از قیمت 499 دلار شروع شده و البته برای آپشن 3G در حدود 130 دلار برای کاربران بیشتر آب خواهد خورد. سال 2011 به طور قطع سال آی‌پد 2 خواهد بود و ما آن را از 25 مارس در بیش از 26 کشور عرضه خواهیم کرد

10:02 حالا برویم سراغ امکانات جانبی آی‌پد2 . خوب این بار دو خروجی HDMI برای تبلت تدارک دیده ایم که می تواند تا دو تصویر همزمان را پشتیبانی کند. راستی خروجی 1080P برای تمامی نرم افزارها فعال است و احتیاجی به نصب هیچ گونه برنامه جانبی نیست. قیمت این گجت تنها 39 دلار است.
Apple's iPad 2 event
Apple's iPad 2 event

10:05 حالا استیو جابز دیگر سنگ تمام می‌گذارد و مانند کتاب یک جلد بسیاز زیبا برای تبلت معرفی میکند.این جلد قابلیت مطابقت با هر گونه وضعیتی را دارد و از جنس فیبرو کربن است که صفحه تبلت را تمیز نگاه می‌دارد و شما کافی است ماند کتاب ورق بزنید تا تبلت به صورت اتوماتیک اماده به کار شود و البته دارای قیمت 39 و 69 دلاری با توجه به جنس جلد عرضه خواهد شد.
10:09 حالا استیو جابز به سراغ سیستم عامل خود می‌رود.او می گوید: وقتی ما تبلت جدید خود را معرفی کردیم احتیاج به معرفی سیستم عامل جدید خود نیز داشتیم. در نسحخه جدید بیشترین هماهنگی با ایتونز قرار داده شده و در ضمن سیستم به اشتراک گذاری ابرهای دیجیتال یعنی AirPlay نیر بهبود یافته است.
10:11 حالا استیو جابز ادعا می‌کند که با بکار بردن موتور جاوا اسکریپت سیستم عامل مک در IOS 4.3 سرعت مرورگر آن تا دو برابر افزایش یافته است. گزینه بعدی اضافه شده پرسونال هات اسپت است که کاربران می توانند اینترنت موبایل را با سایر دیوایس‌ها به اشتراک بگذارند.
10:13 در ضمن نرم افزار PHOTOBOTH هم کارکرد جدیدی به دوربین تلفن همراه آیفون  داده است. حالا ما می توانیم با فیس تایم بین رایانه مک و یک ایفون گفتگوی تصویری برقرار کنیم در حالی که قبلا این طور نبود. بهترین اندازه برای برگزاری ویدیو کنفرانس هاست که در ان می‌توانید از دوربین جلو و یا عقب استفاده کنید.
10:15 IOS 4.3 در 11 مارس عرضه می‌شود همزمان با عرضه آی‌پد.جابز دوباره بر روی صحنه باز می‌گردد وصحبت در مورد 2 نرم‌افزار را آغاز می‌کند.
10:17 اولین نرم افزار Imovie برای تبلت اپل است که دارای ویژگی‌های جالبی است. ادیتور تحسین برانگیز؛ ضبط چند گانه صدا و همچنین به اشتراک گذاری با اپل تی وی و حالا شما می توانید ویدویهای HD را به اشتراک بگذارید.این برنامه برای آیفون هم به روز خواهد شد. رندی ابیلیوس در ویدیوئی به توضیحاتی در مورد این برنامه می پردازد.

Apple's iPad 2 event

10:19 شما می توانید تصاویر و تم ها را به صورت یک پوستر سینمایی بر روی تبلت خود داشته باشید. بیشتر سخنرانی در مورد تعریف و تمجید از نسخه جدید IMOVIE می‌گذرد.
10:21 شما می توانید کنترل کامل بر فرایند نرم افزار داشته و به راحتی تمامی جوانب آنرا کنترل کنید.در ضمن ما در این نرم افزار دارای بیش از 50 جلوه صوتی خواهیم بود. فکر کنم این مقدار برای مردم عادی و کسانی که نمی خواهند از رایانه استفاده کنند کافی باشد.شما همچنین می‌توانید به صورت مستقیم بر روی تبلت صدا ضیط کرده و آنرا در imovie بکار ببرید. این نرم افزار با قیمت 4.99 دلار قابل تهیه از 11 مارس است.
Apple's iPad 2 event

10:25 دومین نرم فازار GarageBand است که مربوط به ادیت موسیقی و کلا صداست. گاراژ باند مانند یک پیانوی واقعی با کیفیت عمل می‌کند و برای آی‌پد منتشر شده است. این نرم افزار از شتاب سنج و.. برای تشخیص فشار استفاده می‌کند.ضربه محکم تر بالطبع صدای بلندتر حتی شما می‌توانید تن صدا را با استفاده از لغزنده‌های بالا و پایین برنامه تغییر دهید.این یک برنامه شگفت انگیز و تاریخی برای استفاده دی جی ها و اهالی موسیقی خواهد بود.
10:29 نوجوانان در اوقات فراغت خود می توانند با استفاده از این دستگاه iPad bands تشکیل دهند. یکی دیگر از ویزگیهای این برنامه استفاده از هدفون که شما می توانید دیگر مزاحم کسی نشوید. اگر شما نمیدانید چگونه بنوازید نگران نباشید این برنامه به صورت هوشمند به شما اموزش خواهد داد.شما دیگر می‌توانید به راحتی به فراگیزی گیتار بیاندیشید. با کمک رکوردهای از قبل ضبط شده شما می توانید به راحتی به فراگیری هر چیزی بیندیشید چون یک معلم با شماست.

