کویت استفاده از دوربین‌های عکاسی «DSLR» را ممنوع کرد!

وزارت اطلاعات، وزارت‌ روابط اجتماعی و وزارت اقتصاد کویت از ممنوعیت استفاده از دوربین‌های DSLR در اماکن عمومی خبر داده‌اند اما در عین حال ظاهرا اعلام کرده‌اند که خبرنگاران از این قاعده مستثنی هستند.

5

به گزارش فارنت و به نقل از گیزمودو، پس از ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه بلک‌بری در برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس (اینجا بخوانید) که دست آخر هم معلوم نشد به چه نتیجه‌ای منجر شد، ممنوعیت استفاده از دوربین‌های عکاسی موسوم به DSLR در کویت بار دیگر خبرساز شد.

بنا بر گزارش روزنامه کویت‌تایمز وزارت اطلاعات، وزارت‌ روابط اجتماعی و وزارت اقتصاد این کشور از ممنوعیت استفاده از دوربین‌های DSLR در اماکن عمومی خبر داده‌اند اما در عین حال ظاهرا اعلام کرده‌اند که خبرنگاران از این قاعده مستثنی هستند.

این سه وزارتخانه از دلیل این ممنوعیت سخنی به میان نیاورده‌اند اما خاطرنشان کرده‌اند که استفاده از دوربین‌های عادی و دوربین تلفن‌های همراه همچنان مجاز خواهد بود.

canon-dslr-camera

دوربین‌های دی.اس.ال.آر (digital single-lens reflex camera) دوربین‌های دیجیتالی هستند که از یک سیستم آینه مکانیکی و منشور نور پنج‌وجهی برای تاباندن نور از لنز به به درچه چشمی اپتیکال در پشت دوربین بهره می‌برند.

انتظار می‌رود این ممنوعیت بر صنعت توریسم در این کشور تاثیرگذار باشد. ما هم به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به این کشور برای مقاصد تجاری و یا گذران تعطیلات را دارید، دوربین نیکون و یا کانن خود را عمدا در منزل جا بگذارید تا توسط ماموران کویتی توقیف نشود! از ما گفتن بود!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. مانا می‌گوید

    …. اونی که‌ برای سفر به‌ این کشورهای عربی …… سفر می کنه‌ مگه‌ جا قحتی
    میرین بین یک مشت عرب .. که‌ مثلا خوش بهتون بگزره‌

  2. Nasser می‌گوید

    فکر کنم چون این دوربین ها به اندازه کافی بزرگ هست که بشه توش گلوله یا یه سیستم شلیک جاسازی کرد ممنوع شده. چون از این چیزا نمیشه تو موبایل که خیلی نازک و کوچیک هست جاسازی کرد. مواد مخدر هم شاید یه امکان دیگه اش باشه….

  3. امین می‌گوید

    توی ایران هم ما موقع عکس گرفتن امنیت نداریم
    حالا اونجا رسمیه و اینجا غیر رسمی
    چه فرقی میکنه؟
    اینجا یا مردم دنبالت میکنن، یا پلیس یا مأمور یا …

  4. هامون می‌گوید

    پس بگو…من عید رفته بودم کویت دوربینو که در میاوردم همه چپ چپ نگاه میکردن. خودم فکر کردم که چون زیاد با ایرانیا حال نمیکنن اینجوریه.

  5. علی می‌گوید

    یه کارای عجیب غریبی میکنن این کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که مرغ
    پخته رو هم به خنده میندازه، اینم یکی از این کارهاست