گوگل برنامه «گوگل‌ارث» را به درون بدن شما می‌آورد!

در برنامه جدید گوگل با عنوان Body Browser شما قادر خواهید بود، بدن انسان را همانند روش‌های موجود در برنامه گوگل‌ارث، مورد کاوش و جستجو قرار دهید.

0

به گزارش فارنت به نقل از تی‌جی‌دیلی شرکت گوگل در حال کار بر روی برنامه‌ای شبیه به گوگل‌ارث برای درون بدن انسان است. تعجب نکنید! گوگل این بار قصد دارد دوباره با استفاده از فناوری وب‌جی‌ال (WebGL) نقشه سه‌بعدی بدن انسان را ترسیم کند.

این برنامه که «بادی‌بروزر» (Body Browser) نام دارد به کاربران اجازه خواهد داد که بدن انسان را همانند روش‌های موجود در برنامه گوگل‌ارث، مورد کاوش و جستجو قرار دهند. به طور مثال کاربران قادر خواهند بود با بزرگنمایی لایه‌های پوست و عضله‌های بدن انسان به بررسی استخوان‌ها و ارگان‌های مختلف بدن پرداخته و تصاویر مختلفی از آنها تهیه کنند.

google body browser

این برنامه دوباره مانند برنامه گوگل‌ارث دارای نوار ابزار جستجو و هدایت به مکان خاصی از بدن انسان مانند یک دنیا است. در تصاویری از این برنامه که در یوتیوب منتشر شده است این برنامه در حال نمایش اسکلت بدن انسان و عضلات و سیستم گردش خون در بدن با استفاده از تصاویر سه‌بعدی است.

اگر چه در نگاه اول این برنامه برای معلمان مدارس و کنجکاوان برنامه‌ای مناسب به نظر می‌رسد اما گوگل امیدوار است که متخصصان بتوانند با استفاده از این برنامه تصاویر روشن‌تری را در دروس آناتومی ارائه دهند و در تحقیقات پزشکی بتوانند به یاری بیایند.

google body browser

هم‌اکنون این برنامه تنها به صورت آزمایشی و تنها برای کسانی که مرورگر آنها به فناوری وب‌جی‌ال مجهز است، در دسترس می‌باشد و به نظر می‌رسد که این برنامه در سال آینده میلادی به صورت جهانی و گسترده عرضه شود. این برنامه همچنین به برنامه‌های گرافیکی اجازه نمایش تصاویر سه‌بعدی بدون برخورداری از فناوری فلش و جاوا را می‌دهد.

فناوری وب‌جی‌ال در مرورگر کروم 8 در دسترس است اما به صورت پیش‌فرض خاموش است و کاربران با تایپ عنوان  about:flags در نوار آدرس می‌توانند این فناوری و همچنین امکان GPU Accelerated Compositing را فعال کرده و پس از راه‌اندازی دوباره مرورگر از ان استفاده کنند.

در نسخه ویژه توسعه‌دهندگان مرورگر کروم 9 ، نسخه موسوم به Canary Build  مرورگر کروم و همچنین فایرفاکس 4 نسخه بتا، فناوری وب‌جی‌ال به صورت پیش‌فرض فعال است.

هنوز هیچ تاریخی برای عرضه رسمی این برنامه اعلام نشده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.