فیس‌بوک در سال 2008 قصد خرید «توئیتر» را داشته است!

مارک زوکربرگ در سال 2008 ،یک پیشنهاد 500 میلیون دلاری برای خرید توئیتر ارائه داده بود.

4

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی اسکای نیوز،غول شبکه‌های اجتماعی یعنی فیس بوک در سال 2008 قصد خرید وب سایت تویئتر را  با قیمت 500 میلیون دلار داشت که مورد قبول بنیانگذاران توئیتر واقع نگشت.

یکی از بنیانگذاران توئیتر بیز استون در این مورد می‌گوید:”ما می خواستیم که به توئیتر یک ارزش جهانی داده و با آن یک کسب و کار بین المللی درست کنیم چیزی که با پیشنهاد فیسبوک از دسترس خارج می‌شد”.

در سال 2008 ،بنیانگذار فیس بوک مارک زوکربرگ طی یک پیشنهاد محرمانه درخواست خرید توئیتر را به بنیانگذارن آن یعنی استون ،اوان ویلیامز و جک دورسی ارائه داد که مورد قبول این 3 نفر واقع نگشت.

svn_graph
مقایسه آمار فیس بوک با توئیتر


گفتنی است که در توئیتر که دارای 175 میلیون کاربر ثبت شده است حدود 95 میلیون تویئت در روز بین کاربران ارسال می‌شود.

به تازگی از طرف سرمایه گذاران توئیتر یک بودجه 3 میلیارد دلاری به این شرکت تزریق شده است تا طرح های توسعه این شبکه سرعت بیشتری بگیرد.

جالب است بدانید که در سرویس میکروبلاگینگ توئیتر که از اکتبر 2006 به صورت عمومی در دسترس همگان قرار گرفت محدود بودن تنها به تایپ 140 کاراکتر یکی از مهمترین شاخصه های آن است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. ashkan می‌گوید

    salam be hame
    man chan rooze ke twitt ozv shodam vali kar bahasho balad nistamo koliam soal daram
    in emaile mane kasi betone komakam kone mamnoon misham
    gt.ashkan@yahoo.com

  2. کوروش می‌گوید

    @ar30

    فیسبوک یک سایت اجتماعی و میشه گفت سرگرمی هست که افرادی که در اون عضو هستند میتوانند عکس های خود, ویدیو و مطالبی که میتونه شامل خبر یا حرف های خودشون باشه رو باهم به اشتراک بگذارند و مهترین فاکتورش همون دوست یابی و آشنایی با افراد دیگره.

    اما توئیتر که البته خودش, خودش رو سایت اجتماعی نمیدونه, یک میکروبلاگ هست, یعنی شما میتونی ازش چند استفاده بکنی. مثلا به عنوان خبر رسانی, یا حرف های دل خودت, و یا سایر کارهای دیگر که البته بیشتر از 140 کاراکتر هم نمیتونی در هر توئیت ارسال کنی. و خیلی جنبه دوست یابی و دوست شدن با دیگران رو نداره, بیشتر واسه اینه که بدونی طرف مقابلت در چه وضعیتی هست الان یا داره چی کار میکنه.

    در کل خود من بسیار بیشتر از فیسبوک دوستش دارم. الانم 22 روز هست تقریبا توئیت نکردم و قراره 30 روز توئیت نکنم و احساس میکنم بخشی از زندگیم گم شده. :) این نظر من بود راجب این دوتا سایت

  3. ar30 می‌گوید

    راستش رو بگم نمیدونم فرق توئیتر با فیس بوک چیه؟!

    ولی خدایی 500 میلیون دلار میخواست پول بده!

    خیلی پولداره که!!!

  4. کوروش می‌گوید

    عجب خبری بود فارنت
    توئیتر خداس. ینی عاشقشم.
    راستی هرکس خاست فالوم کنه بیاد خجالت نکشه :دی @KOUROSH