مرد مصری نام دختر خود را «فیس‌بوک» گذاشت!

جمال ابراهیم نام فرزند خود را به خاطر نقش فیس بوک در انقلاب مصر فیس‌بوک گذاشت.

5

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک‌تری، توئیتر نقش عمده‌ای در بروز انقلاب در کشور مصر داشت و فیس‌بوک نیز نقش عمده‌ای در پوشش اخبار و مسائل پیش روی مصر بعد از حسنی مبارک داشت.

روزنامه مصری الاهرام گزارش کرد که یک مرد 20 ساله مصری به نام جمال ابراهیم بعد ازبدنیا آمدن فرزند دختر خود نام او را فیس بوک گذاشت.

facebook_babygirl

خانواده دختر و همچنین دوستان و بستگان ابراهیم همگی به دور این نوزاد متولد شده با نام کامل فیس‌بوک جمال ابراهیم جمع شده و او را نشانه آغاز عصر جدید مصر با فیس بوک عنوان می‌کنند که البته این کار که در نوع خود در جهان نادر است باعث وارد شدن شوک بزرگی به دنیای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دنیای عرب زبان شده است.

هر دو وب‌سایت توئیتربا ارسال هزاران توئیت و فیس بوک با داشتن 32 هزار گروه فعال مصری نقش عمده ای در انتقال اخبار و تبادل اطلاعات در بین مردم مصر داشتند و جالب است بدانید که در کشور مصر در حدود 5 میلیون شهروند دارای حساب فیس بوک هستند که در شمال آفریقا و خاورمیانه رکورددار به حساب می ایند و البته هنوز خبری رسمی در مورد تعداد کاربران توئیتر در این کشور مخابره نشده است.

این در حالی است که خبر می‌رسد دولت موقت نظامی کشور مصر و همچنین وزارت کشور مصر در فیس‌بوک با ایجاد گروه‌های مختلف کاربری در صدد ترمیم چهره خود در بین مردم مصر هستند و از اینجا می‌توان به نقش عظیم فیس بوک در بین برخی دولت‌ها و مردم جهان پی برد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. parviz می‌گوید

    گلی به جمال هر دو ثبت احوال هیچ کدوم (؟؟؟) نیستند.

  2. Dark Prince می‌گوید

    من از فیس بوک متنفرم…

  3. نرگس می‌گوید

    گلی به جمال ثبت احوال خودمون، که هر اسم بی مفهمومی رو قبول نمیکنه

  4. مجید می‌گوید

    گلی به جمال ثبت احوالشون / اینجا که یه کتاب در میارن اگر خارج از اون اسم گذاشته باشی قبول نمیکنن /

  5. کیناز می‌گوید

    چگونه در زمانی که اینترنت قطع بوده است ، فیس بوک و توئیتر نقش عمده ای ایفا می کرده اند؟
    فارنت: دوست عزیز اینترنت در کمتر از یک هفته در مصر قطع بود. برنامه ریزی برای آغاز اعتراضات هم از طریق فیس بوک انجام شد.