ویروس «زامبی» به چینی‌ها حمله کرد!

این ویروس در هفته اول نوامبر ،تلفن همراه بیش از یک میلیون کاربر را آلوده و دچار ضرر وزیان کرده است.

2

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی شانگ‌های دیلی ،هکرها توانستند با استفاده از ویروس موسوم یه زامبی کنترل بیش از یک میلون تلفن همراه در کشور چین را بدست بگیرند.

این ویروس با رخنه در تلفن همراه کاربر شروع به ارسال پیام های اسپم می‌کند که در برخی از موارد تا 300 هزار دلار در روز هزینه برای کاربران داشته است.

ویروس زامبی که در یک نرم افزار آنتی ویروس جعلی پنهان شده است بعد از نصب بر روی تلفن همراه کاربر اطلاعات شخصی کاربر را برای هکرها ارسال کرده و سپس هکرها با استفاده از سیستم ارسال لینک از راه دور، کنترل تلفن همراه کاربر را در دستان خود می‌گیرند و با وعده پرداخت برای هر کلیک به راحتی به لیست مخاطبان کاربر نیز راه یافته و برای آنها نیز پیام اسپم ارسال می‌شود.

تلویزیون مرکزی چین گزارش داد که این ویروس به سرعت در حال رشد در کشور چین است.

بر اساس گزارش این تلویزیون در حدود یک میلیون کاربر در هفته اول نوامبر از این ویروس ضربه و دچار ضررهای مالی شده‌اند و تیم های امنیتی در حال کار بر روی منبع ارسال این ویروس هستند.

چندی پیش نیز شرکت کاسپرسکی از وجود ویروسی برای تلفن های همراه آندرویدی خبر داد که کاربر با ارسال یک پیام به ظاهر بی خطر به یک مرکز بیمه جعلی تلفن همراه خود را مبتلا به این تروجان می‌کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ar30 می‌گوید

    عجب! آنتی ویروس خوب واسه اندروید چی هست؟
    فارنت: ar30 جان گزارشی در خصوص اینکه این ویروس مختص تلفنهای همراه آندرویدی باشه منتشر نشده

  2. حسین می‌گوید

    پائین نوشتی که تلفن های همراه آندرویدی ولی عکس ها هیچکدوم آندرویدی نیستند

    فارنت:
    دوست عزیز کمی با دقت متن رو بخونید. اون قسمت که شما اشاره کردید مربوط به یک خبر دیگه است که ما فقط اشاره کردیم بهش. ممنون

    چندی پیش نیز شرکت کاسپرسکی از وجود ویروسی برای تلفن های همراه آندرویدی خبر داد که کاربر با ارسال یک پیام به ظاهر بی خطر به یک مرکز بیمه جعلی تلفن همراه خود را مبتلا به این تروجان می‌کرد

    .