«ایکس‌پی» همچنان سلطان بلامنازع بازار سیستم عامل‌ها

ویندوز ایکس‌پی با وجود افت 10 درصدی، همچنان سلطان بلامنازع سیستم عامل‌های رایانه‌ای رومیزی است و پس از آن ویندوز هفت با سرعت هر چه تمام‌تر در حال نزدیک شدن است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک‌اسپوت، طبق آمار موسسه  «Net Applications»، ویندوز ایکس‌پی شرکت مایکروسافت همچنان سلطان بلامنازع سیستم عامل‌های رایانه‌ای رومیزی است.

با اینکه در حدود یک سال از عرضه ویندوز هفت و فروش فوق‌العاده آن می‌گذرد اما همچنان ویندوز ایکس‌پی در صدر جدول دست نیافتنی به نظر می‌رسد و توانسته است با در اختیار داشتن در حدود 60.03 درصد از بازار سیستم عامل‌های رومیزی بالاتر از ویندوز هفت و ویستا دست نیافتنی به نظر برسد.

طبق این آمار ویندوز xp  در حالی که در سال گذشته دارای سهمی در حدود 70.48 بود امسال با افت 10 درصدی به مقدار فوق (60.03 درصد) رسیده و این رقم در حالی بدست آمده است که در ماه پیش این رقم در حدود 60.89 درصد بود.

سهم ویندوز ویستا نیز از 14 درصد در سال گذشته به 13.35 درصد رسیده است که نشان می‌دهد این محصول نامحبوب مایکروسافت به سقوط آرام خود به عنوان فاجعه مایکروسافت ادامه می‌دهد.

اما ویندوز هفت مایکروسافت که تاکنون خط سیر محبوبیت آن سیر صعودی داشته با افزایش سهم در حدود یک درصد سهم خود را از 15.85 به 17.10 درصد رسانده است .

آمار اعلام شده از سوی موسسه معتبر «Stat Counter» نیز حاکی از آن است که ویندوز xp  در حدود 53.99 درصد، ویستا در حدود 15.59 درصد و ویندوز هفت در حدود 22.04 درصد از بازار سیستم عامل‌های رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است.

با وجود فاصله زیاد ایکس‌پی با سایرین به نظر می‌رسد با توجه به عمر کم ویندوز هفت، این سیستم‌عامل نوپا با رشد فزاینده خود در حال نزدیک کردن خود به صدر جدول است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.