ساخت «مدل‌های 3 بعدی» شهرها با استفاده از تصاویر «فلیکر» توسط دانشمندان!

با فراگیر شدن این فناوری کاربران خواهند توانست با استفاده از تصاویر مدل‌های 3 بعدی را به تصاویر گوگل ارث و همچنین بینگ اضافه کنند و به دیگر کاربران در جستجو و سیاحت آنلاین شهرها یاری رسانند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تی‌جی‌دیلی، دانشمندان علوم رایانه موفق شدند با استفاده از میلیون‌ها تصویر موجود در وب‌سایت به اشتراگ‌گذاری تصاویر فلیکر، تصاویر 3بعدی خلق کنند.

این دانشمندان برای معرفی این ابداع خود و با استفاده از 3 میلیون تصویر از شهر رم که در فلیکر موجود بود، تمامی نقاط باستانی شهر رم را به صورت 3 بعدی بازسازی کردند و البته گفتنی است که آنها پیش از این، این کار را بر روی نقاط باستانی شهر برلین نیز انجام داده بودند.

3D coliseum

پروفسور «جان مایکل فرام» رئیس این تیم در دانشگاه کارولینای شمالی می‌گوید: این روش بسیار بهتر و کم هزینه‌تر از روش‌های تجاری مایکروسافت مانند نرم افزار PhotoSynth است.

3d_colisseum

این پروفسور در ادامه افزود: “این تکنیک‌ها به ما اجازه می‌دهد تا بتوانیم برج 828 متری دبی را تنها با یک رایانه به صورت 3 بعدی خلق کنیم و حتی می‌توانیم تصاویر 3 بعدی با طول  42 متر را با 62 رایانه در یک روز خلق کنیم”.

در تصاویر ویدیوئی بالا به خوبی مراحل کار و انتخاب و قرار دادن انها در کنار یکدیگر تشریح شده است.

پروفسور فرام خاطرنشان کرد که با فراگیر شدن این فناوری کاربران خواهند توانست با استفاده از تصاویر مدل‌های 3 بعدی را به تصاویر گوگل ارث و همچنین بینگ اضافه کنند و به دیگر کاربران در جستجو و سیاحت آنلاین شهرها یاری رسانند.

گفتنی است که از به عنوان بزرگترین آرشیو آنلاین تصاویر دنیا یاد می‌کنند و می‌توان گفت که با ورود وب‌سایت فلیکر بود که مفهوم به اشتراک‌گذاری تصویر در دنیای وب نهادینه شد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.