«شش میلیون و هفتصد هزار» مرتبه دانلود در روز اول عرضه مرورگر «اپرا 11»

اگر بخواهیم عرضه این مرورگر را با عرضه نسخه قبلی یعنی اپرا 10 مقایسه کنیم باید بگوئیم که بنا بر اعلام شرکت اپرا نسخه 10 این مرورگر در هفته اول عرضه خود تنها شاهد 1.7 میلیون بار دانلود در هر روز بوده است.

17

به گزارش فارنت و به نقل از تچ‌کرانچ شرکت اپرا روز گذشته «اپرا 11»، نسخه جدید مروگر اینترنتی خود را عرضه کرد. نسخه جدید این مرورگر دارای چندین قابلیت جدید از جمله پشتیبانی از اکستنشن‌ها و قابلیت‌ جدید زبانه‌هاست.

اکنون به نظر می‌رسد عرضه نسخه جدید اپرا را می‌توان موفقیتی برای این شرکت دانست چرا که بنا بر اعلام این شرکت تنها در 24 ساعت اول عرضه این نسخه، 6.7 میلیون بار از سوی علاقمندان این مرورگر بارگذاری و دریافت شده است.

Opera 11

اگر بخواهیم عرضه این مرورگر را با عرضه نسخه قبلی یعنی اپرا 10 مقایسه کنیم باید بگوئیم که بنا بر اعلام شرکت اپرا نسخه 10 این مرورگر در هفته اول عرضه خود تنها شاهد 1.7 میلیون بار دانلود در هر روز بوده است.

این شرکت عاملی را که به عنوان عامل اصلی افزایش اقبال کاربران به نسخه جدید دانسته، قابلیت به‌روز رسانی خودکار دانسته که پیغامی را مبنی بر به‌روزرسانی و دریافت نسخه جدید به کاربران ارسال می کند و البته تاکید دارد که این پیغام برای تمامی کاربران به نمایش درنیامده است.

Opera 11

نتایج تحقیقات بر روی کاربرانی که تاکنون نسخه جدید اپرا را دریافت کرده‌اند نشان می‌دهد که ا53 درصد این کاربران از مرورگر فایرفاکس، 43 درصد از مرورگر اینترنت‌اکسپلورر مراجعه کرده‌اند! (خبری از کروم نیست.!)

مرورگر اپرا ویژه تلفن همراه آیفون شاهد یک میلیون دانلود در روز اول در اوایل سال جاری میلادی در فروشگاه آی‌تونز اپل بود و شرکت اپرا اعلام کرده است که این مروگر 150 میلیون کاربر در نسخه‌های موبایل و رایانه‌های رومیزی در سراسر جهان دارد.

تا مطلب به پایان نرسیده یک نکته دیگر را هم اضافه کنیم که برای مقایسه راحت‌تر، بهتر است بدانید که مرورگر اینترنت‌اکسپلورر 9 در دو روز اول عرضه خود شاهد تنها دو میلیون دانلود بود.

download Opera 11

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

17 نظر برای این مطلب
  1. Pedram می‌گوید

    Firefox کندترین مرورگر
    IE سنگین ترین مرورگر
    خب کاربرهای اینها حق دارند سراع Opera برن . ولی کروم بازها چرا باید این کار را بکنند؟ ( شاید چون اپرا برای دیال آپیها بهتر بهینه شده )

  2. حامد می‌گوید

    چیه هرکی میاد اینجا میگه تحریم میکنم تحریم میکنم ؟!
    این بلایی هستش که خودمون سر خودمون اوردیم !
    حالا هی بشینید همه چی تکنولوژی روز دنیا رو تحریم کنید !
    ما ایرانیا فقط حرفیم !

  3. ناصر می‌گوید

    civilar
    کروم شاید خوب باشه ولی من ازش استفاده نمی کنم تا زمانی که مجبور باشم یا ابزار دیگه ای نباشه ف خیلی منتظر فایرفاکس 4 هستم ، اپرا که امیدوارم روزبه روز بهتر بشه و از بهتر شدن مرورگر ماکروسافت ناراحت نمی شم
    من سفری رو هم از خود سایتش دانلود نکردم و نمی دونستم که سایت اونم به کاربرای ایرانی اجازه نمی ده ! وگرنه اون رو هم تحریم می کردم !!!

