آغــاز جنـگ جهــانی مرورگـرهای اینتــرنتی بـا عــرضـه «اینترنت‌اکسپلورر 9»

در کنار قابلیت‌های جدید اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت با عرضه این نسخه از مرورگر خود پیام جدیدی را برای کاربران ویندوز ایکس‌پی نیز صادر کرد؛ هر چه سریعتر به ویندوز 7 مهاجرت کنید!

13

به گزارش فارنت و به نقل از سی‌نت سرانجام چرخه آزمایشی مرورگر «اینترنت‌اکسپلورر 9» شرکت مایکروسافت با رونمایی از نسخه نهایی آن در کنفرانس تعاملی SXSW در آستین ایالت تگزاس آمریکا به پایان رسید.

عرضه این مرورگر در حالی صورت می‌گیرد که بنیاد موزیلا و شرکت گوگل به تازگی نسخه جدیدی از مرورگرهای  فایرفاکس (نسخه 4 کاندیدای انتشار نهایی) و کروم نسخه شماره 10 را به بازار عرضه کرده‌اند و به نظر می‌رسد شاهد جنگی تمام عیار برای تصاحب سهم بیشتری از بازار توسط این شرکت‌ها باشیم.

نسخه جدید پرکاربرترین مرورگر اینترنتی جهان نه تنها لقب سریع‌ترین و استانداردترین نسخه این مرورگر را به یدک می‌کشد بلکه بنا بر نظر کارشناسان می‌تواند با قابلیت‌ها و چهره‌ی جدید خود با مرورگر موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم، سافاری اپل و اپرا بروزر رقابت کند. در کنار قابلیت‌های جدید اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت با عرضه این نسخه از مرورگر خود پیام جدیدی را برای کاربران ویندوز ایکس‌پی نیز صادر کرد؛ هر چه سریعتر به ویندوز 7 مهاجرت کنید!

IE9_Farnet

توضیح رسمی مایکروسافت در دلیل اینکه چرا آخرین نسخه مرورگر اینترنتی این شرکت از ویندوز ایکس‌پی که در 40 تا 50 درصد رایانه‌های جهان لانه کرده، پشتیبانی نمی‌کند این است که قدرت سخت‌افزاری کارت‌های گرافیکی که به تسریع بارگذاری صفحات در مرورگر کمک می‌کند با درایورهای این کارت‌ها در ویندوز ایکس‌پی به خوبی عمل نمی‌کند اما این درحالیست که آخرین نسخه فایرفاکس که اخیرا و به صورت آزمایشی عرضه شده با تمامی سیستم‌عامل‌ها از جمله ویندوز ایکس‌پی به خوبی عملکرد دارد.

فقدان حمایت از سیستم عامل ویندوز ایکس‌پی به کنار، اینترنت‌اکسپلورر 9 مرورگر خارق‌العاده‌ایست که وقتی با پیشینیان خود مقایسه می‌شود به عنوان رقیبی جدی برای رقبای حال حاضر خود مطرح می‌شود. این مرورگر قابلیت‌های بزرگ جدیدی را به شما پیشنهاد می‌دهد مانند سایت‌های سنجاق شده (Pinned sites)، جعبه جستجوی بهینه‌سازی شده و اجرای افزونه‌های اطلاع‌رسانی.

قابلیت سایت‌های سنجاق‌شده به شما امکان می‌دهد بین مرورگر و صفحه دسکتاپ خودتان با سنجاق آدرس‌های اینترنتی محبوب و مخصوصتان به نوار ابزار پائین دستکتاپ رابطه محکمی برقرار کنید. شما می‌توانید تب فعال مورد نظر خود را با کشیدن و رها کردن در نوار ابزار به انجا سنجاق کنید تا در مواقع لزوم به راحتی و با یک کلیک سایت مورد نظر شما باز شود و بسته به خودتان می توانید تمام آدرس‌های مورد نظرتان را در یک بسته قرار دهید.

نسخه جدید مروگر اینترنت اکسپلورر از سال گذشته و زمانی که نسخه ویژه توسعه‌دهندگان آن عرضه شد مورد تحسین کارشناسان قرار گرفت. پس از آن نسخه‌های آزمایشی و کاندیدای انتشار نهایی این مرورگر علیرغم اینکه برای ویندوز ایکس‌پی قابل استفاده نبوده و سهم بزرگی از بازار را از دست رفته می‌دید، 25 میلیون بار از سوی کاربران دریافت شد.

برای دریافت نسخه نهایی این مرورگر می‌توانید به وب‌سایت مایکروسافت در این آدرس مراجعه کنید و یا اگر برای دریافت مستقیم آن مشکل دارید می‌توانید نسخه کامل آن را از پی‌سی‌دانلود دریافت کنید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

13 نظر برای این مطلب
  1. tad51 می‌گوید

    hey mozila is better than IE but FLOCK IS BEST
    PLZ TRY IT IS REALLY Hot

  2. همایون می‌گوید

    فقط کروم … بقیه مرورگرها باید برن جلو از سافاری مسخره اپل گرفته تا اپرا و اینترنت اکسپلورر …. دنیای آینده از آن گوگل و مرورگرشه زانو بزنید :-)

  3. کیومرث می‌گوید

    فعلا که سرعت نت برا امسال من پایینه و فقط کروم به درد میخوره فایر فاکس هم خوبه ولی زشت نیست بر خلاف گفته ی دوستمون در ورژن 4 زیباتر هم شده ولی من کروم رو ترجیح میدم البته نه برای همه سایتها

  4. mehdi می‌گوید

    یه مشکل دارم در نصبش که میگه(ویندوزم سون) : ie9 isnot supported on pre-rease version of windows 7 . please upgrade reased version.

  5. amir می‌گوید

    من تمام مرورگرها رو دارم فایر فاکس ساده است و سنگین بالا میاد کروم تو ساده گی دیگه شورش رو در آورده و زود کرک میکنه و اپرا فقط سریع متن بالا میاره و عکس یکم طول میکشه ولی بدون اغراق میگم نم از وقتی ورژن 9 اکسپلورر رو نصب کردم از کروم دیگه استفاده نمیکنم.سریع پرسرعت پایدار

  6. Dc می‌گوید

    من نمیدونم چرا بعضی میگن این سرعتش بالاتره اون سرعتش بالتریه سرعت فقط واسه ما مهمه که سرعت اینترنتمون پایینه و گرنه اصلا فاکتور مهمی نیست گزینه های مثل یوزر فرندلی بوده .. افزونه های فوق العاده … شخصی سازی … پشتیبانی از شبکه های اجتماعی … در کل من فایرفاکس تا اینجا موفق تر دیدم حال باید از این به بعد رو دید.

  7. مجید می‌گوید

    من که با فایرفاکس رفیق و همراه هستم شما رو نمیدونم؟؟؟

  8. saeid aZm می‌گوید

    only opera!

  9. ar30 می‌گوید

    اپرا کجا اینIE کجا

    البته من با 3 تا مرورگر کلا کار میکنم .

    OPERA – FF – Google

  10. فرهاد می‌گوید

    فقط فایرفاکس

  11. سید محمد محمودی می‌گوید

    و برنده این جنگ روباه آتشین خواهد بود.

  12. civilar می‌گوید

    اینترنت اکسپلورر برای من هیچ وقت مرورگر خوبی نبوده ولی این یک حیلی فرق می کنه، چه از نظر سرعت و چه از نظر سطح استانداردش
    بزرگ ترین مشکلش هم به نظرم چیدمان تب هاشه که خواسته با بقیه مرورگرها تفاوت داشته باشه ولی به نظرم تا حدودی موقع کار کردن باهاش باعث مشکل می شه

  13. سعید می‌گوید

    اگه سرعت میخواین برید کروم بهتره چون در کنارش خیلی کارها میشه کرد که با اکسپلورر نمیشه کرد. با کروم میشه جاوا اسکریپت و پلاگین رو غیرفعال کرد و به راحتی 1 کلیک برای هر سایتی که دوست دارین فعالش کنید. غیرفعال کردن جاوا اسکریپت برای بالا بردن سرعت و امنیت و غیرفعال کردن پلاگین برای افزایش سرعت است که تبلیغات سایت ها باز نمیشن و باعث میشه سرعت لود صفحات چندین برابر بشه. به ویژه در جاوا اسکریپت که فعال کردنش مساوی است با پایین اومدن امنیت. حالا در کنار اینها باید افزونه های کروم رو هم اضافه کرد که در این صورت اکسپلورر هیچ حرفی برای گفتن نداره. اکسپلورر مرورگر غیرقابل انعطافی هست و به قول معروف همونجور که هست باید ازش استفاده کنی و نمیتونی به دلخواه خودت درش بیاری و اگر هم بخوای تغییر کوچکی توش بدی کلی دنگ و فنگ داره و وقت میبره.
    فایرفاکس هم که تا فکری به حال ضمختیش نکنه اصلا بهش فکر نمیکنم! هر چند که در ورژن 4 در قسمت لود صفحات سرعتش خیلی بهتر شده ولی همچنان سنگین و یه جورایی زشت هست!