اعطای جایزه «3 هزار دلاری» بنیاد موزیلا به یک نوجوان 12 ساله

الکس میلر 12 ساله به طور متوسط برای هر ساعت تحقیق که منجر به کشف این حفره امنیتی شده، 200 دلار از موزیلا حقوق گرفته است.

2

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی مرکوری‌نیوز، بنیاد موزیلا جایزه کشف حفره‌های امنیتی محصولات این بنیاد را به یک نوجوان ۱۲ ساله اهدا کرد.

الکس میلر نوجوان ۱۲ ساله آمریکایی با گزارش یک حفره امنیتی که در صورت استفاده هکرها، باعث توقف ناگهانی (کراش شدن) فایرفاکس و نقص در پردازش این مرورگر می‌شد، توانست چک ۳ هزار دلاری موزیلا را به دست آورد.

میلر یکی از انگیزه‌های خود در کشف این حفره امنیتی را افزایش جایزه شرکت موزیلا از ۵۰۰ دلار به ۳هزار دلار (اینجا)  ذکر کرده و اعلام کرده است که کشف این حفره امنیتی در حدود ۱۰ روز و هر روز به مدت ۹۰ دقیقه وقت او را گرفته است که با توجه به صرف ۱۵ ساعت وقت برای کشف این حفره، شرکت موزیلا به او برای هر ساعت تحقیق ۲۰۰ دلار پرداخت کرده است.

گفتنی است که حفره کشف شده توسط میلر می‌تواند به صورت کامل یاعث کراش‌شدن مرورگر رایانه قربانی شده و به طور بالقوه اجازه اجرای کدهای مخرب هکرها را از راه دور بر روی رایانه قربانی فراهم ‌کند که البته در نسخه 3.6.11 و 3.5.14 این مرورگر این مشکل حل شده است اما کاربران  “موزیلا تندربرد” و “SeaMonkey”  هنوز دارای این مشکل امنیتی بوده و شرکت موزیلا اعلام کرده است که به زودی به‌روزرسانی‌هایی را برای نرم‌افزارهای مذکور ارائه خواهد کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مخلوق می‌گوید

    این چقدر شبیه خبر ایتنا ست! :)

    فارنت: شوخی جالبی بود

  2. امین می‌گوید

    در مورد خود اون پسر هم مینوشتین

    جالبه!