  4. مهیار می‌گوید

    IDM تو ورژن5 با کروم مشکل داره باید از ورژن6 استفاده کنید که البته فعلا آزمایشی است !!!

  5. حامد می‌گوید

    دوستان من از کروم خوشم میاد ولی نمیدونم چجوری میشه مثل فایرفاکس مثلا idm روش ست کرد که مثلاً کلیک میکنم روی یه لینکی حالت اتوماتیک idm شروع به دانلود کنه!
    این و کسی بلده !؟

    فارنت: حامد جان شما به قسمت تنظیمات آی دی ام و زبانه جنرال برو بعد دکمه Add رو بزن و کروم رو بهش معرفی کن

  6. سیامک می‌گوید

    اپرا فقط افزونه‌ها رو کم داشت که دیگه حالا اون هم تکمیل شد. مطمئن باشید در آینده سهم زیادی از مرورگرها رو به خودش اختصاص میده.

  7. civilar می‌گوید

    آقا ناصر، اپل هم لینک دانلودش سافاری رو به کاربران ایرانی نمی ده. ضمنا فایرفاکس تمام شد.

    ضمنا هیچ مرورگری مثل گوگل کروم نیست…

    من همه مرورگرها نسخه آخرشون رو دارم. و اینو قاطعانه می گم، گوگل کروم خیلی بالاتر از بقیه است. سرعت رشد کاربرانش هم مصداق این حرف منه.

    سهم اپرا هیچ وقت از 4 درصد بالاتر نرفته.

  8. ناصر می‌گوید

    من از اپرا بدم نمی یاد ولی عاشقش هم نیستم فعلا دارم از فایر استفاده می کنم ، فکر نمی کنم هیچ وقت برم سراغ کروم چون نمی تونم قبول کنم برم از سایتی که اجازه دانلود برنامش رو نمی ده برنامه بگیرم ، فایر ، بعد اپرا ، شاید هم سفری

  9. ایمان می‌گوید

    سلام میخواستم بگم که هیچی اپرا نمیشه…
    مینی اپرا برای موبایل همه سایتارو باز میکنه حتی اونی که فیل–تره :-)

  10. Anti Chrome می‌گوید

    عالیه و رم را هم مثل کروم اشغال نمیکنه.

  11. civilar می‌گوید

    هیچ وقت نتونستم با اپرا کنار بیام

  12. سعید می‌گوید

    خوب برادر من این چه مقایسه ای است که شما در 2 خط آخر کردید؟ اکسپلورر 9 فقط برای سون و ویستا بود. اگه برای xp هم بود مطمئن باشید از مرز 10 میلیون هم می گذشت.

  13. مهیار می‌گوید

    اپرا همیشه برای من مرورگره جذابی بوده و همیشه آخرین نسخه اش را روی سیستم نصب دارم که آخرین تغییراتش را از نزدیگ ببینم اما هیچوقت طرفش کشیده نشدم که مرورگر پیشفرضش کنم نمیدونم شاید یک روزی….
    فعلا فقط Chrome
    در ضمن این قابلیت Tab Stacking تو نسخه ی جدید واقعا عالی بود (البته برای اولین بار نبود IE8 برای دسته دسته کردن Tabها یک قابلیت معرفی کرده بود ولی این کجا و آن کجا!!!)

  14. وحید می‌گوید

    خیلی جالبه …اونهایی که کروم دارن اصلا نرفتن حتی اینو تست کنن!! هیچی کروم نمیشه..

  15. yuri می‌گوید

    زنده باد اپرا
    خدایش هیچی کم نداره
    هرچی هست بهتر از محصولات الکی مجانی گوگله فقط میخوان بدون کی کچا چکار می کنه

  16. alireza می‌گوید

    اپرا واقعا عالیه
    در نسخه جدید سعی شده کمبود های نسخه 10 رو برطرف کنن
    و همینطور یک سری امکانات جالب اضافه کردن مثل دسته بندی Tab ها
    خلاصه اینکه حرف نداره

  17. ar30 می‌گوید

    من از سایت فایل هیپو دانلود کردمش