۴۰ سال انتظار برای گرفتن یک عکس/ لحظه برخورد صاعقه با برج آزادی آمریکا

یک عکاس 58 ساله 40 سال برای انداختن عکس از لحظه برخورد صاعقه با برج آزادی وقت صرف کرده تا در نهایت در ماه گذشته با انداختن این عکس برج آزادی آمریکا به آرزوی خود برسد.

16

شاید لحظه برخورد رعد و برق را با زمین و مکان‌های مختلف در تصاویر مختف و یا حتی به چشم دیده باشید. اما هنگامی که بدانید برای گرفتن یک عکاس برای گرفتن یک عکس برج آزادی آمریکا بیش از 40 سال صبر کرده و تاکنون عکس‌های زیادی برای ثبت آن انداخته، آن عکس برج آزادی آمریکا دیدنی‌تر می‌شود.

برج آزادی آمریکا

یک عکاس 58 ساله نیویورکی بی‌نظیرترین عکس خود را ماه گذشته و با عکاسی از لحظه برخورد صاعقه با برج معروف آزادی گرفته است. جی فاین می‌گوید: من همواره اخبار هواشناسی را دنبال می‌کردم و می‌دانستم که یک طوفان در راه است و این برای من فرصت بسیار بزرگی بود. من آماده شده بودم و پیش از این عکس 81 شات دیگر گرفته بودم که نهایتا به این عکس رسیدم.

برج آزادی

وی می‌افزاید: من واقعا وقتی نتیجه کار را دیدم شوکه شده بودم. این یک شانس مطلق بود که یک بار در زندگی سراغ آدم می‌آید و این اولین عکس برج آزادی آمریکا از این نوع است که من تاکنون دیدم.

مجسمه آزادی که تقریبا 93 متر بلندی دارد در سال 1886 در این محل نصب شده و آن گونه که اعلام شده است سالانه حدودا 600 صاعقه با آن برخورد می‌کند. انتظار 40 ساله برای انداختن یک عکس برج آزادی آمریکا انتظار زیادیست اما وقتی نتیجه کار یک عکس استثنائی باشد این انتظار شیرین جلوه می‌کند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

16 نظر برای این مطلب
  1. fghan می‌گوید

    20 میلیون انسان در شرق قربانی توطئه نظام سلطه و زیاده خواهی حافظان سرمایه داری برای سود هرچه بیشتر از هر راهی و به هر وسیله ای و درهر شرایطی حول محور مالکیت خصوصی شدند تااز بحران اقتصادی دهه 1930 سرمایه داری جان بدربرد. هرچند لنگ لنگان باجنگ افروزی های موضعی بربسترهای ازقبل تدارک دیده همین سیستم اقتصادی خودرا به بحران سوم یابدرستی تقسیم جهان برای صدور سرمایه و به چنگ آوردن منافع ، منابع ومعادن به دوره معاصر رسانیده اند جای توجه دارد که مجسمه آزادی با کدامین مدیریت و سرمایه تدارک و برنامه ریزی میشود و به قداره کشان سرمایه برای پوشش چهره واقعی حافظان مالکیت خصوصی و کاردستمزدی بصورت کالایی الصاق میشود.

  2. عبدی جون می‌گوید

    بنظر من ، این خطای چشمِ .
    اگه بیشتر دقت کتید میبینید که رعد با فاصله بیشتری از مجسمه به زمین برخورد کرده ، بنظر من اگه رعد با مجسمه برخورد داشت نور رعد باعث میشد که مجسمه به این وضوح دیده نشه ، عکس جالبیست اما غیر واقعیست.

  3. ALi می‌گوید

    دوست عزیز برج ازادی رو امریکای ها نساختن ! فرانسوی ها سا ختن که اهداش کردن به انقلاب امریکا ! البته من هم با امیر اقا موافقم این رعد به شدت قویه ! باید بیشتر تحقیق کرد !

  4. مملی می‌گوید

    من می خاستم به دوست عزیزم کاوه آزاد بگم که این مجسمه رو فرانسوی ها درست کردن. به عنوان هدیه به کشور آمریکا.

  5. akbar abbasi می‌گوید

    به نظر من حتی اگر تقلبی هم باشه میتونه یک ایده خوب باشه

  6. behi می‌گوید

    شکار لحظه اینههه .کی گفته رعد ساختمون خراب میکنه مطالعه کن عزیز جای دیگه بگی میخندن.اینجوری که شما میگی نصف ساختمونای دنیا باید خراب باشه.

  7. کاوه آزاد می‌گوید

    دستت درد نکنه فارنت،باحال بود
    جناب علی ،قبل از اظهار نظر بیخودی و رد کردن یک مطلب ….،در مورد مطلب تحقیق کن!گوگل رو واس سرچ گذاشتن!
    جناب امیر کربلایی،اون برج هایی که شما میگی برج های ایرانی ساز با مصالح چینی هستنن با یه مشت معمار طویله ساز،نه مجسمه ی آزادی با مصالح و مهندسین آمریکایی،شما هم یه سرچ در مورد نوع ساخت و توانایی این مجسمه بخون بعد در افشانی کن
    جناب مسعود خان،دوربین های عکاسی کیفیت و توانایی هایی دارن که هیچ دوربین تصویر برداری نمیتونه حتی به گردش برسه،ممکنه یه مقدار تملق باشه که چهل سال!اما در توانایی عکاس و تجهیزات کاملش نمیشه شک کرد
    به هر حال دمت گرم

  8. آریا می‌گوید

    با سلام
    در جواب دوست عزیز آقا یاخانم ارتش صلح اگه به عکس بالا توجه کنید میبینید که نمونه زوم شده عکس پایینه .مگه میشه آدم همزمان از دوجا از یک منطقه عکس بگیره

  9. مسعود می‌گوید

    خوب من اگه بودم یه دوربین فیملبرداری کار می ذاشتم که روز به روز حافظه اش پاک بشه و دوباره ضبط کنه که اگه یه رعد و برق اومد ضبط کنه و یه عکس از اون فیلم جدا می کردم.

  10. ارتش صلح می‌گوید

    این عکسارو دوبار گرفته یا در یک لحظه دوجا بوده؟!!!!!!!!

  11. shirin می‌گوید

    عجب حوصله ای

  12. امیر می‌گوید

    زیبا بود و جالب مثل اکثر مطالبتون.
    اما خدا لعنت کنه ما گرافیست ها رو که باعث شدیم همه به عکس های واقعی هم شک کنن.
    البته واقعی یا غیر واقعی بودن این عکس رو نمیگم کلا میگم

  13. soheil می‌گوید

    مثل همیشه عالی

  14. امیر کربلایی می‌گوید

    رعد و برقی به اون شدت اگه به یه برج بخوره داغونش می کنه حالا چه برسد به برج به گفته شما آزادی!!!

  15. هادی می‌گوید

    البته با پشتکاری که از آمریکایی ها سراغ دارم زمان انتظار زیاد به نظر می رسد و به هر حال این جمله (وقتی نتیجه کار یک عکس استثنائی باشد این انتظار شیرین جلوه می‌کند) به نوعی قضیه را توجیه می کند.

  16. ali می‌گوید

    تقلبی است.
    از شما بعیده از این خبرا می زارین
    فارنت: جالب بود