ویکی‌پدیا به دنبال یک میلیارد نفر کاربر در سال 2015

ویکی‌پدیا افزایش تعداد کاربران، افزایش ویرایشگران، بهبود کیفیت مقالات و همچنین نوآوری در خود را از جمله اهداف اصلی که باید تا سال 2015 به ثبات و تحقق برسد، دانسته است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک‌اسپوت، بنیانگذار ویکی‌پدیا به تازگی استراتژی راهبردی این وب‌سایت را درطی 5 سال اعلام کرده است که در صورت تحقق آن، آینده بی‌نظیری در انتظار ویکی‌پدیا است.

این برنامه پنج‌ساله که از سال 2009 آغاز شده است توسط 1000 نفر در سراسر جهان در حال توسعه و پیگیری است.

از جمله اهداف اصلی این گروه که باید تا سال 2015 به ثبات و تحقق برسد می‌توان به زیر ساخت‌های مالی باثبات، افزایش تعداد کاربران، افزایش ویرایشگران، بهبود کیفیت مقالات و همچنین نوآوری در این سایت اشاره کرد.

wikimedia-growth-2015

مشروح این اهداف عبارت است از:

– افزایش تعداد کاربران به یک میلیارد نفر در ماه

– افزایش تعداد مقالات علمی باکیفیت به 50 میلیون مقاله

– اطمینان از مقالات با کیفیت بالا و افزایش مقالات باکیفیت بسیار بالا تا 25 درصد کل مقالات

– تشویق کاربران برای تبدیل‌شدن به اعضای فعال برای ویرایش مطالب سایر کاربران

– افزایش تعداد ویرایش‌گران فعال ویکی‌پدیا با سیاست‌های خاص تا 200 هزار نفر

البته سیاست‌های ویکی‌پدیا زیاد دور از دسترس نیست زیرا این سایت در حال حاضر در حدود 400 تا 500 میلیون کاربر در هر ماه دارد و تا 18 میلیون مقاله به زبان‌های مختلف در این دانشنامه آنلاین وجود دارد و در حدود 80 هزار ویرایش‌گر، مقالات موجود در ویکی‌پدیا را ویرایش و ادیت می‌کنند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.