آمازون «ویکی‌لیکس» را خاموش کرد!

موسسه آمازون که میزبان این وب سایت در کشور آمریکا بود به خاطر فشارهای سیاسی دولت آمریکا فعالیت سرورهای این وب‌سایت را متوقف کرد.

3

به گزارش فارنت و به نقل خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمازون تحت فشار دولت آمریکا و با ارجاع به قوانین داخلی این کشور مجبور شد تمامی سرورهای وب‌سایت ویکی‌لیکس را که با افشاگری‌های خود در چند روز اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده بود، متوقف و خاموش کند.

ویکی لیکس

ویکی‌لیکس نیز چند ساعت پیش تائید کرد که آمازون تمامی سرویس‌دهنده ها و رایانه های مرتبط با این وب‌سایت را متوقف کرده و به همین دلیل ویکی‌لیکس چندین ساعت در دسترس نبود تا اینکه گردانندگان این وب‌سایت سرورها را به میزبان قبلی خود در کشور سوئد یعنی موسسه Bahnhof منتقل کردند.

گفتنی است که به دنبال انتشار  اسناد حساس دیپلماتیک از سوی وب‌سایت ویکی‌لیکس در یکشنبه گذشته، مدیران این وب‌سایت تهدیداتی مبنی بر وقوع حملات داس و همچنین مورد هک قرار گرفتن دریافت کرده‌اند.

مدیران وب‌سایت ویکی‌لیکس به دنبال تغییر میزبان سرور خود با ارسال پیام‌های مختلف در توئیتر نسبت به جذب نیروهای جدید در اروپا علاقه نشان داده‌اند.

t1larg.wikileaks.amazon

از سوی دیگر برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که نام «جولیان اسنیج» استرالیایی، مدیر این وب‌سایت در لیست تحت تعقیبان پلیس بین‌المللی اینترپل قرار گرفته و این در حالیست که پلیس سوئد در حال حاضر به خاطر برخی اتهامات دیگر در این کشور به دنبال دستگیری اوست.

در همین حال یکی از خبرنگاران روزنامه نیویورک‌تایمز با اعلام اینکه این روزنامه در روزهای آینده چندین سند دیگر که ویکی‌لیکس در اختیار آنها قرار داده را منتشر خواهد کرد، از توافق با وزارت امور خارجه ایالات متحده مبنی بر انتشار و یا عدم انتشار برخی اسناد خبر داد.

وی که با بی‌بی‌سی گفتگو می‌کرد همچنین اذعان کرد که ما کاملا به حرف‌های آنها گوش نکردیم اما خوب در برخی موارد نیز که موضوعات حساسی در میان بود، به توصیه آنان عمل خواهیم کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. اشکان می‌گوید

    نه کار عوامل فتنه هست:))
    امریکا مریضه بر ضد خودش اطلاعات منتشر کنه…

  2. سایت فوتبال می‌گوید

    به نظر شما جریان جدی هست یا کار خود آمریکایی هاست؟

  3. حسين ميري می‌گوید

    دنیا پر از مافیاست این اینترنت هم واسه خودش مافیایی شده ما فقط فکر میکنیم خودمون بدیم اما ببین یه جا واقعیت رو میگن میریزن رو سرش و دی‌داسش میکنن ولی اینکارها شاید ویکی‌لیکس رو معروف تر کنه و احتمالا همینطور باشه و ببین سرویس دهنده ها چقدر ضعف دارند در برابر هکرها و بخصوص عملیات دی‌داس که واقعا یه سایت رو فلج میکنه البته خودم این تجربه تلخ رو داشتم
    امیدوارم برای ویکی‌لیکس ختم بخیر بشه فقط بخاطر گفتن واقعیت محاکمه بشی خیلی سخته
    خدا بهشون صبر بده
    D: