وب‌سایت کسپرسکی هک شد!

هکرها با حمله به وب‌سایت کسپرسکی در آمریکا، کاربرانی را که برای آپدیت آنتی‌ویروس خود به این وب‌سایت مراجعه می‌کردند را به یک وب‌سایت جعلی هدایت کرده و فایل‌های آلوده را به رایانه آنها منتقل می‌کردند.

20

وب‌سایت شرکت مشهور روسی سازنده نرم‌افزارهای امنیتی و آنتی‌ویروس مورد حمله هکرها قرار گرفت و این یعنی کسپرسکی هک شد . این شرکت روسی که یکی از معروف‌ترین سازندگان نرم افزارهای آنتی ویروس است پیش از این به هک‌ناپذیر بودن وب سایت خود بسیار می‌بالید.

کسپرسکی هک شد

هکرها پس از نفوذ به وب‌سایت و سرور اصلی آمریکا این شرکت، کاربرانی که برای بروز کردن آنتی‌ویروس خود به سرور کسپرسکی متصل می‌شدند را به یک وب‌سایت جعلی و تقلبی آنتی‌ویروس راهنمایی می‌کردند و فایل‌های آلوده را به رایانه قربانی منتقل می‌کردند.

کسپرسکی هک شد

بعد از بالا گرفتن اعتراضات کاربران در فروم این شرکت، کاسپرسکی که در ابتدا کلا منکر هرگونه مشکلی بود در نهایت پس از تائید شدن حمله دلیل آن را بهره‌برداری هکرها از یک آسیب‌پذیری و حفره امنیتی در یک برنامه جانبی که برای این وب‌سایت نبوده است، اعلام کرد.

سخنگوی این شرکت با اعلام اینکه این تغییر مسیر به سوی یک وب‌سایت جعلی تنها سه ساعت و نیم به طول انجامیده و 10 دقیقه پس از آن نیز این شرکت متوجه حمله شده است گفت: در حال حاضر سرور امن است و به طور کامل آنلاین و بروز بوده و این شرکت اطمینان می‌دهد که در طی این حمله اطلاعات محرمانه هیچ یک از کاربران مورد سرقت قرار نگرفته و به کاربران خود اطمینان می‌دهیم که از هیچ گونه تلاشی برای بالابردن سطح امنیتی سرورهای خود دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است محصولات کسپرسکی در ایران بسیار پرطرفدار بوده و حتی این شرکت در ایران دارای نمایندگی رسمی نیز است و البته شاید این حمله را مصداق این مثل قدیمی ایرانی دانست که: «هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک».

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

20 نظر برای این مطلب
  1. امیر می‌گوید

    سلام
    تازه این اولیش نیست بازم کسپراسکی گاف داده است نشان میده محصولات این شرکت اشغال است غیر قابل اعتماد
    Computer World گزارش داد : سرقت سورس کد برنامه های آنتی ویروس کسپرسکی
    کسپرسکی با مشکلی جدیدی روبرو شد و آن چیزی نیست بجزء سرقت و فاش شدن سورس کد آنتی ویروسهای این شرکت و حال سوال این است ، آیا این شرکت می تواند امنیت کاربران خود را تامین کند .
    Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan
    در سال 2008 یکی از کارمندان این شرکت اقدام به سرقت سورس کدهای برنامه های آنتی ویروس کسپرسکی نمود و آنها را برای فروش بر روی اینترنت قرارداد.

  2. مهدی می‌گوید

    سلام بر همگی
    این مقایسه ها را اکثرا سایت غربی انجام می دهند که خیلی هاش بی غرض و بی طرفانه نیست
    اما اکثر کابران داخلی خودمان که چندین انتی ویروس را چک کرده اند و تجربه چندین ساله دارند به این نتیجه رسیدن که امن ترین پک اینترنت سکوریتی کسپر است من خود مدیر شبکه یک پژوهشکاه می باشم و بارها دیدم انتی ویروس های غربی به خصوص سیمانتک نسبت به بعضی از تروجانهای جاسوسی عکس العملی انجام نمی دهند و حتی بعضی از ویروسها.
    به هر حال خودمان را نباید گول بزنیم یک سیستم سکورتی رایگان ان هم غربی به چه نیت باید از سیستم ما در مقابل تهدیدها حفاظت کند؟ و ان هم با دشمنی که غربی ها با کشور مادارند و اشتهایی برای جمع اوری اطلاعات؟

