«کوچکترین هکر دنیا» با جیلبریک «آیفون 4.1» بازگشتی شکوهمندانه داشت!

جئو هاتز هکر معروف آیفون نسخه جدید جیلبریک خود را برای تمامی دستگاه‌ها با سیستم عامل آیفون، شامل آیفون،آی‌پاد تاچ و آی پد ارائه کرده است و به قولی توانست نسخه 4.1 آیفون را از قفس آزاد کند.

3

فارنت: جرج هاتز کوچکترین هکر دینا و اولین هکر آیفون که موفق به جیلبریک آیفون شده و برای خود نامی در دنیای هک دست و پا کرده بود و حتی چندی پیش هم ( اینجا بخوانید) برای همیشه از دنیای هک و جیلبریک اعلام کناره‌گیری کرده و مدت‌ها از او خبری نبود، با جیلبریک آیفون 4.1 بازگشتی شکوهمندانه در تاریخ به یاد ماندنی  2010/10/10  داشت.

هاتز نسخه جدید جیلبریک خود را برای تمامی دستگاه‌ها با سیستم عامل آیفون، شامل آیفون،آی‌پاد تاچ و آی پد ارائه کرده است و به قولی توانست نسخه 4.1 آیفون را از قفس آزاد کند.

روش جیلبریک جدید او نیز مانند برنامه‌های قبلی این هکر مثل Blackra1n بوده و این بار Limera1n نام گرفته است و برای انجام آن کافی است کاربر گجت خود را به این نسخه از آیفون بروز رسانی کرده و سپس آن را به رایانه متصل و این برنامه را اجرا کند وبر روی Make it RA1N کلیک کرده وسپس مطابق اموزش برنامه گجت خود را به حالت ریکاوری و DFU برده و بقیه کارها را به خود برنامه بسپارید .بعد از ریبوت شدن آیقون در صفحه اصلی آیکون برنامه هک را مشاهده میکنید و بعد از ورود به برنامه بر روی سیدیا کلیک کرده تا سیدیا نیز بر روی گجت اپلی شما نصب شود و بعد از ان حتما گجت خود را یکبار ریستارت کنید تبریک می گویم گجت شما هم از قفس عمو استیو آزاد شد..

پیش از این نیز هکرهایی اقدام به جیلبریک نسخه 4.1 کرده بودند که البته همگی به اصطلاح «کاستوم فریمور» ساخته و به نوعی نمی‌توان آنها را جیلبریک کامل به حساب آورد و در ضمن برای تمامی مدل‌ها نیز عرضه نشده بود.

گفتنی است که فعلا این برنامه برای لینوکس و مک ارائه نشده است و فقط مختص ویندوز است و عزیزانی که ایفون آنان لاک هست باید منتظر بمونند چون هنوز بیس باند آنها آنلاک نشده است ،به هر حال این هکر دوست داشتنی و کوچک که ما را دل تنگ شگردهای خود کرده بود با بازگشتی شکوهمندانه دوباره بارقه امید را در دل آیفون‌داران دوست دار جیلبریک تاباند. هکر کوچک خوش آمدی!

Geo hotz  این جیلبریک را برای گجت‌های زیر ارائه کرده است:

-iPhone 3GS

-iPhone 4

-(iPod touch 2G (with new bootrom

-iPod touch 3G

-iPod touch 4G

-iPad

دانلود برنامه از منبع اصلی

منبع: تچ‌تری

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. نيما می‌گوید

    نکته اول اینکه GEOHOT برنامه خودش رو 9 اکتبر یعنی یک روز قبل از 10/10/10 که روز پخش برنامه chronic dev team بود، پخش کرد که کار شکوهمندانه ای نبود چرا که همه میدونستن که chronicdev داره روی یک جیلبریک جدید کار میکنه و به زودی برنامه جدیدشو بیرون میده. به نظر من یک کم عقده ای بازی بود. اگه chronicdev با iphonedev و geohot میتونستن باهم کار کنن خیلی بهتر میشد.

  2. حسین می‌گوید

    دلم براش تنگ شده بود :)

  3. کوروش می‌گوید

    جیگرشو :)) بوس براش اصن