لغو سیستم کارت ملی بیومتریک انگلیس به دلیل جمع‌آوری اطلاعات شخصی

دولت جدید انگلیس، جمع‎آوری این میزان اطلاعات را زاید، پرمسئولیت و باعث ایجاد نظام مبتنی بر بانک اطلاعاتی می‎داند و حتی پیش از به قدرت رسیدن هم، وعده لغو این سیستم را داده بود.

0

به گزارش فارنت به دلیل جمع‎آوری گسترده اطلاعات از شهروندان انگلیسی، دولت این کشور، سیستم کارت شناسایی ملی بیومتریک را  لغو و برای همیشه متوقف کرد. با این اقدام، ظرف دو ماه آینده، تمام اطلاعات جمع‎آوری شده تاکنون نیز نابود و از بین برده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر تاکنون برای صدور کارت ملی، عکس، اثر انگشت و اطلاعات شخصی کامل از شهروندان دریافت می‎شد اما دولت جدید انگلیس، جمع‎آوری این میزان اطلاعات را زاید، پرمسئولیت و باعث ایجاد نظام مبتنی بر بانک اطلاعاتی می‎دانست و حتی پیش از به قدرت رسیدن هم، وعده لغو این سیستم را داده بود.

UK Biometric National Card

سیستم کارت ملی بر اساس مشخصه‎های طبیعی (بیومتریک) پس از واقعه 11 سپتامبر به مرحله اجرا گذاشته شد و هدف اصلی آن مقابله با تروریسم بود. اجرای این سیستم بالغ بر 8 میلیارد دلار هزینه روی دست شهروندان انگلیسی گذاشت و تنها 12 هزار نفر، حاضر شدند بطور داوطلبانه از کارت ملی استفاده کنند.

البته این سیستم بطور کامل از بین نرفته و افراد خارجی که بطور بلند مدت در کشور انگلیس اقامت  دارند، موظف به دریافت و استفاده از کارت ملی هستند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.