Apple's iPad 2 event

10:31 این نرم افزار دارای امکانات ویرایش و.. نیز است و از 8 تراک پشتیبانی می‌‌کند. شما می توانید حتی موسیقی فیلم گرگ و میش بعدی را خودتان تولید کنید.
10:33 دیگر تمجید از این نرم افزار به اوج خود رسیده و نگرانی را بر دل سازندگان موسیقی فیلم انداخته است. شما می توانید کارهای خود را برای دوستان و یا دشمنانتان بفرستید و یا اینکه در آی‌تونز منتشر کنید.
10:35 استیو جابز دوباره روی صحنه بازمی‌گردد. راستی او خیلی خوب بازی می‌کند شاید باید اسکار بهترین بازیگر را می‌گرفت.جابز دیگر سنگ تمام می‌گذارد و می گوید من نمی توانم به شما بگویم که نوجوانان با این نرم افزار چه اهنگ‌های شاهکاری تولید خواهند کرد. مثل اینکه خود استیو هم باورش شده..
10:37 ساخت موسیقی بیشترین فعالیت مورد علاقه جوانان و نوجوانان است و ما به آن نیز اهمیت داده‌ایم. این نرم افزار با قیمت 4.99 دلار از 11 مارچ در دسترس خواهد بود (ای کاش مجانی بود)
10:39 استیو دوباره به سراغ فروشگاه رفته و می‌گوید که در حدود 65 هزار برنامه تبلت اپل در فروشگاه وجود دارد و ما تبلت را با همان قیمت قبلی عرضه می‌کنیم و امسال، سال تبلت ما است. یک کلیپ تبلیغاتی دیگر پخش می‌شود.
10:41 ما در سال 2011 فقط آی‌پد 2 را عرضه خواهیم کرد و شایعاتی که در آن صحبت از آی‌پد 3 در پاییز و با صفحه نمایش با کیفیت‌تر بود داده بودن را تکذیب می‌کنیم ( بالاخره خود استیو خبر فارنت را تکذیب می‌کند..!)
10:43 آی‌پد جدید از جنس  آلومنیوم ساخته شده و دارای لبه‌های گردتری نیز است. جلد هوشمند حسابی در ویدیوی تبلیغاتی مورد تعریف و تمجید قرار می‌گیرد و بعد استیو جابز دوباره بر روی صحنه باز می‌گردد.
10:45 استو جابز از بازار تبلت‌ها و حرکت بازار رایانه‌های شخصی و مصورف کنندگان به سوی تبلت‌ها می‌گوید و ادامه می‌دهد که این

برخلاف تصور مردم است  که در این شرکت افراد به صورت باکلاس پشت میزهایشان نشسته و به هم جوک‌های خنده دار تعریف می‌کنند.

Apple's iPad 2 event

در نهایت استیو جابز ار حاضران تشکر می‌کند و مراسم پایان می پذیرد.
منبع: انگجت
پایان مطلب/

http://farnet.io/?p=8381
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    azize dele man ke migi galaxy behtare ya apple bayad begam shak nakonid base kasi ke mikhad ba tabletesh harf bezane galaxy vali kasi ke mikhad ba tablet kar kone faghat ipad .bebinind ba galaxy mishe harf zad vali ipad na nemishe nadoneste naharf azizam

  2. فرنود می‌گوید

    چرا ما ایرانی ها فقط هرچی عدد فرکانس سی پی یو بالاتر باشه برامون نشون دهنده بهتر بودنه؟؟؟ برای دوستی که میگه چیز خاصی نداشت میگم، شاهکار اپل اینه که پردازنده دوهسته ای طراحی شده توسط خود اپل، با فرکانس ۱ گیگا هرتز که بهترین کارایی رو با سیستم عاملش داره و پردازنده گرافیکی که اون صفحه ۱۰ اینچی رو منور می کنه اونقدر باتری کم مصرف میکنه که می تونید باهاش ۱۰ ساعت کار کنید. کدوم تبلت می تونه این امکانات رو به شما بده؟ با قیمت ۵۰۰ دلار و کیفیت ساخت بالا و نازکی فوق العاده! حتماً سامسونگ گالکسی؟!

  3. civilar می‌گوید

    از لحاظ اپلیکیشن، حالا حالاها هیچ شرکتی توانایی رقابت با آی او اس و آیپد رو نداره

  4. شهرام می‌گوید

    این همه شایعه که اپل می خواد چیکار کنه و آخرش هیچ چیز خاصی نداشت.
    همین الانش هم تبلت های بهتری رو معرفی کردند، و چون سرعت آپدیت شرکت های دیگه خیلی بیشتره مطمئنن این یکی نمی تونه موفقیت قبلی رو تکرار کنه و بیشتر به درد طرفدارای سنتی آپل می خوره، که براشون اپل بودن از هر چیزی مهمتره.

  5. hamed می‌گوید

    اگه آنلاین میبینید لینک میدادین ما هم ببینیم یا اسم شبکه ای چیزی

  6. soheil می‌گوید

    این اپ استور و فروشگاه کتاب اپل محصولات فارسی هم دارد؟آِا میتوان در آن کتاب فروخت؟