گوگل با کروم، ویندوز مایکروسافت را به مبارزه طلبید!

بنا بر اعلام شرکت گوگل اولین سیستم عامل این شرکت فعلا به صورت برنامه‌ای آزمایشی و با ثبت نام داوطلبان در لپ‌تاپی بی‌نام و نشان در اختیار آنها گذاشته خواهد شد تا نهایتا با نهایی شدن و رفع ایرادات احتمالی این سیستم عامل با محصولات شرکت‌های بزرگی همچون ایسر و سامسونگ روانه بازار شود.

9

به گزارش فارنت و به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف شرکت گوگل همان طور که پیش از این وعده‌اش را داده بود روز گذشته خبرهای خوبی از سیستم عامل کروم را به دوستداران خود عرضه کرد اگر چه برخی گمانه‌زنی‌ها خاکی از رونمایی این سیستم عامل بود اما این شرکت تنها به نشان دادن تصاویر جدیدی از این سیستم عامل بسنده کرد.

Chrome OS

بنا بر اعلام شرکت گوگل اولین سیستم عامل این شرکت فعلا به صورت برنامه‌ای آزمایشی و با ثبت نام داوطلبان در لپ‌تاپی بی‌نام و نشان در اختیار آنها گذاشته خواهد شد تا نهایتا با نهایی شدن و رفع ایرادات احتمالی این سیستم عامل با محصولات شرکت‌های بزرگی همچون ایسر و سامسونگ روانه بازار شود.

Chrome OS

این برنامه ابتدائی  برای سیستم عامل کروم در مقیاس کوچک توزیع خواهد شد تا در زمان خود دوستداران این سیستم عامل بتوانند آن را به صورتی استاندارد بر روی رایانه‌های شخصی و یا لپ‌تاپ‌های خود تجربه کنند.

Chrome OS

chrome OS

شرکت گوگل در وبلاگ خود اعلام داشته است که لپ‌تاپ‌هایی که برای آزمایش این سیستم عامل مورد استفاده قرار خواهند گرفت لپ‌تاپ‌هایی سیاه رنگ با هیچ گونه برند یا لوگو و یا هیچ چیز دیگر مانند برچسب هستند. این لپ تاپ 12.1 اینچ با کیبرد تمام صفحه و صفحه لمسی با برخورداری از شبکه اینترنت 3G از شرکت واریزون و هشت ساعت کار عادی و هشت روز حالت استندبای طول عمر باطری خواهد بود. این لپ‌تاپ برای اتصال بدون واسطه به شبکه اینترنت تجهیز شده‌اند.

Chrome OS

مهندسان گوگل در این پست خاطرنشان کرده‌اند که «شما با اتصال به اینترنت به صورت فوری تمام برنامه‌ها، بوک‌مارک‌ها و ئیگر تنظیمات مرورگرها برای شما نمایان خواهد شد و بدین‌گونه تنظیم یک سیستم جدید با این سیستم عامل برای شما کمتر از یک دقیقه زمان خواهد برد و در این مرحله ابتدایی ما احساس می‌کنیم که هیچ سیستم عامل تجاری و یا شخصی به این درجه امنیت نخواهد بود.»

Chrome OS

در همین حال و در حالی که شبکه تلویزیونی بی.بی.سی گزارش کرده بود که شرکت گوگل عرضه لپ‌تاپ با برند خود را به تاخیر انداخته است یک منبع آگاه در این شرکت تاکید کرد که روند عرضه یک مدل لپ‌تاپ با برند گوگل همچنان در جریان کار است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. BijaN-R می‌گوید

    هیچوقت گوگل دست کم نگیرید. مگه نسخه های اول اندروید ندیده بودید که چقدر خام و ابتدایی بود اما وقت توزیعش که رسید همون ورژن ابتدایی 1.6ـش هم جذاب بود.

  2. رضا می‌گوید

    عمرا. بقول دوستمون مگه میشه با ویندوز فوق العاده 7 هم رقابت کرد؟! ضمنا این ویندوز به درد کسانی میخوره که اینترنتشون همیشه براه باشه. یادمه بی بی سی در برنامه کلیک به این موضوع پرداخت و این ویندوز مضحک بنظر میومد !

  3. شاهرخی می‌گوید

    سلام

    بسیار عالی

    خسته نباشید

  4. م-مر می‌گوید

    دوست عزیزی که این مقاله رو نوشتی.چرا مقایسه غلط میکنی.اگه میخوای کروم رو مقایسه کنی باید با سیستم عامل azure ماکروسافت که بر اساس cloud هست مقایسه کنی.

  5. احسان می‌گوید

    امکان نداره در مقابل مایکروسافت پیروز بشه

  6. مانا می‌گوید

    آه خدای من مگر چیزی هم هست که‌ با ویندوز 7 رقابت کنه‌
    اه خدای من ویندوز شاه قدر قدرت کامپوترهاست

  7. سروش می‌گوید

    آخه با این سیستم عامل چسکی که فقط میتونه توی اینترنت بره و میتونه ساعت و باطری دستگاه رو نشون بده می خواد چه قلطی بکنه؟

  8. reza می‌گوید

    ممنون

  9. محمد حسین می‌گوید

    چه حالی میده اگه کل مایکروسافت رو بخوابونه؟