عکس/ کوچکترین کارت تبریک کریسمس دنیا با فناوری نانو!

اندازه این کارت تبریک کریسمس که توسط متخصصان دانشگاه گلاسکو تولید شده به اندازه‌ای کوچک است که با 8 هزار عدد و یا بهتر بگوئیم 8276 عدد از آن می‌توان یک قطعه تمبر در اندازه کوچک را پوشاند.

1

به گزارش فارنت و به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل کارشناسان فناوری نانو کوچکترین کارت تبریک کریسمس را خلق کردند که البته شما نمی‌توانید آن را به کسی که دوستش دارید هدیه بدهید چون با چشم عادی و غیرمسلح نمی‌توان آن را دید.

اندازه این کارت تبریک کریسمس که توسط متخصصان دانشگاه گلاسکو تولید شده به اندازه‌ای کوچک است که با 8 هزار عدد و یا بهتر بگوئیم 8276 عدد از آن می‌توان یک قطعه تمبر در اندازه کوچک را پوشاند.

TECHNOLOGY Card 110758

متخصصان نانوتکنولوژی این دانشگاه برای نشان دادن مهارت خود در فناوری نانو این کارت تبریک کریسمس را تولید کرده‌اند و پروفسور دیوید کامینگ و دکتر کین‌چن آن را تنها در مدت 30 دقیقه به تصویر درآورده‌اند.

این کارت در ابعاد 200 میکرومتر عرض در 290 میکرومتر ارتفاع خلق شده است و برای فهم بهتر مقیاس میکرومتر، بهتر است به موی انسان اشاره‌ای داشته باشیم که عرضی برابر 100 میکرومتر دارد.

World's smallest greetings card Nano

اصلا بهتر است اندازه آن را با یک کارت تبریک عادی مقایسه کنیم. شما برای پوشاندن یک کارت تبریک A5 لازم است نیم میلیون عدد از این کارت تبریک نانو داشته باشید که امضا کردن آن احتمالا چالش دیگری برای شما خواهد بود.

فناوری نانو یا نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌ها در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود ۱ تا ۱۰۰ نانومتر است. در واقع نانو تکنولوژی فهم و به کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستم‌هایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی – عمدتا متاثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک – از خود نشان می‌دهند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ا[د]مین می‌گوید

    این کارت تبریک ها تو لیلیپوت خیلی طرفدار خواهد داشت :دی