خداحافظ «واکمن» دوست داشتنی…!

شرکت سونی خط تولید دستگاه پخش موسیقی سیار نوار کاست موسوم به واکمن را در نهمین سالگرد تولد دستگاه پخش موسیقی دیجیتال آی‌پاد شرکت اپل متوقف کرد تا پایانی باشد بر روند افن محبوبیت سلطان دستگاه‌های پخش موسیقی دهه‌های گذشته..

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه  دیلی‌تلگراف، شرکت سونی بعد از حدود ۳۰ سال تولید و فروش دستگاه پخش موسیقی موسوم به واکمن، خط تولید آن را در ژاپن متوقف کرد.

بنا بر این گزارش افزایش روزافزون محبوبیت موسیقی‌های دیجیتال تقدیر بدی را برای دستگاه پخش موسیقی سیار شرکت سونی موسوم به واکمن رقم زد و این شرکت ژاپنی اعلام کرد که خط تولید این دستگاه پخش موسیقی را بری همیشه متوقف خواهد کرد.

“جرج بوید” سخنگوی شرکت سونی در ژاپن در این مورد گفت:”البته ما فروش واکمن را در سایر نقاط ادامه می‌دهیم اما در کشور ژاپن با توجه به تنوع فرمت‌های گوناگون دیگر واکمن نخواهیم فروخت”.

بوید در ادامه گفت: ”هنوز هم برای این دستگاه در برخی مناطق تقاضاهایی وجود دارد و ما به تولید و فروش نوار کاست تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد، ادامه خواهیم داد”.

داستان پیدایش دستگاه پخش نوار کاست موسیقی سیار هم در نوع خود جالب است: “نوبوتیشی کیهارا” مهندس بخش صوتی شرکت سونی درسال ۱۹۷۹ در پاسخ به درخواست “آکیو موریتا” رئیس شرکت سونی که قصد داشت در طول مسافرت‌های طولانی تجاری قادر به شنیدن موسیقی باشد، اختراع شد”.

به طور قطع معروف‌ترین و محبوبترین محصول شرکت سونی واکمن است ولی به نظر می‌رسد مشتریان جوان‌تر با محصولاتی مانند آی‌پاد اپل بیشتر سرگرم شوند و البته شرکت سونی در این مدت ۳۰ سال در حدود ۲۲۰ میلیون دستگاه واکمن را به فروش رساند .

با ورود لوح فشرده یا همان CD، محبوبیت واکمن رو به کاهش گذاشت اما شرکت سونی سعی کرد با Discman این فاصله را جبران کند  ولی ظهور پدیده‌ای به نام دانلود موسیقی و گجت‌هایی که قادر به ذخیره هزاران آهنگ بودند، کم کم محبوبیت واکمن رو به افول گذاشت تا اینکه در روز جمعه گذشته آخرین دستگاه از آن نیز در کشور ژاپن تولید شد درست در نهمین سالروز تولد آی‌پاد اپل..

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پیچ گوشتی می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید به دست اندکاران سایت فارنت
    بهتره این مطلب ویرایش بشه و به جای واکمن از “کاست واکمن” استفاده بشه. چون واکمن شامل انواع زیادی از پلیرهای سونی میشه مثل mp3player

    به این متن که در سایت خودم منتشر شده دقت کنید:

    سونی اعلام کرد تا مارچ ۲۰۱۰ بیش از ۴۰۰ میلیون واکمن‌ تولید کرده است که دقیقا ۲۰۰,۰۲۰,۰۰۰ عدد از آن‌ها از نوع کاست واکمن بوده‌اند.

    با تشکر،
    مدیر وبسایت پیچ گوشتی

    فارنت: ممنون از تذکرتون