جا دادن یک آزمایشگاه بزرگ «دی.ان.ای» در یک چیپ کوچک

شرکت آمریکایی لاکهید مارتین به تازگی توانسته قابلیت‌های یک آزمایشگاهDNA مجهز را در ابعاد یک چیپ رایانه‌ای کوچک تولید کند.

0

به گزارش فارنت به نقل از پایگاه اینترنتی تی‌جی‌دیلی، شرکت معروف آمریکایی “لاکهید مارتین” که بیشتر به خاطر ساخت ادوات نظامی مدرن مشهور است به تازگی یک آزمایشگاه DNA  مجهز را در ابعاد یک چیپ رایانه‌ای کوچک تولید کرده است.

این شرکت با همکاری شرکت “ZyGEM” این فناوری را براساس آخرین دستاوردهای علوم میکورفلوئیدی که سرعت شناسایی DNA و هویت را افزایش داده، ابداع کرده است.

“جان میرز” سخنگوی لاکهید مارتین در این مورد گفت:”قانون شرکت ما دفاع از امنیت میهن و جامعه است و با این فناوری با سرعت قابل توجهی می‌توانیم هویت افراد را تائید و شناسایی کنیم”.

وی افزود: ما اساسا برای این آزمایشگاه هویت را در یک چیپ کوچک طراحی کردیم که علاوه بر قابلیت حمل و نقل آسان به راحتی قابل استفاده بوده و در ضمن نتایج خود را در کوتاه‌ترین زمان و با دقت فراوان ارائه کند.

در گذشته تائید هویت مستلزم گذشت روزها و هفته های طولانی بود، در حالیکه در حال حاضر این فرایند کمتر از یک ساعت زمان می برد.

نمونه اولیه و آزمایشی این سیستم که RapI.D نام دارد در حال حاضر تست‌های نهایی را در لابراتوار MicroLab این شرکت پشت سر می‌گذارد و انتظار می‌رود که در اوایل سال 2011 نمونه نهایی به تولید انبوه برسد.

در ضمن این سیستم قادر به تشخیص دقیق 30 نوع میکروب به طور همزمان در کمتر از یک ساعت است و اساس کار این الگوریتم نیز بر اساس اثر انگشت و یا هر نشانگر DNA  است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.