قطعه‌ای نادر از تاریخ اپل چوب حراج می‌خورد!

این رایانه توسط موسس اپل یعنی استیو وزنیاک به صورت دست ساز تولید ‌شده و در آن دفترچه توضیحات به امضای مدیر فروش وقت اپل یعنی استیو جابز به چشم می خورد.

2

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی cultofmac ،موسسه حراج کریستی لندن اعلام کرد که این شرکت به زودی یکی از رایانه‌های شخصی شرکت اپل که توسط استیو وزنیاک موسس اپل به صورت دست ساز مونتاژ  شده است را به حراج می‌‌گذارد.

این رایانه که از آن عنوان یک مزایده خاص نام برده شده است دارای برچسب شماره 82 شرکت اپل و دارای مادربورد، کاست ریدر، راهنما و جعبه حمل و نقل است که در وضعیت خوبی نگاهداری شده و در آن نامه ای از استیو جابز مدیر بخش فروش آن زمان نیز به چشم می‌خورد که در مورد بازگشت محصول در صورت ایراد و اشکال توضیحاتی داده شده است.

قطعه ای از تاریخ اپل

سری رایانه‌های اپل 1 در حقیقت یک جور کار مونتاژ و اسمبل دست ساز بوده که توسط موسس شرکت اپل یعنی استبو وزنیاک در سال 1976 ساخته شده و با قیمت 666.66 دلار به فروش می‌رسید  و در حقیقت جرقه رایانه‌های خانگی از آن زمان زده شد.

از این سری رایانه‌ها در حدود 200 عدد تولید شده است و در حدود یک چهارم از این تعداد هنوز هم قابل استفاده بوده و در کلکسیون ها نگاهداری می‌شود.

یکی از این سیستم‌ها در سال 1999 با قیمتی در حدود 50 هزار دلار به فروش رسید اما حراجی کریسیتی با توجه به شرایط خاص این سیستم برای آن قیمت پایه 150 هزار یور و(240 هزار دلار ) را در نظر گرفته است و قرار است در تاریخ 26 نوامبر این حراجی صورت بگیرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. محسن عباسی می‌گوید

    عجیب

  2. ablomof می‌گوید

    خیلی جالبه این نشون میده که از همون اول اپل به فکر مشتریاش بوده و بهشون احترام میذاشته حتی اگه محصولاتش دست‌ساز بودن و اینجوری میشه که ی شرکت موفق میشه