  3. مجید می‌گوید

    سلام
    نخیر بهترین آنتی ویروس اوست می باشد مک افی آشغال است

  4. amir می‌گوید

    behtarin anti virous mcafee mibashad

  5. مجید می‌گوید

    سلام
    وب سایت AV-Comparatives که در زمینه درج نتایج تستهای مقایسه ای فعال می باشد تستهای مقایسه ای در مورد شناسایی Spyware ها ( برنامه های ناخواسته ) را درج نمود .
    این نتایج مربوط به دسامبر 2010 می باشد . همین امروز منتشر شد
    در این تست آنتی ویروسهای پاندا – سایمنتک و تراست پورت – آویرا و جی دیتا به ترتیب موفق به کسب رتبه های برتر شدند .

    آنتی ویروسهای نود32 و کسپرسکی موفق نشدند رتبه ای بهتر از یازدهم و دوازدهم را کسب نمایند .

    1Panda 99.9%

    2-Symantic 99.6%

    3-Trousport 99.5%

    3-Avira 99.4%

    4-PC TOOLS ,Gdata 99.3%

    5-Escan ,F-secure 99.2%

    6-Bitdefender ,Mc afee 98.7%

    7-Eset Nod32 97.7%

    8-Kaspersky 97.6%

    9-Trend micro 97.1%

    10-Avast 96.9%

    11-k7 , AVG 95.6%

    12-Microsoft 92.7

    13-Norman 90.7%

    14-Kingsoft 74.9% .

    این نتایج همین امروز در ماه دیسامبر منتشر شده است مربوط به تست اسپایوار برنامه ی جاسوسی است تستهای مقایسه ای در مورد شناسایی Spyware ها ( برنامه های ناخواسته ) را درج نمود .

  6. مجید می‌گوید

    سلام
    نتایج تست دوم هوش مصنوعی در ماه نوامبر موسسه معتبر av-compertives و ویروس بولتون منتشر شد سایت تاپ لینک دوستی که گذاشته معتبر نیست براساس تبلیغات پولی رده بندی می کند اما این ۲ موسسه av-comperives و ویروس بولتون نتایجشان معتبر وبی طرفانه است
    وب سایت AV-Comparatives که در زمینه انتشار نتایج تستهای مقایسه ای آنتی ویروسها فعال می باشد نتایج تست مقایسه آنتی ویروس ها براساس تست Retrospective/Proactive که می توان گفت هوش مصنوعی می باشد منتشر نمود .
    در این تست آنتی ویروس های شرکتهای جی دیتا – پاندا و آویرا به ترتیب موفق به کسب بالاترین رتبه شدند .
    Proactive AV-Compertives November year 2010

    1-Gdate 62%
    2-Panda 61%
    3-Avira, Kaspersky 59%
    4- Trustport,Sophos 58%
    5-Eset Nod32, F-Secure 56%
    6-Bitdefender ,escan 54%
    7-Microsoft 52%
    8-Symantice 51%
    9-k7 50%
    10-AVAST 43%
    11-PC tools 37%

    انتی ویروس های AVG و Kingsoft وMcafee و Norman و trend micro انقدر میزان هوش مصنوعی زیر ۱۰ درصد بود دیگه قرار داده نشد بدلیل اینکه اصلا نتوانستند قبولی شرکت در این آزمون را کسب کنند هوش مصنوعی شان زیر حد نصاب لازم بود خیلی ضعیف بود گذاشته نشد آنتی ویروس های کسپراسکی -پاندا -تروست پورت -k7 – اوست -پی سی تولز با اینکه رتبه اورددند اما امار اشتباهتشان فالس انها بالای ۱۵ تا بود از تاییدیه ۳ ستاره گوهینامه Advanced*** محروم شدند اول جی دتا دوم آویرا سوم سوپس -نود۳۲ کسب نمودند
    نتایج تست آنتی ویروسها مربوط به ماه پایانی ۲۰۱۰ را منتشر نمود .

