اپل ساخت عروسک استیو جابز را در چین متوقف کرد

یک شرکت چینی مجسمه و عروسک‌هایی را با شکل و شمایل کامل استیو جابز مدیرعامل اپل تولید کرده بود که حتی در تولید آنها مشخصات لباس همیشگی جابز یعنی شلوار جین آبی، لباس یقه اسکی مشکی و کتانی سفید بر تن او دیده می‌شود.

0

پس از تهدید یک شرکت چینی تولیدکننده عروسک‌های استیو جابز توسط شرکت اپل، این شرکت چینی تولید عروسک‌های 79 دلاری استیو جابز را متوقف کرد.

steve-jobs-art-toy

این شرکت چینی عروسک‌هایی را با شکل و شمایل کامل استیو جابز مدیرعامل اپل تولید کرده بود که حتی در تولید آنها مشخصات لباس همیشگی جابز یعنی شلوار جین آبی، لباس یقه اسکی مشکی و کتانی سفید بر تن او دیده می‌شود.

مجسمه استیو جابز

این شرکت چینی تولیدکننده اسباب‌بازی با نام «ام.آی. سی گجت» روز سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که تولید مجسمه استیو جابز را پس از فروش گروه اول از این عروسک‌ها به تعداد 300 عدد در وب‌سایت خود متوقف  کرده است.

steve-jobs-figure-toy

این شرکت چینی در وب سایت خود اعلام کرده بود که : چند ساعت پیش ما ایمیلی از گروه حقوقی شرکت اپل دریافت کردیم که به ما اطلاع دادند تولید این مجسمه استیو جابز بر خلاف قوانین موجود کپی رایت محصولات شرکت اپل است که در آن استفاده از نام و مارک تجاری اپل را ممنوع کرده است.

steve-jobs-handmade-figure

این شرکت همچنین افزوده است که بنابراین تمام طرفداران اپل نمی توانند از این مجسمه استیو جابز داشته باشند و این شرکت از استیو جابز، شرکت اپل و گروه حقوقی انها که باعث دردسر و اذیت‌اشان شده است عذرخواهی می‌نماید و با آنهایی هم که این مجسمه استیو جابز را سفارش داده‌اند، تماس خواهد گرفت.

steve-jobs-toy-apple-iphone-4

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که بیشتر عصبانیت اپل از آنجا بوده است که عروسک استیو جابز گوشی آیفون را در دست چپ خود گرفته و این در حالیست که مشکل اصلی تلفن همراه آیفون 4 این شرکت، این است که وقتی در دست چپ قرار می‌گیرد به طرز شدیدی آنتن‌دهی خود را از دست می‌دهد، موضوعی که باعث شد انجمن چپ‌دستان جهان بابت آن اپل را به تبعیض متهم کنند.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.