چین «مصر» را سانسور می‌کند!

دولت کمونیست چین در تلاش است تا دسترسی شهروندان خود به اطلاعاتی در مورد تظاهرات توده مردم در مصر را سخت‌تر کند.

3

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، با بالا گرفتن اعتراضات مردمی در کشور مصر علیه دیکتاتور این کشور، دولت چین سانسور واژه  مصر را در شبکه اینترنت خود آغاز کرده است.

دولت کمونیست چین در تلاش است تا دسترسی شهروندان خود به اطلاعاتی در مورد تظاهرات توده مردم در مصر را سخت‌تر کند. این اقدامات به تازگی با سانسور نتایج جستجوی کلمه کلیدی مصر در دو پورتال بزرگ اینترنتی در چین یعنیSina.com  و Netease.com آغاز شده و حتی در وب سایتی شبکه اجتماعی چینی Weibo که خدماتی مانند توئیتر عرضه می‌کند به طور کامل این مباحث سانسور شده است.

sina-weibo-egypt

دولت مصر به تازگی بعد از مسدود کردن توئیتر و فیس‌بوک به طور کلی اینترنت را در این کشور قطع کرده و امروز آخرین سرویس دهنده اینترنتی در این کشور را نیز خاموش کرد. می‌توان انتظار داشت که اگر چین هم با افزایش حساسیت‌ها تصمیم به چنین کاری بگیرد، بزرگترین جمعیت اینترنتی از روی وب حذف شود.

منابع خبری همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که اگر تظاهرات در مصر ادامه یابد اقدام احتمالی بعدی چین،  سانسور کلمه مصر در موتور جستجوی گوگل در چین خواهد بود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. ar30 می‌گوید

    قدرت اینترنت چه کرده

  2. مجید می‌گوید

    عجب حکایتی داره اینترنت هر کی هر جور خواست بالا و پایینش میکنه /

  3. Horror می‌گوید

    عجب بابا ! سانسور کمپلت یه کشور ! چه شود !
    و این است ۲۰۱۲
    اول تونس بعد مصر ، ترس و وحشت چین و شاید هم در آخر…