    VB100 ویروس بولتون مقرش در کانادا است نتایج تست آنتی ویروسها مربوط به ماه پایانی ۲۰۱۰ را منتشر نمود .

    وب سایت ویروس بولیتن که نشان VB100 را بعد از انجام تستهای مقایسه ای به شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس اهدا می کند ، نتایج تست انتی ویروسها مربوط به ماه پایانی ( دسامبر ) ۲۰۱۰ را منتشر نمود .

    در این ماه در تست Proactive Detection آنتی ویروس Avira Free – ZeoBit و Microsafe موفق به کسب بالاترین رفته و در تست Reactive detection نیز آنتی ویروسهای TrustPort و G-Data موفق به کسب بالاترین نشان شدند .

    این تست بر روی ویندوز ۷ انجام پذیرفته است و متاسفانه نام محصولی که از برخی شرکتها شرکت نموده اند را درج نکرده است .

  7. مجید می‌گوید

    سلام
    چند دلیل برای اول شدن آویرا در این رتبه بندی جدید من وجود دارد که یکی از مهم ترین دلایل آن برطرف شدن مشکل کندی اینترنت در نسخه ی جدید این اینترنت سکیوریتی یعنی Avira Premium Security Suite 10.0.0.565 هست که باعث میشود آویرا قدرت و سرعت را با هم به حد خیلی عالی برساند که شگفت انگیز است و شرکت های بزرگی مثل کسپراسکی و نورتون را به وحشت خواهد انداخت!
    و تنها مشکل باقی مانده برای این اینترنت سکیوریتی امکانات اضافی کم آن خواهد بود که البته چندان تاثیری بر امنیت سیستم ندارد و آویرا میتواند با اضافه کردن چند بخش کاربردی به هسته ی برنامه ی خودش آلمان ها را در مقایسه با آمریکا و روسیه جلو بیاندازد آویرا در اخرین تست های سایت av با 99.8 دردصد دوم شده است

  8. P@tron می‌گوید

    من که بیت دیفندرو با هیچی عوض نمیکنم.کومودو فایروالش معروفه نه آنتی ویروسش!از نظر من نورتون آنتی ویروس ضعیفی نیست ولی یادگرفتم که از آنتی ویروسهای بلوک شرقی استفاده کنم.

  9. مجید می‌گوید

    سلام
    دیدی گفتم آماتوری اقا رضا شما کومودو بیشتر فایروالش معروف است تا آنتی ویروسش داری با نورتون 360 که از طرف بسیاری از موسسات به عنوان محصول برتر شناخته شده است مقایسه می کنید پسر خوب بهتره یک نگاه به تست های موسسه معتبر av بیانداز همیجور الکی نظر نده
    دوم در مورد نورتون 360 باید بگم که واقعا محشره.
    شاید باورتون نشه ، ولی من تمام آنتی ویروسها رو امتحان کردم ، که اگه بخوام نام ببرم شاید خیلی وقت گیر باشه.
    هر آنتی ویروسی و فایروالی که استفاده میکردم ، آخرش خودم باید دست به کار میشدم تا سیستم آسیب نبینه و همیشه سرعت سیستم بالا باشه.یعنی خودم باید درایوهارو دیفراگ میکردم و JUNK FILE ها و رجیستری رو خودم پاک میکردم و …
    ولی نورتون 360 همه کار هارو انجام میده. از پاک کردن junk file و ریجستری تا دیفراگ کردن درایوها و پاک کردن کوکیها و هیستوری وب بروسر ها و …..
    وقتی تاسک منیجر رو باز میکنم و میبینم که از مقدار کمتری از cpu و ram اشغال شده ، باورم نمیشه. آنتی ویروس بسیار قوی 360 ویروسهایی رو از بین برد که قبل از این مکافی 8.7 با آخرین آپدیت نتونسته بود اونها رو تشخیص بده. فایروال بسیار قوی که به هیچ عنوان از سرعت اینترنت کاسته نمیشه. و قابلیتهای بسیار دیگر.
    اخه مگه شما کارشناس هستی

    شما اقا رضا اصلا می دونی تکنولوژی سونار نورتون360 چیه اصلا از قابلیت های نورتون
    360 خبر داری

    از سابقه این شرکت می دونی

    از میزان فروش نورتون خبر داری
    میگن نورتون آنتی ویروس متوسطی هست ولی در بین تمام شرکت های امنیتی بیش
    ترین میزان در آمد رو داره با 8.5 میلیارد دلار در حالی که شرکتی که رتبه
    دوم رو داره چیزی حدود 2 میلیارد دلار در آمد داشته این اختلاف گواه چه
    چیزی هست

    میگن نورتون آنتی ویروس متوسطی هست ولی حدود 16 هزار کارمند داره در حالی
    که شرکت بعدی حدود 5 هزار کارمند داره حالا به نظر شما این همه کارمند
    دارن منچ بازی می کنن !!!

    میگن نورتون آنتی ویروس ضعیفی هست ولی نورتون با سابقه ترین در این امر
    هست از سال 1982 تا به حال داره فعالیت می کنه به نظر شما نورتون این همه
    تجربه رو چی کار کرده

    میگن نورتون 360آنتی ویروس ضعیفی هست ولی من نمی دونم چرا غول هایی مانند
    گوگل و ماکروسافت و یاهو دارن از آنتی ویروس نورتون تو میل خودشون
    استفاده می کنن من که دلیلش رو نفهمیدم شما می دونی ؟؟؟؟

    نورتون 360آنتی ویروس متوسطی هست ولی نمی دونم چرا امسال هرچی جایزه هست رو
    درو کرده و آنتی ویروس منتخب مجله پی سی مگزین و بهترین ترین آنتی ویروس
    سال2009 سایت AV شد شما می دونی چرا ؟

    نورتون تا 2-3 سال پیش فقط یه مشکل داشت اون هم سنگین بودنش برای سیستم
    های ضعیف بود

    که از ورژن های 2009 و 2010 به بعد مشکل کاملا بر طرف شد

    1. من؟ خودمم! می‌گوید

      یعنی میخوای بگی خیلی بلدی؟

  10. Reza می‌گوید

    من که دارم از از کومودو استفاده میکنم
    هم رایگانه و هم با تکنولوژی دیفنس پلاسی که داره یه سر رو گردن از بقیه آنتی ویروسا بخصوص نورتون بالاتره
    به فروم پی ورد، بخش انتی ویروس و نرم افزار های امنیتی مراجعه کنید

  11. مجید می‌گوید

    سلام
    اقای رضا جنابعالی آماتور تشریف داری کسپراسکی 2011 اشغال است جدیدا درتست سایت av-compertives این آنتی ویروس نسخه 2011 با 46 خطا رد شد افتضاح ببار اورد جدیدا که وب سایتش هک شده است به نظر من نورتون محول شرکت سیمانتیک واویرا وبیت دیفندر وجی دیتا محصولات قابل اعتماد تری نسبت به کسپراسکی هستند انتی ویرسی که ان نتایج فاجعه امیز را در موسسه av در ماه اگوست چیزی جز کند کردن سیستم وضریب اشتباهات بالا وشناسایی ضعیف چیزی به همراه نداشت وب سایتش هم که مورد هجوم هکر ها قرار گرفا ایا به همچین آنتی ویروسی میشه اعتماد کرد من می گم خیر
    توی آخرین تست Av-Comparatives کسپر FP هاش از آویرا بیشتر شد۱۵ تا اشتباه داشته است در حالی که آویرا ۱۰ تا

    On-Demand Comparative August 2010 Av-compertve
    نتایج جدید سایت av منتشر شد در ماه اگوست تست دوم شناسایی وتست دینامیکی الوده زدایی انجام شد امروز منتشر کرد
    در تست دوم شناسایی جالب اینجاست کسپراسکی بیشتر میزان فالس پرو از دیگر آنتی ویروس ها بیشتر است

    ۱G data 99.9
    2-Avira , trustport 99.8
    3-mc affee 99.4
    4-Avast , bitdefender 99.3
    5-F-secure,escan ,Panda 99.2
    6-symantic 98.7
    7-Eset 98.6
    8-AVG,Kaspersky 98.3
    9-pc tools 98.1
    10-Microsoft 97.6
    11-sophos 98.6
    12-Norman ,k7 96.6
    13-Terand macro 90.3
    14-kingsoft 80.1

    در تست دینامیکی در مقابل عناصر مخرب پاندا وآویرا وای وی جی رتبه بالا کسب نمودند
    تست دوم شناسایی :On-Demand Comparative August 2010
    http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews/main-tests
    تست دینامیکی:Whole Product
    Dynamic Test
    http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews/dynamic-tests

    یک تست ناتمام دیگر هم مانده هوش مصنوعی است در ماه نوامبر انجام میشود بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۰معرفی میشود
    امار سال 2010 ماه اگوست خطا های FPs آنتی ویروس هاکه کسپراسکی 2011 با 46 خطا رد توسط موسسه
    false AV-COMPERTIVE
    avast! Free Antivirus 5.0 9 fps
    AVG Anti-Virus 9.0 19 fps
    AVIRA AntiVir Premium 10.0 10 fps
    BitDefender Antivirus 2011 4 fps
    eScan Anti-Virus 10.0 5 fps
    ESET NOD32 Anti-Virus 4.2 6 fps
    F-Secure Anti-Virus 2011 2 fps
    G DATA AntiVirus 2011 15 fps
    K7 TotalSecurity 10.0 50 fps
    Kaspersky Anti-Virus 2011 45 fps

    Kingsoft Antivirus 2010 45 fps
    McAfee AntiVirus Plus 2010 25 fps
    Microsoft Security Essentials 1.0 3 fps
    Norman Antivirus & Anti-Spyware 8.0 98 fps
    Panda Antivirus Pro 2011 98 fps
    PC Tools Spyware Doctor with AV 8.0 7 fps
    Sophos Anti-Virus 9.5 13 fps
    Symantec Norton Anti-Virus 2011 9 fps
    Trend Micro Titanium Antivirus+ 2011 23 fps
    TrustPort Antivirus 2010 9 fps

  12. reza می‌گوید

    سلامی گرم به همه دوستان .
    این که سایتی مورد حمله قرار بگیره خیلی طبیعیه و چیز تازه ای نیست حتی خود ماکروسافت هم زمانی هک شد یا ناسا یا پنتاگون وووو .
    با هک شدن کاسپرسکی که نباید زانوی غم بغل گرفت و من با تمام وجود به محصولات کاسپر اعتماد دارم . چون 16 ساله به صورت حرفه ای کار میکنم و میتونم بگم که تمامی اینترنت سیکیوریتیها را تست کردم و هیچ کدامشون به اندازه کاسپرسکی قوی و به روز نبودن . پس جای هیچ نگرانی نیست

  13. احمد می‌گوید

    سلام.
    دوستان مطلب فوق شایعه بوده.

  14. saeed می‌گوید

    maro bash ke eftekhar mikardim virus koshe original Kaspersky darim.
    vay be roozi kr bagandad namak

  15. Ali می‌گوید

    شما ابتدا تلفظ درست کسپرسکی (Kaspersky)را یاد بگیرید بعد نظر بدهید
    مطلب فوق شایعه بوده است

    فارنت: ممنون

  16. بهراد ایزدی می‌گوید

    فقط نورتون

  17. mana می‌گوید

    واو اصلا باور نمی کردم که‌ کاسپرسکی
    این خیلی به‌ ضرر این شرکت بزرگه‌

  18. P@tron می‌گوید

    سلام.
    با اینهمه ویروس نویس که کسپراسکی داره و مافیائی که راه انداختند هنوز ضعفاشونو نمیتون برطرف کنند!کسپراسکی خود کندیدنیست،نمک نیست.مرحبا مش مهدی!

  19. مهدی می‌گوید

    کسپراسکی نمک نیست خود گندیدگی است