مک‌آفی پیشتاز در بازار «حفاظت از اطلاعات» شما..!

شرکت گارتنر که هرساله فعالان بازار محصولات رایانه‎ای را در بخش‌های مختلف بررسی می‎کند، گزارش اخیر خود را به محصولات حفاظت از اطلاعات اختصاص داده است.

9

به گزارش فارنت شرکت گارتنر (Gartner,Inc) در گزارشی به برتری شرکت مک‌آفی در بازار محصولات حفاظت از اطلاعات (Data Loss Prevention) نسبت به سایر رقبا اشاره کرد.

شرکت گارتنر که هرساله فعالان بازار محصولات رایانه‎ای را در بخش‌های مختلف بررسی می‎کند، گزارش اخیر خود را به محصولات “حفاظت از اطلاعات” یا DLP (Data Loss Prevention)  اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه‌گستر، با نگاه به مربع جادویی زیر می‎توانید وضعیت شرکت‎های فعال در زمینه ارائه محصولات حفاظت اطلاعات (Data Loss Prevention) را با یکدیگر مقایسه کنید.

gartner-McAfee

در این نمودار، محور افقی برای نمایش میزان درک شرکت‎ها از محصول و بازار است. هرچه شرکت‎ها در این محور جلوتر قرار بگیرند، به این معنی است که این شرکت‌ها، بازار محصول و نیازهای مشتریان بازار را بهتر می‎شناسند.

در محور عمودی نمودار، قدرت اجرای ایده‎های شرکت به شکل کمی نشان داده می‎شود. برای اندازه‎گیری این پارامتر، به مواردی مانند تنوع محصولات و خدمات شرکت، سیاست‎های فروش و قیمت‎گذاری، بازخورد و تجربیات مشتریان شرکت، حجم عملیات شرکت و سرعت پاسخ‎گویی به تغییرات بازار، توجه می‎شود.

شرکت‎هایی که در این نمودار، در یک چهارم بالا و سمت راست قرار می‎گیرند “پیشتازان” (Leaders) بازار محسوب می‎شوند. چرا که محصولات آنها از یک سو بیشترین سازگاری را با نیازهای مشتریان فعلی دارد و از سویی دیگر امکان ایجاد سریع تغییرات و اعمال نوآوری در محصولات برایشان فراهم است.

همانطوری که در این نمودار نشان داده شده است، محصولات حفاظت از اطلاعات (DLP) شرکت McAfee جایگاه بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد و بسیاری از شرکت‌هایی که در بازار ایران، محصولاتی تحت عنوان Data Loss prevention ارائه می‌دهند، در “مربع جادویی” Gartner جایگاهی ندارند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. فرهاد سرشار می‌گوید

    از نظر آنتی ویروس حق با شماست من توی یک شرکت بزرگ کار میکنم که متاسفانه ار مکافی استفده میشه و واقعا سیستم هاس تحت شبکه کند هستند و با اینکه آبدیت هم میشه هر روز ولی متاسفانه هر ویروسی رو نمیشناسه و کلا کارائی سیستم رو پائین میاره

    چند روزیه که از سیستم حفاظت اطلاعات از سیستم DLP رو نصب کردند و مشکل دو چندان کردند کلیه پورت های USB رو بستند اینترنت رو هم قطع کردند
    یعنی همه جا اینجوری امنیت رو بر قرار میکنند؟

  2. بی غم قمی می‌گوید

    تلقی دوستان از امنیت فقط یک ضدویروس ساده است که قفل آنرا برادران متخصص (و بعضا متعهد) شکسته اند و مفتکی استفاده می کنیم!
    حتی به مغز شریف خود فشار نیاورده اند که ببینند این DLP که می گویی این یعنی چه؟؟
    درباره ضدویروس هم نمی دانم چرا با وجود اینهمه ضدویروس خوب که همه دارند استفاده می کنند بازهم آلودگی های زیادی در کشور وجود دارد؟!

  3. shahram می‌گوید

    دوستان از هر سایتی به عنوان منبع استفاده نکنید، گارتنر بزرگترین شرکت مشاوره دنیاست و مورد اعتماد بزرگترین شرکت ها و سازمان های دنیا. شاید ایران تنها جای باشه که اونجا شعبه و نمایندگی نداره (چون اصولاً ایرانی ها با کسی مشاوره نمی کنند) و چند هزار نفر کارمند و کارشناس خبره در تمامی بخش های مختلف صنعت داره.
    در مورد سیمانتک که هیچ شکی نیست، ولی باید گزارش اصلی خود سایت رو خوند (که اغلب هم پولی هستند) و دید که شاخص ها و معیار های اندازه گیریش چی ها بوده. چون یه وقت های گزارش های گارتنر مخاطب ان خاصی داره، مثلا ممکنه این رو برای شرکت های بزرگ گفته باشه و یا بر عکس برای استفاده شخصی. البته تا حدی مطمئنم که در این گزارش منظورش به طور خاص آنتی ویروس نبوده، چون آنتی ویروس فقط یکی از ابزار های حفاظت اطلاعات به شمار می رود.

    فارنت: ما هم از آنتی ویروس حرفی نزدیم گفتیم بازار محصولات حفاظت از اطلاعات هست و نه آنتی ویروس

  4. علی می‌گوید

    البته دوستان این رو باید بگم که Bitdefender بازم نسبت به Kaspersky رتبه بهتری داره و اینو میشه از مقایساتی که توی سایت زیر انجام داده راحت فهمید :
    http://internet-security-suite-review.toptenreviews.com
    http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com

  5. نا نشناس می‌گوید

    آها! صحیح!!
    هیچ کس سراغ مکافی نمیره. از ویروس هم مضر تره. هیچ قدرتی در حفاظت از سیستم نداره. زمانی که روی سیستمم داشتم، کند شد و کارایی سیستم سقوط کرد. حتی از کوچکترین آنتی ویروس ها مثل نود32 (که فقط بدرد کافی نت میخوره!) هم پایین تره.
    این گزارش نیست، فقط یه تبلیغ احمقانه از شرکت شبکه گستر هست.
    بعد از امتحان اکثر آنتی ویروس ها، فعلا کسپراسکای (نسخه اورجینال و نه کرک شده) بهترین گزینه هست.

  6. مهیار می‌گوید

    دوست اول درست میگه سیمانتک از هر لحاظ تو نمودار بهتره اگر قرار باشه اون فاصله را در نظر نگیریم و بگیم فاصله ای با هم ندارن پس باید بگیم اون 4تا گزینه بهترینن

  7. hadidez می‌گوید

    وقتی تو اینترنت به دنبال تاپ های آنتی ویروس می گردی کاسپراسکای رو در مقام اول می بینی و اصلا مکافی وجود نداره حالا نمی دونم این مقاله از کجا اومده …. O:

  8. مجید می‌گوید

    بگذارین از تجربه خودم نسبت به مکافی بگم من از نسخه تجاری این محصول که یکی از بانک های معروف داخلی …. استفاده میکینه با آپدیتش استفاده میکردم مدتی بعد دیدم سیستمم کند شده به ناچار ویروس کش نود32 رو استفاده کردم این ویروس کش 85 تا ویروس رو سیستم من پیدا کرد و کلین نموددر حالی که مک آفی سیستم منو بدون ویروس نشون میداد/ حالا شما بگین مک آفی بالای مربع جادویی هستش ؟!

  9. نیما می‌گوید

    توی این نمودار که از هر جهت symsntec پیشتازه ، فقط چون شبکه‌گستر نمایندگی mcafee رو داره اومدین به اسم مقاله تبلیغ کنین .!

    فارنت: هر دو شرکت تقریبا جایگاه یکسانی دارن. نه دوست عزیز خبر تنها به نقل از اون شرکت درج شده